Knipperlicht

Verlichting, zekeringen, accu, radio, koelkast etc.
Gebruikersavatar
WouterKabouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 apr 2009 10:02
Locatie: Groningen

Knipperlicht

Ongelezen bericht door WouterKabouter »

Goeiemorgen,
Ik wou eindelijk eens een vervelende irritatie naar de andere wereld helpen, het ligt al een tijdje want geoxideerde stekkertjes in de bus zie ik nooit erg naar uit.

Maar wie weet zie ik het antwoord gewoon over het hoofd, ik probeer het hier toch maar even voor ik m'n hele dashboard overhoop trek.

Het symptoom is:

De knipperlichten doen het.
Het remlicht doet het.
De verlichting doet het.
Maar,
Knipperlicht naar rechts + rem geeft een heel kleine versnelling van het knipperen.
Knipperlicht rechts+ verlichting+ rem = knipperlicht brandt constant.

Kan ik hieruit nog een clue halen waar te zoeken, of is het een massa probleem dat 'waar dan ook' kan zitten.

Wie iets weet waar gericht te zoeken, ik hoor het graag. En anders wordt het random draden lostrekken bekijken en terug zetten.

Alvast bedankt
Met vriendelijke groet,
Wouter
1600 CS 1982
multirood
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 okt 2012 22:37
Locatie: Antwerpen Belgie

Re: Knipperlicht

Ongelezen bericht door multirood »

Dag Wouter,

Waarschijnlijk is het een massa probleem aan het rechterachterlicht.
Daar komen alle beschreven stroomkringen samen op 1 massapunt (behuizing lampjes)

Groeten Steven
casss
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 323
Lid geworden op: 25 mar 2016 09:43

Re: Knipperlicht

Ongelezen bericht door casss »

En een tweede punt waar je een korte inspectie kan doen is de ‘massa-egel’; een massa-aansluiting waar een stuk of 10 stekkertjes op geschoven kan worden. Bij mij zit die onder het dashboard, tegen de linker zijkant/binnenkant van de carosserie gemonteerd. Deze willen ook wel eens gecorrodeerd zijn. Ik weet overigens niet of dit ook voor de modellen is met het nieuwere type zekeringkast. Ik heb nog het oude type namelijk.
gr, Cas
Gebruikersavatar
WouterKabouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 apr 2009 10:02
Locatie: Groningen

Re: Knipperlicht

Ongelezen bericht door WouterKabouter »

Steven, bedankt man, dat was hem ook meteen [[toast]] eeuwige dank!

De rood witte draad bij het achterlicht is afgetakt met krimpkous en luidspreker ( ) draad en het eind was los. Deze even vluchtig tegen massa gehouden en het is al bijna helemaal opgelost. Nu even kijken hoe het eigenlijk heurt of anders even degelijk vast maken. Tnx!!

Cass ik vreesde ook voor de egel, vandaar mijn poging hier- ik heb de oudste versie en je kan er voor geen meter bij. Als je iets oplost gaat er weer iets anders haperen. Maar ook bedankt voor de tip!
Met vriendelijke groet,
Wouter
1600 CS 1982
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Knipperlicht

Ongelezen bericht door Coen »

Er zit vanachter ook een massapunt, links naast de motor.
Voor als je een storing aan de achterkant hebt.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
WouterKabouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 apr 2009 10:02
Locatie: Groningen

Re: Knipperlicht

Ongelezen bericht door WouterKabouter »

(y) ik ga op zoek, misschien dat dat wel de reden is dat iemand daar die luidsprekerdraad voor heeft gebruikt. die zou ik liever weg knippen natuurlijk.
Met vriendelijke groet,
Wouter
1600 CS 1982
Gebruikersavatar
WouterKabouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 apr 2009 10:02
Locatie: Groningen

Re: Knipperlicht

Ongelezen bericht door WouterKabouter »

Ok het probleem is nog steeds soort van opgelost, maar de rood witte draad was geen massa draad. Blijkbaar wilde iemand daar eens stroom tappen. Die aftakking ligt nu in de prullenbak.
Door daar te rommelen werkt alles wel weer, dat is mooi. Misschien zat de stekker niet helemaal lekker of zijn de contacten niet te fris meer. Ik weet m te vinden voortaan (y)
Met vriendelijke groet,
Wouter
1600 CS 1982
Plaats reactie