VW_Sk8r schreef: ↑19 mar 2020 11:19
Er is op de achterkant van de zekeringen kast een speciale groep voor geschakeld plus. (Bijrijderskant achter op uit mn hoofd) Waar je zo’n draadje in kan prikken.
Hi, even “aansluiten” bij dit oude draadje.
Ik was inderdaad ook zover om de gele geschakelde voeding hier vandaan te halen. Prima gelukt.
Ik heb op G1 aangesloten. Volgens T3- Pedia (wat een heerlijke bron van info) een lijn X geschakeld contact voor relais van bijv. Elektrische ramen. De radio stopt dus even bij starten. Niet erg.
2 dingen begrijp ik nog niet goed:
1) Ik veronderstelde dat deze contacten afgezekerd zijn. In dit draadje lees ik dat een zwevende zekering nodig is om de gele geschakelde plus af te zekeren?
2) deze gele is volgens mij niet voor geheugen van de radio. Want immers geschakeld. Het geheugen krijgt stroom van rood, constantplus. Geel zorgt slechts voor het inschakelen van een relais in de radio waardoor ie aan gezet kan worden.
Rood verzorgt dus de hoofdstroom en moet zwaar bedraad en afgezekerd worden.
Geel levert alleen stuurstroompje.
Als dit klopt en ik moet toch een zewevende zekering plaatsen, hoe zwaar moet die dan zijn? 1A?
Gr Dirk