De vakantie die iets anders liep

Vakantie, reis verhalen, leuke campings of plekken gezien?
Vertel het hier in de herberg
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 839
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

De vakantie die iets anders liep

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

We vertrokken op zaterdag voor een tochtje van 3 weken door Frankrijk en Italie, 1500 km verder aangekomen in Nice op donderdag bleek dat de koppaking kapot was.
De bus reed/rijdt nog wel maar het expansievat van het koelsysteen werd leeg gedrukt met als gevolg dat het lampje van het koelsysteem ging branden.
Om verder schade te voorkomen toch maar gestopt net voor de tolpoortjes en afgevoerd door het depannagebedrijf.
Eerst een nachtje op het depannage bedrijf geslapen omdat de ANWB niets meer kon doen, op vrijdag zou de ANWB de zaken verder regelen en zorgen dat we bij een garage zouden komen. Helaas lukte dit niet zo goed en kwam de volgende transporteur om 16.00 uur om ons vervolgens 40 km verderop bij het volgende depannagebedrijf neer te zetten hier zouden ze gaan vaststellen wat het probleem was . De garagedeur ging om 17.30 open (het was vrijdag) de bus ging erin de deur ging dicht met de mededeling maandag zien we wel weer. Na wat heen en weer gebel met de ANWB maar mijn eigen plan getrokken. Ik had geen recht op vervangend vervoer , dit wist ik . De ANWB wilde de bus alleen op transport zetten als de bus niet binnen 2 weken te maken was, maar hiervoor moest de garage eerst vaststellen wat er aan de hand was. Dan zou ik tenminste 2 dagen moeten wachten. Ik heb ervoor gekozen naar huis te gaan en gezegd dat ik dan wel terug zou komen als de bus gemaakt was. Wat noodzakkelijke spullen gepakt uit de bus want je kunt toch niet alles meenemen gelukkig hadden wij 2 tassen bij ons en de taxi gebeld om naar het station te vertrekken het was 17. 55 . Om 18.10 werd ik gebeld de technische dienst van de ANWB had contact gehad met de garage en die hadden geconstateerd dat de koppakking kapot was en de bus ging op transport naar Nederland. Goeien monteurs die fransen constateren wat er kapot is zonder de klep open te maken, ik was allang blij dat zij hem niet gingen maken.
Mijn dochter was in de buurt (250 km) en zou op die zaterdag terug rijden die heeft ons toen opgehaald want alle treinen zaten vol. Zaterdag avond zaten wij weer thuis. Zondag ochtend belde mijn zus , dan neem je toch mijn camper mee , goed plan maandag weer vertrokken naar Duitsland.
Na 2 weken kreeg ik een telefoontje de bus stond weer in Nederland ik kon hem ophalen . wordt vervolgd . Gr Rob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door VW T3 4 LIVE op 17 aug 2011 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 839
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: De vakantie die iets anders liep

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Vervolg.
De bus opgehaald hij rijdt nog steeds en thuis en rondje om de bus gelopen.
Wat bleek ze hadden het fietsenrek gedemonteerd zonder de boutjes los te draaien , met als gevolg krassen en schade aan de achterklep. De fietsen had ik zelf al binnen gezet. Bij het verder bekijken van de bus kwam ik nog een flauwe deuk in de schuifdeur tegen en in het achterscherm.
Zachtjes gezegd ik was niet blij en de ANWB maar weer gebeld , ik moest maar een mail sturen en daarin de schade aangeven.
Maar hoe bewijs je nu dat de schade is ontstaan tijdens het transport . Gelukkig had het 2de depannage bedrijf in Frankrijk een document opgemaakt waarop aangegeven stond of er schade aan het voertuig was. Daarnaast had ik foto`s van de Bus op het Depannage voertuig waarbij de ontstane schade niet zichtbaar was.
De schade expert is langs geweest om te kijken of de schade tijdens transport was ontstaan, gelukkig was hij er vrij snel uit omdat ik kon aantonen dat de schade voor het transport niet aanwezig was. Het schadebedrijf heeft de schade op € 1500,- vastgesteld. Vandaag kreeg ik het telefoontje van de ANWB het geld wordt overgemaakt naar mijn bankrekening, dat is dan wel weer prettig.
Dus nu gaat er een TDI in ( hoe weet ik nog niet) en daarna wordt de bus in zijn geheel overgespoten zodat hij er weer netjes bij staat.
O, ja ook laten taxeren en goed verzekeren.

Na 32 jaar autovakanties voor het eerst niet met de zelfde auto thuis gekomen.

Groet Rob,
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Gebruikersavatar
eric.c
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 542
Lid geworden op: 21 feb 2006 18:37
Locatie: Betuwe

Re: De vakantie die iets anders liep

Ongelezen bericht door eric.c »

Sjonge jonge Rob, schade op schade.
Gelukkig krijg je de transportkrassen (en deuk) vergoed. Toch is het een hoop gedoe, en zonde van de energie, want met eigen ogen heb ik gezien dat je bus in plusminus showroomstaat was, we spraken er nog over dat er geen deukje te zien was als je er langs keek. Zo staat-ie er straks ook weer bij, daar moet je maar aan denken.

Is Duitsland met een 'vreemde' camper goed bevallen?

Vriendelijke groet, Eric
Vriendelijke groet,
Eric rijdt met een 1900D
youpie123
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3652
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:03

Re: De vakantie die iets anders liep

Ongelezen bericht door youpie123 »

Gadver, altijd weer vervelend te lezen dat een vakantie zo moet eindigen en dan ook nog al die schade te moeten constateren [[sad]] :shock: [[sad]] In ieder geval heel veel succes met de inbouw van de TDI gewenst [[thumbup]] [[thumbup]] [[thumbup]]
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: De vakantie die iets anders liep

Ongelezen bericht door Cees »

Ai, altijd vervelend zoiets :oops: .
Als ik op vakantie ga speelt er ook wel eens zoiets door mijn hoofd, gelukkig heb ik het nog nooit mee gemaakt [[thumbup]]
Ik denk ook niet dat je, je op zoiets kunt voor bereiden.
Wel mooi dat de schade vergoed is!
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 839
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: De vakantie die iets anders liep

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Opzich vond ik het allemaal niet zo`n probleem , ik heb weer heel veel geleerd en weet nu ook dat ik geen tupperware (plastic) camper wil hebben.
Het was leuk om hier gebruik van te mogen maken, maar toch niet helemaal mijn ding. Reden temeer om mijn eigen bus onderhanden te nemen.
Alleen ik ben geen doe het zelfer , het helemaal over laten spuiten is al geregeld . Voor het inbouwen van de motor heb ik ook iemand alleen die wil het van de winter doen maar ik weet niet of ik zoveel geduld heb. Het belangrijkste is waar haal ik een goede TDI motor vandaan zonder teveel KM , hiervoor kijk ik op duitse sites . Ik denk zelf eraan om een schade auto op te halen. Maar het is mij nog niet helemaal duidelijk welke motor codes geschikt zijn voor inbouw.

Groet Rob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Gebruikersavatar
menno99
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 85
Lid geworden op: 12 jul 2011 23:24
Locatie: Savigny-Poil-Fol, Nievre

Re: De vakantie die iets anders liep

Ongelezen bericht door menno99 »

En je doet er helemaal niks aan. Een nieuwe of een oude auto, het blijven machines en die kunnen kapot gaan! Desalniettemin is het extreem vervelend en een enorme domper op de vakantievreugd. Wel netjes en terecht dat de schade aan de deur vergoedt wordt. En uit ervaring kan ik spreken dat je liever je bus of auto in NL hebt voor reparatie dan in het buitenland (Frankrijk).

Succes ermee!

Gr. Menno
Gr. Menno

- Beloof minder, kom meer na!! -
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 839
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: De vakantie die iets anders liep

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

http://link.marktplaats.nl/475367568
weet iemand of deze motor geschikt is voor inbouw?

Groeten,

Rob
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Gebruikersavatar
Thomasrs
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 867
Lid geworden op: 17 feb 2010 13:37
Locatie: omg. Alkmaar.

Re: De vakantie die iets anders liep

Ongelezen bericht door Thomasrs »

ja hoor dat past


is een AFN 110 pk tdi... dus dat gaat gewoon passen.

maar zoveel geld voor een donor?? en dan maar hopen of het blok goed is....

mijn advies als je zoveel geld over voor een donor hebt :

Golf 3 GT TDII (110pk TDI AFN) voor €1000,-
Blok aanpassen en reviseren voor mwah €1000,-

Ruim geschat... en rest van de golf verpatse op volksforum!
MfG Thomas

Wegens toenemende drukte kan ik niet altijd reageren -------> stuur maar een prive bericht! Excuses
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14986
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: De vakantie die iets anders liep

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Ik zie een Ford staan, heeft deze ook een passende motor?

Theo
Gebruikersavatar
Thomasrs
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 867
Lid geworden op: 17 feb 2010 13:37
Locatie: omg. Alkmaar.

Re: De vakantie die iets anders liep

Ongelezen bericht door Thomasrs »

ford heeft alles gekocht van VW en Seat inclusive alle motoren behalve geloof ik de 2.3

snap je theo
MfG Thomas

Wegens toenemende drukte kan ik niet altijd reageren -------> stuur maar een prive bericht! Excuses
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14986
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: De vakantie die iets anders liep

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Duidelijk zo [[thumbup]]
Ik begreep het al niet zo een twee drie :D

Theo
Plaats reactie