vervangen complete kabelboom

Verlichting, zekeringen, accu, radio, koelkast etc.
arvidnl
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jun 2010 15:48
Locatie: Uithoorn

vervangen complete kabelboom

Ongelezen bericht door arvidnl »

Hallo Allemaal,

ben bezig met een t3 doka diesel uit 84.
Ben deze doka aan het voorzien van een 2.0 gti motor. dat gaat allemaal prima, maar de kabelboom die er nu inzit is niet compleet.
heb de doka als niet rijdend project gekocht vandaar dat ik er nu pas achter kom. het aansluiten lukt niet omdat bepaalde draden zijn weggeknipt.
nu heb ik nog een volledige kabelboom van een jx liggen inclusief nieuwere zekeringenkast. eentje van na 86 als ik het goed heb. die met de modernere steekzekeringen. de huidige zekeringenkast in de bus is van het oudere type.

ben eigenlijk benieuwd of het mogelijk is om de nieuwere kabelboom compleet in te bouwen. of zijn er veel grotere verschillen dan alleen de nieuwere zekeringkast? zal ongetwijfeld veel erk zijn maar het dashboard ligt toch nog los dus kom overal redelijk makkelijk bij

mijn gevoel zegt dat ik meer vertrouwen heb in de onverknutselde nieuwere kabelboom dan de huidige oude kabelboom die redelijk verknipt is.

heb je tips of trics dan hoor ik het graag.
mvg,

Arvid Blijleven
T3 doka '84 "under construction"
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: vervangen complete kabelboom

Ongelezen bericht door Theo Postma »

De motor heeft zijn eigen kabelboom?
En deze zul je moeten aansluiten op een bestaande, en ik vermoed dat het niet veel uit maakt of je een oude of nieuwe gebruikt.
Ook al is de oude verknipt, ws om geschikt te maken voor de benzine motor?

Theo
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: vervangen complete kabelboom

Ongelezen bericht door Coen »

Ik zou wel eerst even studie maken van het schema van de nieuwe boom. Zijn de kleuren hetzelfde? Want anders haal je je toch een hoop gepuzzel op de hals.

En ja Theo, bij een gti geeft de motor zijn eigen autonome boom. Aansluiting op bestaande boom is feitelijk via solenoïde van pomp en evt w-contact dynamo plus normale stroomtoevoer. Dus dat is geen probleem. Achter het dashboard, dáár zit de potentiële ellende.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
VW_Sk8r
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 437
Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
Locatie: Delft

Re: vervangen complete kabelboom

Ongelezen bericht door VW_Sk8r »

Afgezien van het aansluiten van de gti motor achterin zit er in de dieselkabelbomen niet veel extra verschil dan de zekeringkast geloof ik. Achterin de motor aansluiten zul je de gti kabelboom moeten aansluiten op de dieselkabelboom. Er zijn daarvoor geloof ik wel handleidingen op internet te vinden maar de elektrische schema's van zowel de diesel en de gti bij de hand hebben is wel erg handig. Als je daar een beetje weg wijs in bent scheelt dat een hoop.
Mvg Klaas.

T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: vervangen complete kabelboom

Ongelezen bericht door Coen »

Dit is knap uitgebreid maar wel Amerikaans.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
VW_Sk8r
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 437
Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
Locatie: Delft

Re: vervangen complete kabelboom

Ongelezen bericht door VW_Sk8r »

Dat is inderdaad een mooi uitgebreide variant [[thumbup]]
Mvg Klaas.

T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
arvidnl
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jun 2010 15:48
Locatie: Uithoorn

Re: vervangen complete kabelboom

Ongelezen bericht door arvidnl »

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Heb al een aangepaste kabelboom van de gti motor. Dus het aansluiten moet wel gaan lukken. Het is de huidige kabelboom die in de t3 zit waar niks meer van klopt. Verknipt.andere kleuren bedrading erin daarom wil ik kijken of de nieuwere kabelboom die ik al heb.liggen wel een optie is. Daar kom ik namelijk wel uit met de kleuren van de bekabeling.
mvg,

Arvid Blijleven
T3 doka '84 "under construction"
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: vervangen complete kabelboom

Ongelezen bericht door Coen »

Dan heb je eigenlijk geen keuze :wink:
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Plaats reactie