aansluiten nieuwe accukabels
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: aansluiten nieuwe accukabels
Het zijn te moeilijke meters, zeker voor de leek.
Ik zelf, en ben geen leek, werk er niet mee veel te moeilijk in het gebruik.
Theo
Ik zelf, en ben geen leek, werk er niet mee veel te moeilijk in het gebruik.
Theo
Re: aansluiten nieuwe accukabels
Je bent gewoon verwend Theo... Net als ik.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
-
- Weet waar de oliepeilstok zit
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 13 mar 2019 22:27
Re: aansluiten nieuwe accukabels
Steven, ik heb de knop een draai gegeven en nu is er idd wel waarde. Daarmee lijkt het wel alsof de luchtmassameter gewoon goed is? Of is dat een voorbarige conclusie? De sensor die eronder zit krijg ik er niet uit...
Groet, Rutger
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: aansluiten nieuwe accukabels
Een unimeter moet in mijn ogen drie standen hebben, gelijkspanning, wisselspanning en weerstand.
Meer is overbodig en alleen maar verwarrend in het gebruik.
En ze kosten echt niet veel meer dan wat je in gebruik ziet bij Rogier.
Theo
Meer is overbodig en alleen maar verwarrend in het gebruik.
En ze kosten echt niet veel meer dan wat je in gebruik ziet bij Rogier.
Theo
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: aansluiten nieuwe accukabels
Voorbeeld van een simpel in gebruik meter, en deze is al erg uitgebreid.
TheoJe hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3051
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: aansluiten nieuwe accukabels
Ik zie niet wat het probleem is met zo'n multimeter hoor, maar dat ligt aan mij denk ik.
Je kan in het handboek nog wel één en ander vinden wat je eenvoudig kan meten en controleren.
Je kan in het handboek nog wel één en ander vinden wat je eenvoudig kan meten en controleren.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
- ReneK
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
- Locatie: Goes
Re: aansluiten nieuwe accukabels
Goed bezig Rogier!
De "sensor" in de carterontluchting is geen sensor maar een verwarmingselement. Deze voorkomt blijkbaar aankoeken van viezigheid bij de overgang van warme carterdamp naar koude lucht. Dit lijkt me niet direct van invloed op het draaien van de motor.
De "sensor" in de carterontluchting is geen sensor maar een verwarmingselement. Deze voorkomt blijkbaar aankoeken van viezigheid bij de overgang van warme carterdamp naar koude lucht. Dit lijkt me niet direct van invloed op het draaien van de motor.
Groeten, René
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
-
- Weet waar de oliepeilstok zit
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 13 mar 2019 22:27
Re: aansluiten nieuwe accukabels
Dank je Rene
Had eigenlijk gehoopt dat de LLM daadwerkelijk stuk was , dan was het in ieder geval helder geweest (is wel een duur en moeilijk te vinden onderdeel). Anyway, vrolijk verder onderzoeken want het moet echt wel in deze hoek zitten. De motor slaat af als ik de stekker erin doe...
Wat ik overigens niet kan vinden is of de 5V die op de stekker staat van de LLM wel OK is.
Had eigenlijk gehoopt dat de LLM daadwerkelijk stuk was , dan was het in ieder geval helder geweest (is wel een duur en moeilijk te vinden onderdeel). Anyway, vrolijk verder onderzoeken want het moet echt wel in deze hoek zitten. De motor slaat af als ik de stekker erin doe...
Wat ik overigens niet kan vinden is of de 5V die op de stekker staat van de LLM wel OK is.
Groet, Rutger
-
- Weet waar de oliepeilstok zit
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 13 mar 2019 22:27
Re: aansluiten nieuwe accukabels
Net even draadje gelezen over een identiek probleem (https://www.problemcar.nl/nl/particulie ... sluit.html) en daar bleek uiteindelijk een foutieve ECU de oorzaak te zijn. Ik ga morgen alle kabeltjes checken die vanaf de ECU komen en schoonmaken. Ik ben echter ook benieuwd of er wellicht een 'simpele' test is die ik kan doen om te checken of de ECU nog goed is? Volgens de Haynes manual heb je daar speciale apparatuur voor nodig.
Groet, Rutger
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3051
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: aansluiten nieuwe accukabels
Meestal is het vervangen door een gekende goede om te zien of het helpt.
Verder weet ik niet of er veel rocket science in zo'n Jaren 80 ECU zit, en of die eventueel te repareren is.
Verder weet ik niet of er veel rocket science in zo'n Jaren 80 ECU zit, en of die eventueel te repareren is.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
- ReneK
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
- Locatie: Goes
Re: aansluiten nieuwe accukabels
De simpelste methode om de ecu te testen is om hem te wisselen voor een die met zekerheid goed is of die van jou te testen op een motor die wel goed draait. Misschien een forumlid in de buurt?
Wat ik wel vreemd vind is dat mijn motor juist afslaat als ik de lmm steker eruit trek.
Wat ik wel vreemd vind is dat mijn motor juist afslaat als ik de lmm steker eruit trek.
Groeten, René
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
- ReneK
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
- Locatie: Goes
Re: aansluiten nieuwe accukabels
Handige plaats voor de reserve koelvloeistof Steven ! Dat scheelt weer ruimte in mijn bankje.
Waarvoor is dat T-stuk in de vacuümleiding van de rembekrachter?
Zie ik daar nog wat antieke benzineslangen?
Waarvoor is dat T-stuk in de vacuümleiding van de rembekrachter?
Zie ik daar nog wat antieke benzineslangen?
Groeten, René
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: aansluiten nieuwe accukabels
Zit die digijet echt origineel in dat oor? Ik dacht dat deze net als de digifant tegen het schutbord binnen zat.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- ReneK
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
- Locatie: Goes
Re: aansluiten nieuwe accukabels
Hmm, das misschien nog een interessante optie. Bevalt dat goed?
Oei, staat nog op de planning voordat het huilen wordt?
Groeten, René
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
- ReneK
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
- Locatie: Goes
Re: aansluiten nieuwe accukabels
Dan zijn we in Zeeland waarschijnlijk toch minder zuunig dan in andere delen van het land .
Groeten, René
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: aansluiten nieuwe accukabels
Ik heb ze in 2009 vervangen maar bij het uitbouwen van de motor eind 2018 vond ik ze toch aardig gezwollen. Zal ze nog eens bekijken, volgens mij had ik toen gewoon Gates 3225 (tot 10 bar).
De gates Barricade (5 lagen) kost ca. €15,- per meter en is zeker bestand tegen biodiesel en ethanol. Werkdruk 15 bar. Kost dan wel 5x een 'normale slang'....
TK verkoopt Cohline 2240xxxx welke ook geschikt voor 100% bio brandstoffen en werkdruk 10 bar. Kost dan ook bijna een tientje de meter.
Nu ik het blok toch los heb trek ik weer nieuwe na 10 jaar
De gates Barricade (5 lagen) kost ca. €15,- per meter en is zeker bestand tegen biodiesel en ethanol. Werkdruk 15 bar. Kost dan wel 5x een 'normale slang'....
TK verkoopt Cohline 2240xxxx welke ook geschikt voor 100% bio brandstoffen en werkdruk 10 bar. Kost dan ook bijna een tientje de meter.
Nu ik het blok toch los heb trek ik weer nieuwe na 10 jaar
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik