Frankrijk-Italië

Vakantie, reis verhalen, leuke campings of plekken gezien?
Vertel het hier in de herberg
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Frankrijk-Italië

Ongelezen bericht door Coen »

Gisteren terug gekomen van een trip van 2 weken door Frankrijk en Italië. Alles bij elkaar zo'n 3000 probleemloze maar soms wel spannende kilometers.Via Dinant langs de Maas met een bocht naar het knekelhuis bij Verdun en toen via de Jura naar de Alpes Maritime. De Col d'Allos van 2240 meter was daarbij een spannend hoogtepunt; 1000 meter stijgen over een weggetje dat nét breed genoeg is voor anderhalve auto en hopen dat je geen tegenligger in de bocht tegenkomt. Halverwege een zeer korte haarspeldbocht klonk even het olie-alarm..... 'Als we hier pech krijgen....'. Gelukkig bleef het verder uit!!!!
Met een volgeladen camper valt het niet mee in de bergen. Eén helling heb ik in zijn kruipversnelling genomen omdat ik iedere keer bij het opschakelen zoveel snelheid verloor dat ik onvoldoende toeren kon maken om op te kunnen trekken in de volgende versnelling. En met zo weinig rijwind begint dan de grote fan achter de radiateur te ronken. Als je dan snel de kachel aanzet blijft het gelukkig allemaal binnen de waardes.


Het viel me toch op dat op lange hellingen, ook op de doorgaande weg, het vermogen snel terug loopt en ik nogal eens van zijn 5 gelijk terug moet naar zijn 3 omdat hij in zijn 4 het ook niet volhoudt. Of dit nu een kwestie is van motorslijtage of toch gewoon de beperking van 70 PK in een busje van 1800 kilo weet ik niet, maar plezierig is het niet met de grote vrachtwagens op je trekhaak!
Na de Franse Alpen met de schitterende Gorges du Daluis en de Gorges du Cian via Nice over de Autostrada dei Fiori naar Genua voor een kort bezoek aan deze prachtige stad en daarna via Torino door de Frejus (52 euro!!!!!) terug naar de Jura. En van daar op zwarte zaterdag (niks van gemerkt, lekker rustig zo zonder vrachtwagens) naar het Zeeuwse .

Foto's volgen, het onderschrift kan met de kilometers van vorig jaar inmiddels aangepast worden op 3013000 kilometer!!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Coen op 08 aug 2012 11:21, 5 keer totaal gewijzigd.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
Horlepiepje
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 492
Lid geworden op: 29 jun 2012 21:14
Locatie: Scherpenisse

Re: Frankrijk-Italië

Ongelezen bericht door Horlepiepje »

Spannend Coen! Die vrachtwagens waren misschien wel gewoon blij dat ze je bij konden houden :mrgreen: Maar zo te lezen een mooie reis gehad.
[[bye]] Yvonne
Groeten Yvonne. 2ltr CU
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: Frankrijk-Italië

Ongelezen bericht door Bob »

Coen schreef:aangepast worden op 3013000 kilometer!!!
Kijk, dat zijn nog eens kilometerstanden. Daarbij verbleekt mijn 411000 km. :buiken:
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Frankrijk-Italië

Ongelezen bericht door Coen »

Ja ja ..... 313000 kilometer. Ik vond al dat er veel nullen stonden....
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Plaats reactie