Golf van Biskaje

Vakantie, reis verhalen, leuke campings of plekken gezien?
Vertel het hier in de herberg
Gebruikersavatar
wouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 mar 2012 22:37
Locatie: Twente

Golf van Biskaje

Ongelezen bericht door wouter »

Leuk om de vakantieverhalen van iedereen te lezen! Dat heeft mij doen besluiten om ook een kort verslag van onze laatste trip hier te plaatsen! [[thumbup]]

Nadat we eerder dit jaar al in Dubrovnik zijn geweest, Parijs hebben bezocht en nog een aantal weekenden in Nederland zijn weg geweest zijn we op 5 september vertrokken voor een trip naar Biarritz, in Zuid Frankrijk. De plaatsen die we bezocht hebben staan in de onderstaande kaart:

Afbeelding

Voor wie het leuk vind wil ik wel ergens uitleggen hoe je zo'n kaart maakt en hoe je hier een hoge resolutie afbeelding (12+ megapixel) van kan maken om dit ook in een fotoalbum te plaatsen. Zelf doe ik dit altijd op de eerste bladzijde na de kaft, dat vind ik persoonlijk altijd erg mooi.

Onze eerste bestemming was dus Biarritz, voornamelijk om te golfsurfen in deze Zuid Franse badplaats. In Biarritz kom je in september nog redelijk wat T3's tegen, populair bij surfers 8) . Hier heb ik geen foto's van (mislukt.. :oops: ), maar wel van het golfsurfen. Ik moet zeggen: het voelt 100x zo cool als het op de foto overkomt :buiken: .

Afbeelding

Na Biarritz zijn we doorgereden naar Spanje, waar we eerst in de buurt van Hondaribia (ook een heel leuk plaatsje) in de buurt van de vuurtoren hebben gestaan, aan een ruig stuk kust. De camping heet dan ook "Camping Faro de Higuer". Ze hebben trouwens geen mooie plaatsen voor de bus, wij stonden op een parkeerplaats achter een tentjesveld. Het uitzicht maakt veel goed. :shock:

Afbeelding

Daarna door naar Donostia (San Sebastian), een erg mooi stadje met een prachtig oud fort, op de heuvel hierachter uitkijkend over zee.

Afbeelding

Vanwege het weer hebben we hierna besloten om noordwaarts te trekken, richting het gebied "Les Landes", ten zuidwesten van Bordeaux. Hier zijn veel grote campings en bungalow en hotelcomplexen, maar het duingebied met de bossen daarvoor zijn erg mooi. [[thumbup]]

Afbeelding

Na een 5 dagen relaxen verder naar Bordeaux, waar we onderweg naar Bordeaux nog een kanotocht hebben gemaakt. Onderweg naar de kanoverhuur ben ik verkeerd gereden en heb ik de offroad skills van onze T3 verkeerd ingeschat :lol: .

Afbeelding

Daarna de vrouw achter het stuur en geprobeerd om de bus eruit te duwen. Dat ging niet, daarom met de handen de linker wielen uitgegraven en de bus in z'n achteruit eruit gereden. Ik snap niet dat het zo slecht ging in de zandbak, vorig jaar rond deze tijd nog geoefend in de Sahara :D , blijkbaar zit er veel verschil tussen een 4x4 met een 4.2D, sperren en offroad banden en onze joker! De landcruiser kon je ingraven met teveel gas in het mulle zand, de T3 kreeg de wielen niet meer aan het spinnen.. :buiken:

Afbeelding

Hierna zijn we alsnog aangekomen bij de startlocatie en hebben we een mooie tocht kunnen maken over de "Grande Leyre". Deze kun je trouwens volgen tot aan de zee, dan doe je er wel een paar dagen over. Een middagje in de kano was leuk genoeg voor ons en we wilden nog graag Bordeaux bezoeken. Dat is een prachtige stad. Om alles in één dag te kunnen zien hebben we een rondtocht gemaakt met zo'n rode toeristen dubbeldekker bus. Mooiste foto van de rondtocht: :mrgreen:

Afbeelding

Na Bordeaux zag ik dat we dichtbij "Fort Boyard" waren. Op één of andere manier is de naam blijven hangen van het TV programma van vroeger en leek het mij leuk om deze kant op te gaan. Op Ile de l'Oleron heb je het beste uitzicht en daarom zijn we daarheen gereden. De fransoos die deze foto gemaakt heeft, heeft scherp gesteld op het fort. Daar komt ie dan: [[toast]]

Afbeelding

Hierna de bus klaar gemaakt voor de terugreis, beetje olie erbij en ik was niet helemaal tevreden met de spanning op de V-snaar, daarom heb ik deze opnieuw gespannen op de camping. Al met al al een 15.000km gereden dit jaar, dus het mocht ook een keer. Ik stond over de motor met één voet op de bumper en één achter de bank in de bus, en trok de spanband aan. Mijn vrouw mocht de boutjes aandraaien.

Afbeelding

Tot slot nog onze laatste twee foto's van de zonsopkomst bij Ile de l'Oleron:

Afbeelding

Afbeelding

Jammer van het hek, maar heel mooi om de zon te zien opkomen zonder gordijnen op je voorruit!

Dat was de laatste vakantie van dit jaar, nu gaan we verder in ons projecten topic. De bus moet ook klaar voor de komende jaren! [[bye]]
Groeten,
Wouter

T3 Westfalia Joker 1.9D (1Y), 1982
Gebruikersavatar
servicebus
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2495
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
Locatie: Friesland

Re: Golf van Biskaje

Ongelezen bericht door servicebus »

Wouw [[thumbup]]
Groet Douwe
T4 2.5TDI
http://www.t3roestherstel.nl/

Oude liefde roest wel....
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Golf van Biskaje

Ongelezen bericht door RVB »

[[thumbup]] Helemaal leuk. Dapper dat je dan toch doe foto plaatst met dat percentje coolheid. Leuk en een instructie van de googlemapskaart past best ergens op dit forum denk ik.

groetjes Rolf
Steven D
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jun 2011 21:39

Re: Golf van Biskaje

Ongelezen bericht door Steven D »

Leuk verslag en een mooie bus !
Groet
Steven
Gebruikersavatar
Horlepiepje
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 492
Lid geworden op: 29 jun 2012 21:14
Locatie: Scherpenisse

Re: Golf van Biskaje

Ongelezen bericht door Horlepiepje »

Leuk verslag en leuk om met je mee te reizen. Het was net of ik mijn Bussie zag :mrgreen:
[[bye]] Yvonne
Groeten Yvonne. 2ltr CU
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: Golf van Biskaje

Ongelezen bericht door captain slow »

[[thumbup]] verslag, paar jaar geleden ook op Ile de l'Oleron geweest, maar wist niet dat "Fort Boyard" daar lag, gemiste kans. [[sad]]
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
Gebruikersavatar
christof
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1816
Lid geworden op: 06 apr 2008 21:09
Locatie: arnhem

Re: Golf van Biskaje

Ongelezen bericht door christof »

even met jullie meegereist [[thumbup]] mooi en leuk hoor!
groet

christof
roepnaam(chris)
Gebruikersavatar
Wout en Anja
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 mei 2010 21:24
Contacteer:

Re: Golf van Biskaje

Ongelezen bericht door Wout en Anja »

Hoi,
dank voor het mogen meekijken. [[thumbup]] [[thumpsup]]
Groeten,
Wout en Anja.
Sprint88
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 265
Lid geworden op: 15 mei 2012 22:22
Locatie: Hardenberg

Re: Golf van Biskaje

Ongelezen bericht door Sprint88 »

mooi hoor prachtige omgeving.

grt rogier.
Laatst gewijzigd door Sprint88 op 30 sep 2012 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Grt Rogier.
Westfalia hoogdak Td 1981
Sprint88
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 265
Lid geworden op: 15 mei 2012 22:22
Locatie: Hardenberg

Re: Golf van Biskaje

Ongelezen bericht door Sprint88 »

edit.

grt rogier.
Grt Rogier.
Westfalia hoogdak Td 1981
Gebruikersavatar
Lolke
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 sep 2011 07:20
Locatie: Stiens Frl.

Re: Golf van Biskaje

Ongelezen bericht door Lolke »

Hallo Wouter, mooi verslag hoor. [[thumbup]]
Wat betrefd die snaar, daar heb ik wat op gevonden. Bekijk de foto's maar eens.

Groeten Lolke. :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie