lekstroom oorzaak zoektocht

Verlichting, zekeringen, accu, radio, koelkast etc.
Gebruikersavatar
Frankreus
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 198
Lid geworden op: 01 jun 2010 15:14
Locatie: Den Haag

Re: lekstroom oorzaak zoektocht

Ongelezen bericht door Frankreus »

René Vis schreef: 28 jun 2020 19:34 ja ,als de motor 1 a 2 minuten draait mag daar geen stroom meer op staan
Rene
[[thumbup]]
met vriendelijke groet

Frank

VW T3 1.6D Westfalia 1984 (Eggy)
2CV6 Club 1984 (Kees)
Variabele Italiaanse motorfietsen 1964-1984 (Guusje, Ad, Ben, Storm, Alah, TV)
Gebruikersavatar
Frankreus
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 198
Lid geworden op: 01 jun 2010 15:14
Locatie: Den Haag

Re: lekstroom oorzaak zoektocht

Ongelezen bericht door Frankreus »

ROLF
HH accu heb ik.de min al los van.
Probleem.ben ik.nu aan het monitoren. Dwz meet de Voltage bij start en inmiddels niet meer bij tussenstopje (tank oid) wel bij parkeren om bij de colgende start te zien hoeveel de accu is gezakt. Tot dusvar zakr hij max 12.7 en start hij doornde nieuwe accu als een malle. Om te voorkpmwn dat deze krachtpatser de geest geeft wil ik in het kaser van voorkomwn.is beter dan genezen kijken of ik uberhaupt een lek kan vinden of dat de conclusoe inderdaad is overleden accu....

quote=RVB post_id=333064 time=1593440692 user_id=2837]
Een paar dingen vraag ik mij af, merk ik op:
Is de 13.7 spanning niet te laag? Mijn accus worden geladen op 14.4v.
Heb je een hh accu? Hoe wordt die geladen? Mbv relais? Een slechte hh accu kan zorgen dat de laadspanning laag blijft en de nieuwe accu te weinig wordt geladen en dus eerder het opgeeft. Wat als je de hh accu loskoppeld?

Ik vraag mij verder af. Misschien een eerste vraag. Heb je nu nog wel een probleem? Dat lees ik niet. Welk probleem heb je nu? Blijft de accu nog steeds niet op spanning? Of neem je aan dat lekstroom de oorzaak was van het overlijden van je oude accu.... en ga je er daarom van uit dat je nu nog steeds een probleem hebt.

Mochten de gloeiers tijdens het rijden aanblijven dan zou het loskoppelen ervan een veel hogere laadspanning geven. Je zou ze kunnen loskoppelen als je een warme motor hebt. Je kan ook kijken of een ander gloeirelais een ander resultaat geeft....

Succes Rolf
[/quote]
met vriendelijke groet

Frank

VW T3 1.6D Westfalia 1984 (Eggy)
2CV6 Club 1984 (Kees)
Variabele Italiaanse motorfietsen 1964-1984 (Guusje, Ad, Ben, Storm, Alah, TV)
Plaats reactie