Rondje west / oost Tirol (A)

Vakantie, reis verhalen, leuke campings of plekken gezien?
Vertel het hier in de herberg
Gebruikersavatar
Math
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1301
Lid geworden op: 16 dec 2007 10:09
Locatie: Weert
Contacteer:

Rondje west / oost Tirol (A)

Ongelezen bericht door Math »

Helaas......geen film maar wel te veel woorden....:

Net terug van een rondje Tirol, het was de bedoeling om o.a. naar Meus, Joep en Bart (en verder Frankrijk in) te gaan maar de weergoden gooide roet in het eten dus ben ik maar linksaf gegaan. Deze keer maar niet naar Tsjechië want dat kennen we onderhand wel, maar naar Oostenrijk, naar plekken waar we 25 jaar geleden zijn geweest. We zijn ruim 17 dagen onderweg geweest, hebben genoten van mooie weer en hebben alleen last van de z.g.n Föhn wind gehad, maar die was warm en droog en dat is belangrijk. Wat opvalt is dat in Oostenrijk veel campings dure "umwelt" tarieven extra rekenen, en dat is goed, maar niet als je alles zoals thuis goed sorteert en gescheiden in de afval bakken deponeert. Jammer dat dan nog vaak 5 euro per nacht bovenop de camping prijs komt, het zij zo! Wat mij ook opvalt is dat IK met het OUDSTE en KLEINSTE kampeermiddel rond rij dan vele andere Nederlanders in deze tijd van het jaar, hoezo? Als we op een camping aan kwamen en daar waren Nederlanders (vutters/gepensioneerden) ze hadden ALLES bij zich, een vette Volvo, Audi, en dan niet de kleinste. De caravans die er achter hangen zijn nog groter / langer en ook pas een paar maanden oud zo te zien. Over de campers zal ik het maar niet hebben...daar kan mijn busje gewoon in gereden worden. Na de eerste paar dagen had ik geen zin meer in een gezellig praatje want steevast hoorde ik: Wij hebben de tijd, Wij hoeven niets meer, en wat het meeste irriteerde was: hij die nog hard werkt, dat nog lang moet doen (hahahaha) verdient en mag met zo een ..?? wat is het eigenlijk? reizen....hahahahaha en toen was voor mij de maat vol. Wat een X@!!XX&^%!, waarom moet het er zo ingewreven worden? Het is te gek voor woorden dat IK daarom de Nederlanders van de andere generatie die 40 jaar gewerkt hebben (ik ook al) ga mijden. Let op, ik gun iedereen alles en het beste, maar laat iemand in zijn waarde dat probeer ik ook te doen. Als ik resumeer pleeg ik te denken..is er wel een crisis.....of wordt het aangepraat.....? Gelukkig gaan ze allemaal om ong. 19.30u naar bed want dan zie je niemand meer buiten, wij waren steevast de enige die buiten genoten op een enkele erg koude avond na ........maar ja, om 19.30u gaan slapen en niet buiten zijn, dat is kamperen!

Kortom, we zijn gezond terug en dat is belangrijk.

Geen film deze keer want dat wordt te veel van hetzelfde.....

Resume: we hebben 2275 km gereden en 168 liter diesel getankt, (we hebben de stand kachel een avond gebruikt) en verder ook nu verder geen enkel probleem met de bus gehad, deze deed zoals normaal: langzaam maar zeker zijn werk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Math op 11 mei 2012 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Math.
Westfalia Joker III nr. 204 1989
Gebruikersavatar
DGio
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 489
Lid geworden op: 07 apr 2009 21:38
Locatie: Mesen

Re: Rondje west / oost Tirol (A)

Ongelezen bericht door DGio »

mooie trip, en van die nieuwe wegenhuizen op wielen :roll: de een probeert de ander de ogen uit te steken :???: hier bij ons is het ook zo... ach, ik ben zo gelukkig met m'n klein ding.
Giovanni
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14971
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Rondje west / oost Tirol (A)

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Lekker bezig geweest Math [[thumbup]]
Enne, je nooit storen over het gedrag van een ander, verbaas je je er alleen maar over.
Zo veel hebzucht van een generatie, en dat dan bij een op een camping :D
Je eigen plan maken, en een mooie lange neus maken :wink:

Theo
Gebruikersavatar
Dré2100
Wandelende vraagbaak
Berichten: 4350
Lid geworden op: 02 nov 2008 08:36
Locatie: Tuitjenhorn

Re: Rondje west / oost Tirol (A)

Ongelezen bericht door Dré2100 »

Math schreef: Wat een X@!!XX&^%!, waarom moet het er zo ingewreven worden?
Mooi verslag Math!! [[thumbup]]

Lekker laten lullen Math! Heb ze in konninginnendag weekend ook gezien :mrgreen:
Die gasten komen aan, moeten de schotel eerst richten, poten uitdraaien de campingsmoking
aan trekken......... vervolgens kruipen ze om 22.59 na Hart van Nederland achter de gebreide onderbroek. :buiken:
Ik daarin tegen zat ik heerlijk bij de bus met vrienden rondom een kampvuur aan de "Donder en Hagel" en een lekker
Schultenbrau biertje tot 01.00 uur 's nachts.
En dat is pas genieten.......... [[thumpsup]]

Met een Hartelijke T3 groet,

André [[bye]]
-------------------------------------------
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
Gebruikersavatar
tifrajo
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 860
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Rondje west / oost Tirol (A)

Ongelezen bericht door tifrajo »

Ik sta mooi nooit op campings. Maar toen we in zuid Spanje waren vorige winter heb ik wel soms op plekken gestaan vol met die witte "noodwoningen". [[head]]
Dan stonden ze met z'n velen op een gedoogplek en waren bang om een stoel buiten te zetten. Toen wij gewoon de klapstoeltjes buiten zetten en een wijntje gingen doen, :he!!!:
werdt er angstig naar ons gekeken en gezegd dat dat verboden was :agent: en ze allemaal weggestuurd zouden worden. Geef mij maar zigeuners, daar ben je welkom met je bus :camp: en ze zijn vrolijker dan de hele witte meute bij elkaar [[toast]]
Vriendelijke groeten,
Frans Willem Arnold Jonker V.W.W.G.

Als ik niet sleutel aan de club joker, doe ik dit: http://www.fransjonker.exto.nl
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14971
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Rondje west / oost Tirol (A)

Ongelezen bericht door Theo Postma »

ha ha ja want stel je voor dat het geld moet gaan kosten, dat kan niet zo maar :buiken:

Theo
Gebruikersavatar
tifrajo
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 860
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Rondje west / oost Tirol (A)

Ongelezen bericht door tifrajo »

Hoi Theo, heb je het dan over mij of de anderen [[toast]]
Vriendelijke groeten,
Frans Willem Arnold Jonker V.W.W.G.

Als ik niet sleutel aan de club joker, doe ik dit: http://www.fransjonker.exto.nl
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14971
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Rondje west / oost Tirol (A)

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Je verhaaltje ging over die witte kisten vol met oudjes er in, en dat deze op een gedoog plek staan.
Dan neem ik aan, dat dit geen geld kost.
Dus blijven deze oudjes binnen, want anders moeten ze vertrekken.
En dus kwam ik met de opmerking zo als hier boven staat :D

Theo
Gebruikersavatar
tifrajo
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 860
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Rondje west / oost Tirol (A)

Ongelezen bericht door tifrajo »

Heb je helemaal gelijk in, ik ben ook zo'n ouwetje (bijna 67) :D en wil ook niet betalen voor God's vrije natuur als het niet hoeft. [[thumbup]] Dat hebben wij nog van vroeger,van voor de overbevolking dus :buiken: . Net als de zigeuners eigenlijk. Met 20 Euro per dag stageld en een vakantiegeld van 800 euro kom je ook niet ver. [[sad]] Of wel, als je vrij kampeert. :camp:
Dat rekt het genoegen een beetje. :wink:
Vriendelijke groeten,
Frans Willem Arnold Jonker V.W.W.G.

Als ik niet sleutel aan de club joker, doe ik dit: http://www.fransjonker.exto.nl
Gebruikersavatar
Franz
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2273
Lid geworden op: 26 sep 2008 19:37
Locatie: Leende

Re: Rondje west / oost Tirol (A)

Ongelezen bericht door Franz »

Hey,

Mooi land hè dat Oostenrijk

Groeten Franz
T4 Caravelle, inmiddels Camper....

Monkey bike club Leende MTC D'n Blaospijp Leende

Twitter @franzlind

Aprillia RSV Mille Tuono / ETV 1000 Caponord
Gebruikersavatar
tifrajo
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 860
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Rondje west / oost Tirol (A)

Ongelezen bericht door tifrajo »

Wij gaan met de LT Öld Captain "volgende week naar Engeland. [[bye]] We hebben een sticker voor Brit-stops aangevraagd dan kun je bij zo'n 140 bedrijfjes een nachtje vrij kamperen, :camp: als je je beschaafd gedraagt en naar hun produkten kijkt of zo. Het wort een uitprobeervakantie voor de bus :broem: . Ik heb hem helemaal strak, mooi en technisch in orde "hoop ik" en we willen nu kiezen of het deze bus blijft of dat we de Club Joker, die ik als nieuw project heb aangeschaft, wordt. Ik vermoed zelf, dat we uiteindelijk de t3 gaan gebruiken na deze vakantie, die is wat makkelijker te rijden. Dan gaat Old Captain naar een liefhebber die hem weet te waarderen. We willen van de winter naar Marokko dus dan is een klapdakje wel weer prettig. Als ik in Engeland ben wil ik bij die lui van de stuurbekrachtigingen langs, [[thumbup]]
Vriendelijke groeten,
Frans Willem Arnold Jonker V.W.W.G.

Als ik niet sleutel aan de club joker, doe ik dit: http://www.fransjonker.exto.nl
Gebruikersavatar
edstora
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 730
Lid geworden op: 02 sep 2007 14:09
Locatie: Maastricht

Re: Rondje west / oost Tirol (A)

Ongelezen bericht door edstora »

tifrajo schreef:Wij gaan met de LT Öld Captain "volgende week naar Engeland. [[bye]] We hebben een sticker voor Brit-stops aangevraagd dan kun je bij zo'n 140 bedrijfjes een nachtje vrij kamperen, :camp: als je je beschaafd gedraagt en naar hun produkten kijkt of zo.
Hoi Frans,

Heb je hier een website(link) van?

greetinz

Ed
Greetinz
Ed
Gebruikersavatar
tifrajo
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 860
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Rondje west / oost Tirol (A)

Ongelezen bericht door tifrajo »

Goed hé [[toast]]
Vriendelijke groeten,
Frans Willem Arnold Jonker V.W.W.G.

Als ik niet sleutel aan de club joker, doe ik dit: http://www.fransjonker.exto.nl
Plaats reactie