stranding Stuttgard

Vakantie, reis verhalen, leuke campings of plekken gezien?
Vertel het hier in de herberg
Gebruikersavatar
Geert
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 feb 2010 21:57
Locatie: Medemblik
Contacteer:

stranding Stuttgard

Ongelezen bericht door Geert »

Beetje laat, maar ik wil het toch met jullie delen.

Afglopen kerst ging ik samen met mijn vriendin naar Oosterijik om daar kerst met me schoonouders te vieren. En om te snowboarden.
We hadden 3 dagen gepland. Ook was het een mooie manier om mijn standkachel te testen in de barre kou. ( en of het makkelijk gaat om te overnachten tijdens winterse omstandigheden )

De trip ging perfect om 2 uur in de middag reed in door het heuvelige gebied langs Stuttgard.
Toen schudden de wagen aan aantal keer als of ik over een paar fikse kuilen reed.
De pook viel een aantal keer uit zijn versneling, tot mijn achter raam vet werd. toen dacht ik, toch maar even op een rest-stette parkeren.
Mijn voorgevoel werd harde waarheid, een grote plas olie onder de bus vandaan !
De versnellings bak geheel onder de olie, bij nader inspectie bleek het achter huis gescheurt te zijn. ( R / kruip versnelling )

Op dat moment realiseerde ik me dat dit erstig is en heb de ADAC gebelt. Binnen 45 min. was de auto ambulance er.
Voor 135,- kon ik opgeliert worden en naar een stalling gebracht. ( GEEN reis en krediet bief.. [[head]] )
We hadden inmiddels me schoonouders ingelicht, zij kwamen ons op halen. ( waren al in Oosterijk, 200 km ver. )
Bussie bij de ADAC neer gezet en de nodige spullen eruit gehaalt.
Alles in een Suzuki Vitara gepropt en zo onze 3 daagse vakantie voortgezet in een pesionnetje.

Na 3 dagen zijn we terug naar Nederland gereist met de trein.
De dag erna een busje ( Renault Master ) geleent met een auto ambulance en samen met me vader richting Stuttgard gereden.
7 uur verder aangekomen, en de bus opgeliert. Flink vast gezet en terug naar Nederland gereden.
Harder dan 85km/h konden we niet ivm slingering. [[schrik]] ( deze syncro weegt +/- 2000 kg )
midden in de nacht kwamen we aan in Wognum, bij me werk ( DAF dealer ) en daar de bus gelost.

De bak eronder vandaag gesleutelt en de bak open gehaalt. Atans voor zo ver mogelijk.
Er was een klink pal van de R/kruip schakelmof uit gelopen ( rest zat ook los ) deze heeft door de bak heen gelopen, tot dat hij tussen een paar tandwielen kwam...
Er was zo veel schade in de bak, dat ik de hoofdbak niet open kreeg. Enkele ringen/bussen/moffen waren aan de uitgaande as vast gelopen/gelast.

Via via ben ik bij Frank Booten terecht gekomen.
Hij heeft een andere bak voor me gebouwt, met olie spatplaten, goeie lagers en een optimale 3e/4e overbrenging voor me 1.9 TD motor.
De bak opgehaalt en me oude bak ingelevert, echt een vakman die Booten. [[thumbup]]
De bak rijdt als een zonnetje en me bus is gelijkt stukken stiller, niet alleen kwa toeren maar ook met bak geluid.

Versleten was de oude bak wel, maar dat hij zo aan zijn einde zou komen, had ik nooit verwacht. [[bye]]



Groet, Geert Bekkering
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Geert op 22 mei 2012 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Geert
T3 syncro "14" ------ 1.9 AAZ------ 2x diff sper, decoupler-------bluestar intrieur-------
Gebruikersavatar
Geert
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 feb 2010 21:57
Locatie: Medemblik
Contacteer:

Re: stranding Stuttgard

Ongelezen bericht door Geert »

Hier nog wat anderde foto's.

Op de 3 foto: het los gelopen klink palletje op de bronzen schakelmof.


:idea: imiddels zijn we al 6 maanden verder en mijn bus is inmiddels ont-roest en groen gespoten. [[wave]]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet, Geert
T3 syncro "14" ------ 1.9 AAZ------ 2x diff sper, decoupler-------bluestar intrieur-------
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: stranding Stuttgard

Ongelezen bericht door Cees »

Bizar verhaal maar eind goed al goed zullen we maar zeggen [[thumbup]]
Je hoort indd veel goede verhalen over Frank Booten [[thumbup]]
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Plaats reactie