Net terug uit Marokko!

Vakantie, reis verhalen, leuke campings of plekken gezien?
Vertel het hier in de herberg
Gebruikersavatar
hurbie
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 mei 2012 21:36
Locatie: Ede

Net terug uit Marokko!

Ongelezen bericht door hurbie »

Ha allemaal,

Na wat op het forum bezig te zijn geweest met technische dingen nu een kort verslag van onze reis naar Noord-Afrika.

First of all: het was een fantastische trip!!! Na eens goed met René naar de bus te hebben gekeken had ik er behoorlijk vertrouwen in toen we weg gingen twee maand geleden. Dat vertrouwen is niet beschaamd; onze T3 heeft het zo ongelofelijk goed gehouden! Hij heeft ons eigenlijk nooit in de steek gelaten.

Er waren drie kleine dingen die even verholpen moesten worden, maar die hebben de pret geenszins gedrukt, of ons langs de weg laten staan.
1. In Spanje moest er een klein scheurtje in de uitlaat worden gelast (20 euro).
2. Verder vonden we hem toch wat warm worden in de bergen (1mm verder dan het rode lampje), één keer in het steile gebergte ging het koelvloeistoflampje zelfs even knipperen. We hebben zeer rustig aan gedaan en zijn verder zonder rode lampjes in Marokko gekomen. In Marokko toch maar eens naar de thermostaat gekeken. Wat bleek (na de "kookproef"): hij opende totaal niet! Ik snap niet dat de motor niet vaker overhit is geweest. De terugreis ging natuurlijk nog voorspoediger met een naald die niet voorbij het rode lampje kroop! Heerlijk.
3. Tijdens de terugreis in Portugal startte hij wat minder goed, en naarmate we dichter bij huis kwam nog minder. Hmmmm misschien iets met de gloeibougies, dacht ik. Gisteravond even het forum erop nageslagen. Vanochtend het een en ander nagelopen, en wat bleek?! Zekering door. Klusje van niets; en nu... Starten lopen.... Klaar voor het volgende avontuur!

Kortom een fantastische reis, misschien zeggen de foto's wat meer.
SAM_0676.jpg
SAM_0686.jpg
SAM_0693.jpg
SAM_0882.jpg
SAM_0959.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet! Harmen Jan

Learning....
Gebruikersavatar
hurbie
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 mei 2012 21:36
Locatie: Ede

Re: Net terug uit Marokko!

Ongelezen bericht door hurbie »

SAM_0981.jpg
SAM_1159.jpg
SAM_1248.jpg
SAM_1409.jpg
SAM_1170.jpg

Nu komt het slechte nieuws... Zoals René al een keer had gezegd; autorijden kost geld. Diesel is duurder dan ooit (al haalden we vaak wel bijna 1 op 12), en je wilt het beestje goed verzorgen. Daarbij komt dat we vinden dat we hem moeten stallen voor de winter. We zijn aan het busje gehecht geworden, maar aangezien ik nu geen werk heb en er dus niet zoveel geld binnen komt, lijkt het mij geen goed idee om toch veel geld te spenderen. Kortom; de bus gaat weer. :cry: Hij staat te koop. Voor 5000euro mag hij weg. Misschien weten jullie iemand met interesse?!

Ik hoop dat jullie van het verslag hebben genoten, en veel rijplezier houden!

Groet!

Harmen Jan
p.s. pb mij voor tips/tricks voor de reis naar Marokko!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet! Harmen Jan

Learning....
Gebruikersavatar
servicebus
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2494
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
Locatie: Friesland

Re: Net terug uit Marokko!

Ongelezen bericht door servicebus »

Mooie reis geweest, jammer dat de bus weg gaat [[sad]]
Groet Douwe
T4 2.5TDI
http://www.t3roestherstel.nl/

Oude liefde roest wel....
Gebruikersavatar
Horlepiepje
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 492
Lid geworden op: 29 jun 2012 21:14
Locatie: Scherpenisse

Re: Net terug uit Marokko!

Ongelezen bericht door Horlepiepje »

Ohw! Wat mega zonde! Maar als het niet anders kan....zoals Steven al zei, de reis heb je voor het leven [[thumbup]] Hele mooie reis gehad, zo te zien :D Bedankt voor het meereizen.
[[bye]] Yvonne
Groeten Yvonne. 2ltr CU
Gebruikersavatar
Wout en Anja
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 mei 2010 21:24
Contacteer:

Re: Net terug uit Marokko!

Ongelezen bericht door Wout en Anja »

08-11-2012 018 Praia de Marinha.JPG
08-11-2012 029 Praia de Marinha.JPG
08-11-2012 031 Praia de Marinha.JPG
Jammer, jammer, [[sad]]
wellicht komen er ooit weer betere tijden voor jullie, zodat het echte genieten vervolgd kan worden!
We zitten momenteel in de Algarve in de buurt van Albufeira, soms regen en onweer, maar ook vaak lekker buiten genieten. We zijn van plan ca. eind nov. begin dec. over te varen naar Marokko.
Groeten,
Wout en Anja.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
koendd
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 dec 2011 22:39
Locatie: Ruddervoorde, België

Re: Net terug uit Marokko!

Ongelezen bericht door koendd »

ziet er schitterend uit hoor!
hoeveel km hebben jullie ongeveer gereden?
Mn vriendin zou ook graag eens naar marokko gaan, lijkt me ook wel leuk als dit zo allemaal zie...

Eventueel een route gemaakt of google?
groeten,
koen

4wheels:
1987 Vw t3 1.9d
2wheels:
kawa GPZ900r, Honda CB750K2, Yamaha xs650
Gebruikersavatar
hurbie
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 mei 2012 21:36
Locatie: Ede

Re: Net terug uit Marokko!

Ongelezen bericht door hurbie »

HAHA Wout en Anja, wij hebben ook op Praia de Marinha in Portugal gestaan!!! Al de verlaten "maffia"villa gezien? Wat toevallig! Wat een schitterende plek, jammer genoeg was het bij ons ook niet het gebruikelijke weer.... Veel plezier nog!

Groet!

Harmen Jan
Groet! Harmen Jan

Learning....
Gebruikersavatar
hurbie
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 mei 2012 21:36
Locatie: Ede

Re: Net terug uit Marokko!

Ongelezen bericht door hurbie »

Ha Koen, ik denk dat wij zo'n 7000km hebben gereden. 15euro toll in europa betaald (totaal). 90% van de tijd was het goed te doen om tollvrij te rijden, soms waren er teveel rotondes. Qua snelheid maakt het toch niet veel uit. We zijn langs de oostkust naar beneden gegaan en via de westkust omhoog. Je kan mij altijd pb-en voor meer details.

Groet!

Harmen Jan
Groet! Harmen Jan

Learning....
Gebruikersavatar
hurbie
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 mei 2012 21:36
Locatie: Ede

Re: Net terug uit Marokko!

Ongelezen bericht door hurbie »

Ha allemaal,

Ik wil graag meedelen dat onze bus verkocht is. Ik zal daarom minder actief zijn op het forum. Aan de ene kant wel erg jammer want ik heb er erg van genoten; de T3's zijn mooie bakken! Ook het sleutelen is goed te doen, zeker door alle topic's op dit forum. Echt fantastisch!
Ik wil jullie danken voor alle hulp. Met name René die mij het vertrouwen in de bus heeft gegeven voordat we op reis gingen.

Jullie allemaal nog veel rei(j)splezier!!!

Groet!

Harmen Jan
Groet! Harmen Jan

Learning....
Gebruikersavatar
Wout en Anja
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 mei 2010 21:24
Contacteer:

Re: Net terug uit Marokko!

Ongelezen bericht door Wout en Anja »

Hallo Harmen Jan,
proficiat [[sad]] met je verkoop, spijtig dat je wel moest, maar de herinneringen verdwijnen nooit.
Zelf hebben we ook besloten ons 5 sterrenhotelletje te gaan verkopen na deze reis, maar om, gelukkig voor ons, heel andere redenen,
we worden een dagje ouder en denken met een iets grotere bus, bijv. Pössl, wat meer comfort te hebben met i.i.g. een vast bed enz.

Groeten uit Tagazouth, Terre d'Océan, 25 km. nrd van Agadir

Wout en Anja.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
hurbie
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 mei 2012 21:36
Locatie: Ede

Re: Net terug uit Marokko!

Ongelezen bericht door hurbie »

Veel plezier nog Wout en Anja, geniet nog even van het kleine busje want ook dat heeft veel voordelen :lol:

Groet!

Harmen Jan
Groet! Harmen Jan

Learning....
Plaats reactie