Paar dagen wintersport

Vakantie, reis verhalen, leuke campings of plekken gezien?
Vertel het hier in de herberg
Gebruikersavatar
Jorn
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:03
Locatie: Den Haag

Paar dagen wintersport

Ongelezen bericht door Jorn »

Ik mag zo te zien het spits afbijten met een eerste reisverslagje voor 2011
Wintersport met de bus. Dat moet toch ook kunnen dachten wij! Jahoor, dat kan zeker! [[thumbup]]
Afgelopen week op donderdag zijn we heel vroeg vertrokken richting Duitsland. Snowboards mee, bus vol met eten en drinken, extra kacheltje erbij. Bestemming Sauerland Willingen. Van te voren opgezocht of er nog sneeuw lag en waar we met de bus dichtbij een piste konden camperen. In Winterberg zijn wat campings welke goede voorzieningen bieden voor de winterkampeerder maar wij hebben gekozen voor Willingen met een camperstandplaats aan de piste. Een frequente bezoeker wist ons te vertellen dat een paar jaar geleden dit gebied enorm is opgeknapt met allerlei voorzieningen voor de winter en zomer recreant. De camperplek staat uiiteraard vol met de meest luxe campers/tourbussen. Grappig als je dan tussen die reuzen staat met je kleine T3tje.
De sneeuwhoogte was nog redelijk toen we aankwamen. De pistes lagen er mooi bij. Met je board onder de arm een paar meter lopen en je staat op de piste! Ideaal! De voorspellingen voor de dagen hierna waren wat minder met temperaturen boven het vriespunt, regen en harde wind. Desondanks hebben we twee dagen lekker kunnen boarden. Het zijn geen pistes als in Oostenrijk en Frankrijk natuurlijk maar op vier uurtjes rijden mag je zeker niet klagen! Zaterdag was de sneeuw helaas voor een groot gedeelte weg en de pistes een stuk voller. De wind was ook flink aangewakkerd dus zijn we maar weer richting huis gegaan.
Al met al moet ik zeggen dat dit een prima optie is voor een paar dagen wintersport. In de bus was het zoals altijd lekker knus. We hebben goed geslapen en het niet koud gehad. Het extra kacheltje op 220V werkte prima. De natte spullen kregen we redelijk goed droog. De camperplaats heeft een goed verzorgde uitstraling (nog maar 2jaar oud) met een nette receptie, broodjesservice, toilet, afvalvoorzieningen. Op een steenworp afstand ligt een tropisch zwemparadijs waar je voor een euro mag douchen. Of nog beter voor een paar euro meer mag je zwemmen, glijden, relaxen in bubbelbaden en sauna’s etc. Na een dagje piste is dat echt heel ontspannen. In de winter weekenden is het in Willingen en Winterberg alleen erg druk. Doordeweeks is het in deze gebieden gewoon rustig. Op de donderdag waren er maar enkele mensen op de piste en op de camperplek. Als het goed gesneeuwd heeft zoals afgelopen december moet het echt goed zijn. Ik heb wat pics toegevoegd voor de sfeer. Ohja, apres ski is er ook op de piste [[toast]]
aankomst.jpg
piste.jpg
groen.jpg
sneeuw weg.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Greetz

Jorn

_______________________
T3 DF 1.9 Joker '86
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Paar dagen wintersport

Ongelezen bericht door RVB »

Goehoed! Erg gaaf.

Was een voortent een optie op die camperplaats? Immers dan kun je je leefruimte wat vergroten; of beter gezegd, ruimte maken om je spullen te drogen en schoenen te luchten)

groet, Rolf
Gebruikersavatar
Jorn
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:03
Locatie: Den Haag

Re: Paar dagen wintersport

Ongelezen bericht door Jorn »

Ha Rolf!

Je hebt gelijk! Goed idee. Zo'n voortent staat al een tijdje op de verlanglijst. Dat maakt het inderdaad wel een stuk makkelijker met de spullen en de grootte van de leefruimte. Ik moet wel zeggen dat als ik zo'n tent had gehad met de wind die er van het weekend stond was het wel extra spannend geworden Hhhh :buiken:
Greetz

Jorn

_______________________
T3 DF 1.9 Joker '86
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Paar dagen wintersport

Ongelezen bericht door RVB »

Op zich is daar wel goed aan te komen voor redelijke prijzen. Je schijnt ook speciale wintertenten te hebben, maar daar vragen ze een stukkie meer voor) Vorig jaar in elk geval werden er zo veel aangeboden op mp. Ik begreep dat zo'n koepeltent niet echt aan te raden is. Maar ik wil zelf ook nog eens gaan wintersporten met bus. Ik stond deze zomer overigens op een camperplaats in Oostenrijk aan de voet van een skilift. Jammer dat niet de huisjes maar met name die skipassen zo shocking duur zijn....

Binnenkort ga ik (eindelijk) eens mijn foto;'s en verslag plaatsen van het werk wat ik deed aan mijn bus.


groet, Rolf
Gebruikersavatar
Jorn
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:03
Locatie: Den Haag

Re: Paar dagen wintersport

Ongelezen bericht door Jorn »

Ha Rolf,

Tja de skipassen zijn echt behoorlijk aan de prijs! Volgens mij ligt de prijs voor een week in Oostenrijk nu al standaard boven de 200 euro. Er zijn ook nog mooie gebieden in Zuid-Duitsland / grens Oostenrijk welke we aan het bekijken zijn voor een volgende keer.
Ik zat nog even op mp te kijken en er staan inderdaad vele soorten tenten op. Is wel een mooie oplossing voor je materiaal én, niet geheel onbelangrijk, om de warmte binnen te houden. Ik zou dan denk ik wel voor een koepel gaan vanwege gewicht, formaat, gemak met opzetten. Hoezo zijn koepel tenten minder aan te raden?

Ik ben beniewd hoe het met je bus gaat. Is het lassen een beetje gelukt? Ik zie de plaatjes wel langskomen! [[thumbup]]
Greetz

Jorn

_______________________
T3 DF 1.9 Joker '86
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: Paar dagen wintersport

Ongelezen bericht door Bob »

RVB schreef:Was een voortent een optie op die camperplaats?
Is het uberhaupt toegestaan om een voortent aan de camper te bevestigen op een camperplaats?
Nog afgezien van het feit of je hem een beetje vast kan zetten aan het wegdek. :mrgreen:
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
Malamu
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2005 20:00
Locatie: Hengelo Ov.

Re: Paar dagen wintersport

Ongelezen bericht door Malamu »

Nee hoor, op heel veel camperplaatsen in Duitsland (eigenlijk overal in Europa) is het gebruik van luifels en voortenten niet toegestaan. Sterker nog, op sommige plekken mag je niet eens een tafel en stoelen buiten zetten. Dat is de beperking van zo'n camperplek maar ook wel de charme. De redenen zijn duidelijk. Luifels en voortenten nemen veel ruimte in, vaak meer dan de camper zelf. De capaciteit zou meer dan gehalveerd worden. Langdurig verblijf wordt oncontroleerbaar. Je kan wachten op de eerste kampeerder die bij de eerste sneeuw zijn camper opbouwt en pas na de dooi vertrekt. Terug naar het eigenlijke onderwerp: Wij hebben ook al ervaren dat een T3 prima geschikt is voor een korte wintersport vakantie. Leuke plaatjes!

Wybo Miedema
Pax Intrantibus: Vrede aan wie hier binnengaat. Dat moet een T3 zijn.
Gebruikersavatar
Jorn
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:03
Locatie: Den Haag

Re: Paar dagen wintersport

Ongelezen bericht door Jorn »

Klopt inderdaad, meeste camperplekken zijn zeer beperkt met uitstallen van materiaal als luifels en stoelen ivm de ruimte. Misschien is er wat te regelen / coulance aangezien onze bus maar een fractie van de ruimte gebruikt tov een camper met formaat touring-bus :mrgreen: . Afgelopen zomer in Italie kregen we al korting op enkele camperplekken omdat ons busje zo klein was in vergelijking met die andere bakken [[thumbup]]
Een camping met wat meer voorzieningen is ook iets waar we naar aan het kijken zijn voor een vervolg. Campings in skigebieden hebben dan ook vaak voorzieningen als droogruimtes en daar zou zo'n tent een mooie optie zijn als extra ruimte en warmtesluis, maar op deze manier was het ook prima te doen voor die paar dagen.
Greetz

Jorn

_______________________
T3 DF 1.9 Joker '86
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Paar dagen wintersport

Ongelezen bericht door RVB »

Ah kijk aan, daar kan ik mij inderdaad veel bij voorstellen. Je ziet op de laatste foto wel het gevolg is... ENORME koelkasten...
Maar wat ik mij verder afvroeg, misschien dat iemand dat weet, hoe men staat tegenover uitdraailuifels die je een metertje uit laat steken. Ik begreep namelijk dat in Frankrij op de zg amperplaatsen de norm is dat je niets anders dan je wielen op de grond mocht hebben(idd geen stoel/tafel/laat staan tent, of luifel(p[ootjes) en dat je daar wel je luifel een stukje mag uitdraaien....

Ik zie als grootste bezwaar op zo op wintersport te gaan de stink skischoenen in je bus. Misshien dat dat met de snowboarsschoenen wel mee valt, maar skischoenen kunnen wat dat betreft dodelijk zijn, dan owrdt je gewoon niet meer wakker. Maar met wat huisvleit onder mijn bus en wat omleidingsslangen van mijn eberspacher zie ik zo voor mij dat dat een non-probleem wordt....(ik ben zó creatief in mijn fantasie :D )...

groetjes Rolf
Gebruikersavatar
reindert
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1413
Lid geworden op: 12 jul 2010 15:38
Locatie: westland

Re: Paar dagen wintersport

Ongelezen bericht door reindert »

met snowboard schoenen is dat net zo ;)

ik ben dan ook gewoon maar met de auto naar een hotel gereden. Ik heb wel eens gecampeerd in mijn megange station, maar dat is toch geen aanrader.. :mrgreen:
groeten,

Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
Plaats reactie