Eurodisney

Vakantie, reis verhalen, leuke campings of plekken gezien?
Vertel het hier in de herberg
Gebruikersavatar
resi
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 sep 2011 19:24

Eurodisney

Ongelezen bericht door resi »

Dag allen!

We zitten erover te denken met oud en nieuw naar eurodisney te gaan. Je schijnt voor 20 euro op de parkeerplaats te kunnen overnachten, met uitzicht op spectaculair vuurwerk. Alleen is er geen stroom op de parkeerplaats. We een gebouw waar je naar de plee kunt en douchen. Iemand ervaring in de winter :?: ? Het is toch wel lekker als we s´avonds en 's ochtends het kacheltje aan kunnen doen. Hoor allemaal verhalen over draaiende campers enzo..... Zo'n kacheltje vreet natuurlijk de accu leeg en een gas kacheltje lijkt me maar eng.

Groetjes Sandra
weer te snel op enter gedrukt en mijn naam vergeten, groetjes Sandra (of Rene)
Gebruikersavatar
rooibus
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 437
Lid geworden op: 23 aug 2007 16:22
Locatie: Haarlem

Re: Eurodisney

Ongelezen bericht door rooibus »

Ha Sandra,
Inderdaad vreet zo'n kacheltje de accu leeg: als je er een 1000W kacheltje op laat draaien is binnen een uur je accu leeg.
Daarom hebben veel mensen een standkachel in hun bus, die draait op de brandstof waar de bus ook op loopt (benzine of diesel).
Zo'n openbaar douche en toiletgebouw is vaak nogal vies (vooral in Frankrijk).
Groeten,
Willem
Laatst gewijzigd door rooibus op 20 nov 2011 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Willem

VW T3 California 1989 2.1 DJ op LPG
Gebruikersavatar
René
Gewaardeerd schrijver
Berichten: 5246
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:40
Locatie: Arnhem

Re: Eurodisney

Ongelezen bericht door René »

Nou Sandra voor mij niets anders meer dan een Truma electronisch geregelde gaskachel zoals de Truma E-2400 [[thumbup]]
Ik heb het geprobeerd met standkachels maar die maken voor mij te veel herrie, veel gezoef en een irritant getik van dat puls-pompje ook al hangt die buiten de auto. Overdag met omgevingsgeluiden is het allemaal geen probleem maar als het stiller wordt om je heen dan is zo'n Truma kachel echt ideaal.
Mijn kacheltje hangt in de keukenkast onder een schap geschroefd totaal uit het zicht, je ziet alleen de thermostaat ergens zitten. Gasvoorziening is een staande LPG fles waarmee het stoken en koken ook betaalbaar wordt omdat zo'n fles overal gewoon te vullen is. De uitlaat(tevens inlaat) mag door de vloer of door de wand.
Deze Truma kachels zijn tot in extreme mate beveiligd, er kan niets mis mee buiten dat hij het niets doet als er iets mis mee is. Alles wordt gemeten, zo wil hij bijvoorbeeld niet werken zonder en en uitlaat er aan of als je bijvoorbeeld buiten de afschermkap nog op de uitlaat hebt zitten :wink: .

René
Als je er iets aan doet doe het dan goed :)
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: Eurodisney

Ongelezen bericht door Cees »

Hoi,

Ook in mijn bus zit een gas vloerkachel, het merk is mij even ontschoten :oops: , deze heb ik aangesloten op mijn lpg onderbouw.
Ideaal, geen stroom nodig, ook niet voor de koelkast [[thumbup]]
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Gebruikersavatar
Fred_G
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1250
Lid geworden op: 08 mar 2009 09:28
Locatie: Zwartsluis

Re: Eurodisney

Ongelezen bericht door Fred_G »

Had jij niet een riviéra vloerkachel Cees? Meen dat die dingen ook wel in rapido vouwcaravans ingebouwd werden....maar zeker weten doe ik het niet hoor... [[uuhhmm]]
Grts Fred

Knutsel:T3 1.9 DG hoogdakcamper in Kmar-blauw uit 1983(met groene accenten.....)
woon-werk Polo Variant in verbleekt rood.

Het is vrij simpel om iets moeilijk te maken,het is daarentegen vrij moeilijk om iets simpel te houden....
youpie123
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3652
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:03

Re: Eurodisney

Ongelezen bericht door youpie123 »

Haha Fred, klopt, een Rivièra bodemkachel. Goed dat wij het nog weten :buiken: :buiken: :buiken:

Verder sluit ik me bij René aan met het verschil dat ik de Truma E1800 er in heb zitten en mijn LPG fles thuis staat. Ik vul (sinds kort) zelf uit die LPG fles mijn kleinere gasflessen. Aan de elektra staan is voor ons dus ook niet meer nodig [[thumbup]]
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: Eurodisney

Ongelezen bericht door Cees »

[quote="youpie123"]Haha Fred, klopt, een Rivièra bodemkachel. Goed dat wij het nog weten :buiken: :buiken: :buiken:

Bedankt vrienden [[thumbup]] :buiken: :buiken:
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Gebruikersavatar
Fred_G
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1250
Lid geworden op: 08 mar 2009 09:28
Locatie: Zwartsluis

Re: Eurodisney

Ongelezen bericht door Fred_G »

Goed dat wij het nog weten
...zijn wij al zo oud dan,Joep? :mrgreen:
Grts Fred

Knutsel:T3 1.9 DG hoogdakcamper in Kmar-blauw uit 1983(met groene accenten.....)
woon-werk Polo Variant in verbleekt rood.

Het is vrij simpel om iets moeilijk te maken,het is daarentegen vrij moeilijk om iets simpel te houden....
youpie123
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3652
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:03

Re: Eurodisney

Ongelezen bericht door youpie123 »

Goed dat wij het tenminste weten :buiken: :buiken: :buiken:
Goed dat wij het wel weten :buiken: :buiken: :buiken:

:wink: [[toast]] :wink:
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
Gebruikersavatar
resi
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 sep 2011 19:24

Re: Eurodisney

Ongelezen bericht door resi »

mmm.... heb eens even gezocht op die truma kachels maar die kosten rond de 750 euro! Dat is wel erg duur.
We hebben een electrisch kacheltje welke voor prima warmte zorgt in koude temperaturen. Helaas moet je dan wel een stroom aansluiting hebben. Dan gaan we maar niet naar euro disney ....
Ik denk namelijk dat wij meestal toch een plek zullen hebben waar stroom is. Keuzes maken, helaas. Bestond sinterklaas maar.
Groetjes Sandra :)
weer te snel op enter gedrukt en mijn naam vergeten, groetjes Sandra (of Rene)
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14984
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Eurodisney

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Is er geen camping daar in de buurt? :shock:

Theo
Gebruikersavatar
tdn
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 597
Lid geworden op: 20 jan 2011 15:33
Locatie: Dilsen-Stokkem (België)

Re: Eurodisney

Ongelezen bericht door tdn »

Heb je al gedacht aan een petroleumkacheltje?
http://www.brico.be/wabs/nl/catalogus/p ... sp240ce.do
(iets als dit, maar je vindt ook kleiner en goedkoper)

De vader van mijn vriendin verwarmt daarmee zijn grote bestelwagen als hij ermee gaat kamperen, ongeveer 2x of 3x de laadruimte van een T3, en wordt mooi warm, op een veilige manier. (geen gas en geen stroom)
Met een kleintje kom je voor een T3 dus al toe, en ben je voor zo'n 100 euro klaar :)
Groeten,
Tom en zijn bus "Michelle" (VW Caravelle GL '86 WBX 2,1 DJ automaat) projecttopic

Na 4,5 jaren plezier verkocht: "Marcel" (VW T3 '91 1.7D KY) projecttopic
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: Eurodisney

Ongelezen bericht door Cees »

tdn schreef:Heb je al gedacht aan een petroleumkacheltje?
http://www.brico.be/wabs/nl/catalogus/p ... sp240ce.do
(iets als dit, maar je vindt ook kleiner en goedkoper)

De vader van mijn vriendin verwarmt daarmee zijn grote bestelwagen als hij ermee gaat kamperen, ongeveer 2x of 3x de laadruimte van een T3, en wordt mooi warm, op een veilige manier. (geen gas en geen stroom)
Met een kleintje kom je voor een T3 dus al toe, en ben je voor zo'n 100 euro klaar :)
Strak idee [[thumbup]] , nooit bij stil gestaan
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Gebruikersavatar
edstora
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 730
Lid geworden op: 02 sep 2007 14:09
Locatie: Maastricht

Re: Eurodisney

Ongelezen bericht door edstora »

Een petroleumkachel???? Nee , is echt af te raden. Tijdens het rijden verliest het apparaat de vloeistof waardoor je hele bus stinkt naar de petroleum. Als men de kachel aansteekt , kwalmt het ontzettend. Je bent verplicht om het eerste half uur met de deuren open, de kachel te laten branden. Ik heb het eens uitgeprobeerd en doe het nooit weer.

Een warme groet,

Ed
Greetinz
Ed
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: Eurodisney

Ongelezen bericht door Cees »

Hoi,

Herkenbaar gisteren even de Rivièra kachel laten branden, voor als ik hem bij de wintermeeting nodig heb, en alles werd nat.
Maar de kachel functioneerde naar behoren [[thumbup]] Ik zit er dus warm bij :wink:
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: Eurodisney

Ongelezen bericht door Bob »

Gisteren ook een Riviera de Luxe gescoord, en om te testen een poosje in de schuur laten branden. Nu weet ik weer waarom dat ding onder de bus hangt. Ik kwam met koppijn de schuur uit. [[head]]
Maar hij doet het wel, dus nu nog een gat in de bus zagen. [[thumbup]]
Bob

2.5 TDI 2008
Plaats reactie