licht opbrengst achterlichten

Verlichting, zekeringen, accu, radio, koelkast etc.
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14986
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: licht opbrengst achterlichten

Ongelezen bericht door Theo Postma »

En wat is hier het voordeel van Ronald?

Theo
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: licht opbrengst achterlichten

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Het voordeel zit er dan waarschijnlijk in dat deze aftermarket units zo te zien wel een spiegel hebben voor een beter lichtbeeld. Maar wellicht dat iemand de T3 aftermarket units heeft en kan zeggen of daar wel 'spiegels' in zitten? Al is het maar dat plastic chroomlaagje...
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
BusBart
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1027
Lid geworden op: 29 mei 2007 17:00
Locatie: st Pardoux, Theneuille dept. Allier

Re: licht opbrengst achterlichten

Ongelezen bericht door BusBart »

Ik kan me vergissen, maar ik heb sterk de indruk dat de lampen origineel 5Watt en geen 10 Watt achterlichten hebben, maar het is nogal even geleden dat ik ze opengehad heb.
groet,Bart



1990 EX defensie 1.9D, 5 bak "boite meccano" .

I always enjoy my travels to France. It is a living museum. (Quote from"expedition portal")

"My mind works like lightning, one brilliant flash and it's gone!"
Gebruikersavatar
BusBart
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1027
Lid geworden op: 29 mei 2007 17:00
Locatie: st Pardoux, Theneuille dept. Allier

Re: licht opbrengst achterlichten

Ongelezen bericht door BusBart »

Ik heb ze toch eens opengehaald, en je hebt gelijk. 10 W origineel!
Ik twijfelde omdat er in het begin van deze post oa door Bob geschreven werd dat ie 5W lamjes vervangen had.
maar dat zal dan wel zijn geweest omdat ooit iemand een fout gemaakt had met het vervangen???
groet,Bart



1990 EX defensie 1.9D, 5 bak "boite meccano" .

I always enjoy my travels to France. It is a living museum. (Quote from"expedition portal")

"My mind works like lightning, one brilliant flash and it's gone!"
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: licht opbrengst achterlichten

Ongelezen bericht door captain slow »

Je zou, als je er bij kunt, van alu-tape een spiegel in je achterlicht kunnen maken, was vroeger bij de kever ook al. Waarom dit later bij de t3 niet zo is uitgevoerd weet ik niet en verbaasde me ook.

Groetjes Jan (met led achterlichten, dat dan weer wel..... 8) [[bye]]
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14986
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: licht opbrengst achterlichten

Ongelezen bericht door Theo Postma »

links onder, wat is dat voor licht?
Rechts blijft achter bij links?

Theo
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: licht opbrengst achterlichten

Ongelezen bericht door insomnia »

Wel mooi fel(ler) licht. Mag je wel een extra lamp op andere positie toevoegen? (ook ivm restricties zijkant en/of hoogte vanaf wegdek?) los daar van vind ik de lichtopbrengst, breedte positie en het algehele beeld wel mooi en zou het zeker doen. Zeker in combinatie met het 3e achterlicht die bij remmen alle twijfel weg neemt welke lampen "verlichting" zijn en welke remlampen. [[thumbup]]


Ik heb in het achterlicht de "peer" voor led peer vervangen. Geen duur model maar wel goede met juiste lichtverspreiding voor de lamp. Wattage is veel lager dan origineel en lichtopbrengst is marginaal hoger maar tijdens mij vakantie kwam ik tot de simpele conclusie dat:
a) we voor 98% nooit in het donker rijden
b) we tijdens vakantie en lange stukken altijd met aanhangertje rijden en dus ook daar led in moet komen
c) ook alle kentekenlampjes vervangen moeten worden want daar zit anders meer watt in dan in de andere lampen :buiken:
d) ik erg blij ben met mijn verstralers die ik als stadslicht heb aangesloten. Nee dit mag volgens mij ook niet maar heeft een zeer prettig resultaat. En als ik toch in donker moet of tunnels gaan de conventionele H4 lampen aan met goed helder lichtbeeld.

Eindconclusie vooral is dat we straks met licht aan ongeveer 75% energie besparen.

Natuurlijk ook even een plaatje met beide lampen aan maar rij dus alleen met onderste lampen aan.. (seinen naar andere busjes gaat hierdoor ook wel erg goed :mrgreen:)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Plaats reactie