moezel toer zomer 2010
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14970
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
moezel toer zomer 2010
moi moi
Deze zomer hebben wij, volgens velen, geluk gehad.
Voor vertrek zeiden de collega's van Hillie, wij willen ook vakantie, samen met Hillie.
Want zij hebben altijd mooi weer.
Of ja daar dan blij van moet worden? Wat een weer zeg, ik vertel niets nieuws als ik zeg, we hebben het warm gehad.
Wel hebben we ons plan bij gesteld, we zouden de moezel af gaan.
Dat hebben we ook voor een stukje gedaan.
Kijk maar;
En je ziet nog wel eens wat rijden.
En op de camping kwamen we deze Nederlanders tegen.
Erg leuke mensen, en wat waren ze gek op hun busje.
Het verhaal is zo herkenbaar, wij vulden het naadloos aan.
Prachtig toch? En Jack konden ze al
Wij kwamen iets anders ook tegen, iets wat je liever niet wilt........
De bus wilden nog 20 meter lopen en sloeg af, wilde niet meer aan sprengen.
Ik was nog in staat de bus een gehandicapten plek op te rijden.
Daar een uurtje gewacht op de ADAC monteur.
Een erg vriendelijke man, die 100 uit praatte, en je van alles duidelijk maakte waar hij mee bezig was.
Toch vrij snel had hij de benzine pomp als verdachte op het oog.
Er kwam nl geen benzine meer in de carburateur.
Met een groten injectie spuit, erg handig, trok hij benzine uit de tank.
Deze weg was dus open.
En bij de benzine pomp wilde dit niet meer.
Hij heeft benzine in de carburateur gespoten, en ik moest de bus starten.
Deze sprong onmiddellijk aan : 20
Toch kwamen we hier met een rijdende bus weer op pad.
De ADAC man vertelde wel dat de pomp op het punt stond om stuk te gaan.
We zijn de volgende dag nog even bij Joep en Eelke geweest.
En van daar uit direkt doorgereden naar Nederland.
Ik vertrouwde het zaakje niet meer, en wilde dan toch maar in eigen land zijn.
Na een voorspoedige tocht, kwamen we in de middag aan bij meneer Tom in Meerssen, zuid limburg.
De volgende dag was het plan, om naar de kust te gaan.
We hadden het wel gehad met de warmte.
Ha ha, daar dacht de bus geheel anders over de volgende morgen.
De ANWB er bij gehaald.
En Huub stelde zich netjes voor, en ik hem het verhaal vertellen wat de afgelopen dagen gebeurt was.
De pomp werd er uit gehaald.
Sublimaties werd na gegaan, of het wel de pomp was.
En niet iets anders, een carburateur of zo.
Nee de pomp bleef verdachte, niet het membraan, maar een klep die er in zit? werkte niet.
De telefoon werd gepakt en wat gebeld, op zoek naar een pomp.
Een mechanische was niet te krijgen, dan maar een elektrische er in gemaakt.
En hoe rijd dat?
Vandaag naar huis gegaan, het is te warm.
En dan kun je maar beter thuis zijn.
Wel heb ik met aangetrokken billen gereden.
We waren op de snelweg, en ik wilde een vrachtwagen inhalen, begon de bus in te houden.
Was dat nu dan?
Ik gaf extra gas, de motor pakte direkt op, wel met lichte knallen in de uitlaat.
Maar het liep niet fijn meer.
Gas los laten, en zorgen dat je niet boven de 100 uit komt.
Dat bleek de truc te zijn.
Het vreemde is, dat tijdens het optrekken, er zonder problemen, flink gas gegeven kan worden.
Alleen tijden constant rijden, net boven de 100, begon de motor in te houden.
We zijn thuis gekomen, en het verbruik was erg netjes, 1 op 9.2.
Wel heb ik olie verbruik, wat nog nooit zo is geweest. :bang
Morgen Rikus maar naar laten kijken.
Deze zomer hebben wij, volgens velen, geluk gehad.
Voor vertrek zeiden de collega's van Hillie, wij willen ook vakantie, samen met Hillie.
Want zij hebben altijd mooi weer.
Of ja daar dan blij van moet worden? Wat een weer zeg, ik vertel niets nieuws als ik zeg, we hebben het warm gehad.
Wel hebben we ons plan bij gesteld, we zouden de moezel af gaan.
Dat hebben we ook voor een stukje gedaan.
Kijk maar;
En je ziet nog wel eens wat rijden.
En op de camping kwamen we deze Nederlanders tegen.
Erg leuke mensen, en wat waren ze gek op hun busje.
Het verhaal is zo herkenbaar, wij vulden het naadloos aan.
Prachtig toch? En Jack konden ze al
Wij kwamen iets anders ook tegen, iets wat je liever niet wilt........
De bus wilden nog 20 meter lopen en sloeg af, wilde niet meer aan sprengen.
Ik was nog in staat de bus een gehandicapten plek op te rijden.
Daar een uurtje gewacht op de ADAC monteur.
Een erg vriendelijke man, die 100 uit praatte, en je van alles duidelijk maakte waar hij mee bezig was.
Toch vrij snel had hij de benzine pomp als verdachte op het oog.
Er kwam nl geen benzine meer in de carburateur.
Met een groten injectie spuit, erg handig, trok hij benzine uit de tank.
Deze weg was dus open.
En bij de benzine pomp wilde dit niet meer.
Hij heeft benzine in de carburateur gespoten, en ik moest de bus starten.
Deze sprong onmiddellijk aan : 20
Toch kwamen we hier met een rijdende bus weer op pad.
De ADAC man vertelde wel dat de pomp op het punt stond om stuk te gaan.
We zijn de volgende dag nog even bij Joep en Eelke geweest.
En van daar uit direkt doorgereden naar Nederland.
Ik vertrouwde het zaakje niet meer, en wilde dan toch maar in eigen land zijn.
Na een voorspoedige tocht, kwamen we in de middag aan bij meneer Tom in Meerssen, zuid limburg.
De volgende dag was het plan, om naar de kust te gaan.
We hadden het wel gehad met de warmte.
Ha ha, daar dacht de bus geheel anders over de volgende morgen.
De ANWB er bij gehaald.
En Huub stelde zich netjes voor, en ik hem het verhaal vertellen wat de afgelopen dagen gebeurt was.
De pomp werd er uit gehaald.
Sublimaties werd na gegaan, of het wel de pomp was.
En niet iets anders, een carburateur of zo.
Nee de pomp bleef verdachte, niet het membraan, maar een klep die er in zit? werkte niet.
De telefoon werd gepakt en wat gebeld, op zoek naar een pomp.
Een mechanische was niet te krijgen, dan maar een elektrische er in gemaakt.
En hoe rijd dat?
Vandaag naar huis gegaan, het is te warm.
En dan kun je maar beter thuis zijn.
Wel heb ik met aangetrokken billen gereden.
We waren op de snelweg, en ik wilde een vrachtwagen inhalen, begon de bus in te houden.
Was dat nu dan?
Ik gaf extra gas, de motor pakte direkt op, wel met lichte knallen in de uitlaat.
Maar het liep niet fijn meer.
Gas los laten, en zorgen dat je niet boven de 100 uit komt.
Dat bleek de truc te zijn.
Het vreemde is, dat tijdens het optrekken, er zonder problemen, flink gas gegeven kan worden.
Alleen tijden constant rijden, net boven de 100, begon de motor in te houden.
We zijn thuis gekomen, en het verbruik was erg netjes, 1 op 9.2.
Wel heb ik olie verbruik, wat nog nooit zo is geweest. :bang
Morgen Rikus maar naar laten kijken.
Re: moezel toer zomer 2010
Ach ja Theo, soms zit het mee.....meestal zit het tegen, en eind goed al goed zijn de eerste dingen die in me op komen.
Rikus zal er wel raad mee weten lijkt me zo...
Maar de tocht was verder mooi toch?
Rikus zal er wel raad mee weten lijkt me zo...
Maar de tocht was verder mooi toch?
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Re: moezel toer zomer 2010
Hallo Theo, Hillie en Targa,
Altijd leuk zo'n bliksembezoekje Jammer dat jullie er niet zo lang waren maar het was erg gezellig en steeds weer leuk een forummer in levende lijve te kunnen begroeten.
Ook de honden (Targa en Rocky) hebben elkaar eindelijk leren kennen.
Jammer dat de reis niet vlekkeloos is verlopen. Ik ben wel benieuwd hoeveel km's je de Moezeltoer nog hebt gevolgd
Altijd leuk zo'n bliksembezoekje Jammer dat jullie er niet zo lang waren maar het was erg gezellig en steeds weer leuk een forummer in levende lijve te kunnen begroeten.
Ook de honden (Targa en Rocky) hebben elkaar eindelijk leren kennen.
Jammer dat de reis niet vlekkeloos is verlopen. Ik ben wel benieuwd hoeveel km's je de Moezeltoer nog hebt gevolgd
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
- Dré2100
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4350
- Lid geworden op: 02 nov 2008 08:36
- Locatie: Tuitjenhorn
Re: moezel toer zomer 2010
Ha Theo, Hillie en BramBram,
Mooie tocht hebben jullie gemaakt, ik ben ook blij te lezen
dat ik hier niet de enigste ben die de boel sloopt
Mooi dat je weer 2x op weg ben geholpen door de ANWB en Zuster ADAC, nu
kan Broer RIKUS aan de gang met de rooie.
Meen ik nou een foto te hebben gezien waarop je wijn drinkt ... je was
dus echt van je voetstuk na die 15% afdaling!
En de foto´s van de Moezel wat een plaatjes!
Ik hoop daar zelf ook nog eens met het busje van te mogen genieten!
Mooie tocht hebben jullie gemaakt, ik ben ook blij te lezen
dat ik hier niet de enigste ben die de boel sloopt
Mooi dat je weer 2x op weg ben geholpen door de ANWB en Zuster ADAC, nu
kan Broer RIKUS aan de gang met de rooie.
Meen ik nou een foto te hebben gezien waarop je wijn drinkt ... je was
dus echt van je voetstuk na die 15% afdaling!
En de foto´s van de Moezel wat een plaatjes!
Ik hoop daar zelf ook nog eens met het busje van te mogen genieten!
-------------------------------------------
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
Re: moezel toer zomer 2010
Ha Theo,
Jammer dat je eerder omgedraaid bent en zo jullie plannen niet heb door kunnen voeren.
Wat jullie nu overkomt geeft natuurlijk wel zonneklaar aan dat zelfs met perfekt onderhoud en een niet overdreven rijgedrag de boel nog steeds stuk kan lopen.
Dat een motor in eens olie gaat gebruiken wat hij vooraf nooit gedaan heeft is inderdaad een teken aan de wand
Ach dan is het misschien nu de tijd om het nog 1 keer goed te doen met een vette motorombouw? Ben benieuwd wat er boven water komt?
Even een andere vraag: hebben jullie een andere camera aangeschaft of komt het echt door het weer dat de foto's in eens veel brillianter kleurrijker zijn? Ik kan me wat foto's herrinneren van jou langs een watertje/kanaaltje ergens daar in het noorden die toch wel veel contrastarmer en fletser van kleur waren.
René
Jammer dat je eerder omgedraaid bent en zo jullie plannen niet heb door kunnen voeren.
Wat jullie nu overkomt geeft natuurlijk wel zonneklaar aan dat zelfs met perfekt onderhoud en een niet overdreven rijgedrag de boel nog steeds stuk kan lopen.
Dat een motor in eens olie gaat gebruiken wat hij vooraf nooit gedaan heeft is inderdaad een teken aan de wand
Ach dan is het misschien nu de tijd om het nog 1 keer goed te doen met een vette motorombouw? Ben benieuwd wat er boven water komt?
Even een andere vraag: hebben jullie een andere camera aangeschaft of komt het echt door het weer dat de foto's in eens veel brillianter kleurrijker zijn? Ik kan me wat foto's herrinneren van jou langs een watertje/kanaaltje ergens daar in het noorden die toch wel veel contrastarmer en fletser van kleur waren.
René
Als je er iets aan doet doe het dan goed
- Math
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: 16 dec 2007 10:09
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Re: moezel toer zomer 2010
Theo,
Lees ik hier dat je over de naar huis A2 bent gereden? En niet even aanwippen? Schande.....maar het mooie is: jullie zijn veilig weer thuis, en de reis naar de Moezel....dat doe je gewoon over. Mooie foto's overigens.
En de volgende keer Rikus niet voor de voeten lopen met een nieuwe camera, dan is de benzine pomp misschien niet zo boos.....
Lees ik hier dat je over de naar huis A2 bent gereden? En niet even aanwippen? Schande.....maar het mooie is: jullie zijn veilig weer thuis, en de reis naar de Moezel....dat doe je gewoon over. Mooie foto's overigens.
En de volgende keer Rikus niet voor de voeten lopen met een nieuwe camera, dan is de benzine pomp misschien niet zo boos.....
Groeten, Math.
Westfalia Joker III nr. 204 1989
Westfalia Joker III nr. 204 1989
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14970
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: moezel toer zomer 2010
Leuk dat het jou opvalt RenéRené schreef: Even een andere vraag: hebben jullie een andere camera aangeschaft of komt het echt door het weer dat de foto's in eens veel brillianter kleurrijker zijn?
René
We hebben idd een nieuwe camera aangeschaft, een Sony dsc-hx1.
Ons was het ook opgevallen dat de beelden niet meer scherp en helder waren.Terug kijkend is dat proces al een tijdje aan de gang.
Op zich een vreemd iets, een beeld chip wat minder wordt
Ja en de bus, ik ben benieuwd wat Rikus gaat vinden, zijn eerste opmerking, over het inhouden, was de vraag of de nieuwe pomp wel genoeg opbrengst had.
En het plotselinge olie verbruik, wij moeten er niet aan denken wat dat in kan houden.
Dat wordt dan een motor revisie, kan mooi gebeuren in de winter.
Maar daar willen we even niet aan denken, dat dit als donker scenario ook kan gebeuren.
Wel is het voor ons duidelijk, dat als het moet, dit wel gaat gebeuren.
@ André
Wijn drinken? Niets is zo als het lijkt hoor
Ik drink niet veel alcohol, en dan ook nog alleen in de vorm van echt bier.
Ik bestelde cola, en kreeg er zo een wijn glas bij, daar moest een aktie foto van gemaakt worden.
Wat zit daar in het struikgewas?
Theo met stoel en al in de rivier zittend, heerlijk koel dmv water koeling
Wat zegt ie?
Tarda heeft het op haar oude dag, ook erg wam gehad.
Zo uit het losse handje genomen.
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14970
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: moezel toer zomer 2010
Even terug komend op de motor problemen, niets gevonden wat het inhouden zou kunnen verklaren.
Gisteren een dag tochtje gemaakt, zo een 450 km gereden, en geen slag gemist
Snelheid was ook geen probleem
Olie verbruik, wat er dus nu is!, een 100 cc.
Even grof rekenen, een kwart liter op 1000 km olie verbruik.
Gisteren een dag tochtje gemaakt, zo een 450 km gereden, en geen slag gemist
Snelheid was ook geen probleem
Olie verbruik, wat er dus nu is!, een 100 cc.
Even grof rekenen, een kwart liter op 1000 km olie verbruik.
- Dré2100
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4350
- Lid geworden op: 02 nov 2008 08:36
- Locatie: Tuitjenhorn
Re: moezel toer zomer 2010
Mooi dat je Bram hebt vastgelegd met deze snelheid!
Het was gezellig, maar volgende keer blijven jullie langer hoor!
enne, zo'n waterboxer rijdt super!
Het was gezellig, maar volgende keer blijven jullie langer hoor!
enne, zo'n waterboxer rijdt super!
-------------------------------------------
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14970
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: moezel toer zomer 2010
Maar wel goed kunnen slapen?dré2000 schreef: enne, zo'n waterboxer rijdt super!
Begin september komen we een week naar Callandsoog
Nadat we bij jullie weg gegaan zijn, zijn we nog bij het strand geweest.
Dijk Enkhuizen Lelystad
Noord Hollands landschap Bij André in de buurt.
Bij de dijk Enkhuizen/Lelystad, nog een picknick gehouden
Lekker baas, ei
Ik vind alles best baas, als ik maar blijven mag.
-
- † 18-06-2012 R.I.P.
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
- Locatie: B-9160-Eksaarde
Re: moezel toer zomer 2010
Dag Theo
Mocht je motor nog eens inhouden,open dan eens de tankdop...daardoor kan je snel vaststellen of de tank vacuum zuigt bvb.
Het zou kunnen gebeuren dat de tankontluchting slecht werkt,ofwel een
verstopt benzinefiltertje.
Groeten Leo M
Mocht je motor nog eens inhouden,open dan eens de tankdop...daardoor kan je snel vaststellen of de tank vacuum zuigt bvb.
Het zou kunnen gebeuren dat de tankontluchting slecht werkt,ofwel een
verstopt benzinefiltertje.
Groeten Leo M
Groeten Leo M
Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Re: moezel toer zomer 2010
Theo,
is het voor je mogelijk wat meer informatie te geven met betrekking tot het gene je reeds uitgesloten en/of vervangen hebt?
Dat maakt het voor anderen makkelijker om je te dienen van ADviezen.
is het voor je mogelijk wat meer informatie te geven met betrekking tot het gene je reeds uitgesloten en/of vervangen hebt?
Dat maakt het voor anderen makkelijker om je te dienen van ADviezen.
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14970
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: moezel toer zomer 2010
Van af hier klikken en in hier klikken wordt al het een en ander over dit onderwerp besproken.Stephan schreef: Dat maakt het voor anderen makkelijker om je te dienen van ADviezen.
Maar kort gezegd, alle aanbouw delen zijn nu vervangen, incl benzine leidingen.
Maar de carburateur is niet vervangen.
Theo
Re: moezel toer zomer 2010
eerste vraag:
hield de bus in voordat er een elektrische benzinepomp in kwam?
je schreef in de Chat dat je de carburateur al binnenstebuiten gekeerd had en er zelf bijna door gezwommen bent
was de benzine in de vlotter-kamer troebel?
kan je dat zo nu en dan nog controleren?
gezien de omschrijving van het probleem lijkt het me over duidelijk dat de grote vraag naar brandstof niet kan worden voldaan op die hogere snelheid 100+
de benzine slangen naar de carburateurs kunnen ook aan vervanging toe zijn
ook kunnen de kleur e.d. van de bougies je geheimen prijs geven.
zie onder.
Grijsbruin en schoon:
- Mengsel, ontsteking en bougie zijn goed
Zwart en nat:
- De vonk kan niet alle brandstof ontbranden, bougie kapot
- Ontsteking kapot, verkeert afgesteld
- Mengsel te rijk
- Zuiger, zuigerveer en/of cilinder versleten
warte koolstofaanslag
- Mengsel te rijk
- Bougie te koud
Witte bougie:
- Mengsel te arm
- Ontsteking te vroeg
- Bougie te heet.
Een dikke laag witte aanslag:
- Te veel olie in de benzine
- Olie of benzine van een lage kwaliteit
Beschadigde elektrode:
- Verbrande elektrode, motor wordt te warm
- Mengsel te arm
- Ontsteking te vroeg
- Bougie te warm
(google is my friend)
controleer elke bougie even.
hield de bus in voordat er een elektrische benzinepomp in kwam?
je schreef in de Chat dat je de carburateur al binnenstebuiten gekeerd had en er zelf bijna door gezwommen bent
was de benzine in de vlotter-kamer troebel?
kan je dat zo nu en dan nog controleren?
gezien de omschrijving van het probleem lijkt het me over duidelijk dat de grote vraag naar brandstof niet kan worden voldaan op die hogere snelheid 100+
de benzine slangen naar de carburateurs kunnen ook aan vervanging toe zijn
ook kunnen de kleur e.d. van de bougies je geheimen prijs geven.
zie onder.
Grijsbruin en schoon:
- Mengsel, ontsteking en bougie zijn goed
Zwart en nat:
- De vonk kan niet alle brandstof ontbranden, bougie kapot
- Ontsteking kapot, verkeert afgesteld
- Mengsel te rijk
- Zuiger, zuigerveer en/of cilinder versleten
warte koolstofaanslag
- Mengsel te rijk
- Bougie te koud
Witte bougie:
- Mengsel te arm
- Ontsteking te vroeg
- Bougie te heet.
Een dikke laag witte aanslag:
- Te veel olie in de benzine
- Olie of benzine van een lage kwaliteit
Beschadigde elektrode:
- Verbrande elektrode, motor wordt te warm
- Mengsel te arm
- Ontsteking te vroeg
- Bougie te warm
(google is my friend)
controleer elke bougie even.
Laatst gewijzigd door Stephan op 05 jul 2011 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14970
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: moezel toer zomer 2010
De meting aan de uitlaat gassen geeft aan, dat de verbranding goed verloopt.
De slangen zijn vernieuwd van en naar de tank.
De pomp heeft voldoende pomp vermogen, meer dan dat de bus verstoken kan.
Het teveel gaat via de retour terug de tank in.
Vlotter kamer is schoon, geen aanslag in.
Deze problemen zijn gekomen na het monteren van de pomp, maar de relatie van pomp en inhouden kan ik niet leggen.
Dat zou inhouden dat er geen benzine meer gepompt zou worden, en dat is niet het geval.
Als het inhouden zich voordoet, is gas los laten voldoende om het te stoppen.
Trap je daarna het gas geheel in, is maximale brandstof vraag, dan pakt de motor gewoon op.
En sprint er van door totdat je bij 3600 toeren komt en dan tegen de 104 kmh op de GPS zit.
Prompt inhouden, een paar toeren minder stopt het inhouden weer.
Maar zullen we het een en ander centraal houden, en verder gaan in het bestaande topic?
http://www.bus-forum.nl/phpBB/viewtopic ... 15#p170615
Theo
De slangen zijn vernieuwd van en naar de tank.
De pomp heeft voldoende pomp vermogen, meer dan dat de bus verstoken kan.
Het teveel gaat via de retour terug de tank in.
Vlotter kamer is schoon, geen aanslag in.
Deze problemen zijn gekomen na het monteren van de pomp, maar de relatie van pomp en inhouden kan ik niet leggen.
Dat zou inhouden dat er geen benzine meer gepompt zou worden, en dat is niet het geval.
Als het inhouden zich voordoet, is gas los laten voldoende om het te stoppen.
Trap je daarna het gas geheel in, is maximale brandstof vraag, dan pakt de motor gewoon op.
En sprint er van door totdat je bij 3600 toeren komt en dan tegen de 104 kmh op de GPS zit.
Prompt inhouden, een paar toeren minder stopt het inhouden weer.
Maar zullen we het een en ander centraal houden, en verder gaan in het bestaande topic?
http://www.bus-forum.nl/phpBB/viewtopic ... 15#p170615
Theo