Zo heb je niks.....

Vakantie, reis verhalen, leuke campings of plekken gezien?
Vertel het hier in de herberg
Gebruikersavatar
busdude
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 634
Lid geworden op: 26 mei 2008 13:40
Locatie: Schiedam

Zo heb je niks.....

Ongelezen bericht door busdude »

Sta ik tijdens de laatste Noord Holland meeting nog te vertellen dat ik mn bus al zes jaar in bezit heb en nooit iets gehad heb, na deze vakantie is het wel anders. :mrgreen:

Oostvoorne.
Het plan was om voordat we naar Duitsland en Italië zouden gaan, we eerst een paar dagen in Oostvoorne zouden gaan bivakkeren.
Op de ochtend van het vertrek gingen we eerst even tanken, daarna bij de supermarkt nog wat boodschapjes halen en dan naar Oostvoorne.
Echter bij de supermarkt op de parkeerplaats rook ik een penetrante benzinelucht, ik keek even onder de bus en de schrik sloeg me om het hart.
De benzine liep in een straaltje onderaan de benzinetank er weer uit !
Bij de garage bleek dat de tank aan de bovenzijde lek was en al eens eerder (meer dan zeven jaar geleden dus) met een soort kit was ingesmeerd om de lekkage
tegen te gaan.

Nadat een nieuwe tank besteld was, die de volgende dag geleverd werd, konden we alsnog op pad.

Op de avond van het vertrek naar Duitsland en Italie, stopte ineens de radio CD speler ermee. Op zich geen drama natuurlijk, maar toch wel erg jammer om 3.000 kilometer te gaan rijden zonder muziekie.
Na een oproep op facebook (lang leve de 'social media' !) kon ik dezelfde avond bij een kennis in Rdam een radio-CD ophalen en in de bus monteren.

De reis naar de Bodensee (een absolute aanrader trouwens) verliep soepeltjes, daarna via Oostenrijk en Zwitserland naar Italië gereden, geen centje pijn [[thumbup]]

Na een heerlijke week aan het Lago Maggiore was het helaas weer tijd om naar huis te gaan. Echter in Zwitserland ( zo'n 25 kilometer na de Gotthard tunnel) was het uit met de pret. De bus stopte er helemaal mee. Geen sjoege meer, niks.
Enfin, de ANWB gebeld, die heeft de DCS, de Zwitserse wegenwacht, ingeschakeld. Na een dik uur wachten op de vluchtstrook kwam er een auto van de DCS aanrijden. de beste man, een oorwurm eerste klas, sleepte ons naar de parkaarplaats waar we 500 mtr. vandaan stonden en wilde daar wel even kijken.
Na 3 seconden zei hij dat hij er niks aan kon doen en dat we naar de VW garage gesleepte moesten worden. Na een 'pittige' discussie keek de gezelligerd nog even en kwam hij tot de conclusie dat de "Zündung" ( de bobine) kapot was.
We werden door hem naar garaga Steinmann in het plaatsje "Shötz' gesleept waar bleek dat de garage die dag gesloten was wegens een feiertag. De volgende dag konden we geholpen worden. Om een lang verhaal kort te maken, het werd een hele gezellige dag en avond. Een omwonende van de garage, mijn nieuwe vriend Anton, voorzag ons van koffie en watermeloen, we hebben heerlijk gegeten bij het Gasthaus, waar we uiteindelijk ook geslapen hebben.
De volgende dag stond ik om 07.30 bij de garage en werd ik geholpen door een zeer vriendelijke eigenaar van de garage. Die bestelde per direct een nieuwe bobine die rond de middag zou arriveren.
Wij gingen dus maar weer lekker door de (schitterende) omgeving wandelen.
Bij terugkomst van de wandeling stond de bus alweer klaar voor vertrek ! [[thumbup]] [[thumbup]]

Toen begon het "trilavontuur". De bus begon bij snelheden boven de 87 km/u te trillen.
Na ettelijke onderzoeken kon ik helemaal niks vinden. Ik heb er zelfs een wegenwacht naar laten kijken die ik toevallig tegenkwam op een parkeerplaats, die kon ook niets vreemds vinden.
Totdat bij Weert met een plof een band van de aanhanger het begaf. Bleek dat ik zo'n 400 kilometer had gereden met een kapotte band [[sad]]

De band wilde ik verwisselen, maar ik zag al gauw dat ik het reservewiel beter had moeten controleren voor vertrek. :(
Gelukkig was de Kwikfit niet ver weg en werd ik ook daar snel en vakkundig (én heel vriendelijk) geholpen.

Nadat ik het wiel eronder geschroefd had konden we weer verder naar huis na een fantastische vakantie.

Zo zie je maar, zo heb je nooit wat, en zo ...
Gelukkig waren het allemaal kleine problemen die redelijk snel opgelost konden worden.

cheers !
Marcel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hang los !
-------------
Verlaagde VW T3 1980 2.0 CU westfalia Joker 2
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Zo heb je niks.....

Ongelezen bericht door RVB »

Pfff... wat en cliffhanger... het verhaal kon met de titel en 1e zin álle kanten op....
A. bus is weg/op/in de prak/verbrand/gestolen
B. idd je hebt nu wél wat problemen
C. Je hebt een T1 aangeschaft.

Helaas en gelukkig was het optie B

Bedankt voor het delen.

groetjes Rolf
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: Zo heb je niks.....

Ongelezen bericht door Cees »

Idd zo heb je niets en zo heb je alles :roll:
Belangrijkste is dat je weer veilig thuis bent, en al et al genoten hebt :wink: [[toast]]
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Gebruikersavatar
blauw
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 718
Lid geworden op: 01 sep 2006 21:00
Locatie: Utrecht

Re: Zo heb je niks.....

Ongelezen bericht door blauw »

....en zo heb je tenminste nog een mooi verhaal!

Groeten,
Arjan
Caravelle uit '86 met DG motor van na '85, omgebouwd tot camper.
Gebruikersavatar
Vissekop
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1327
Lid geworden op: 14 apr 2010 22:32
Locatie: Haarlem

Re: Zo heb je niks.....

Ongelezen bericht door Vissekop »

Nog steeds niks toch?

Zoals jezelf zegt 'geen serieuze problemen'..

Maar - goed te horen dat je vakantie niet door zulke problemen in het water gevallen is!

Remko.
Groeten, Remko

Voorheen: T3 camper ('de Smurvenbus'), 1984, 1Y, Westfalia interieur
Daarna: T4 Westfalia California, 1991
Nu: Originele, Nederlandse Westfalia T3 Joker, speciale 'Globetrotter' editie. 1985 DG WBX.
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Zo heb je niks.....

Ongelezen bericht door insomnia »

Leuk verhaal, balen van de problemen maar zoals al gezegd gelukkig niet al te grote problemen...

Top dat je er een leuke mooie vakantie van hebt gemaakt [[thumbup]]
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
busdude
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 634
Lid geworden op: 26 mei 2008 13:40
Locatie: Schiedam

Re: Zo heb je niks.....

Ongelezen bericht door busdude »

Inderdaad, de problemen waren "klein" en konden snel opgelost worden.
Echter, als je zo'n anderhalf uur langs de kant van de snelweg staat, en je weet niet precies wat er aan de hand is, da's toch best zenuwslopend !

Enfin, met de titel wilde ik maar zeggen dat ik mn grote waffel moet houden tijdens zo'n meeting, "ik heb nooit wat met mn bus" :mrgreen:

t is inderdaad het belangrijkste dat we weer heel thuis zijn, en dat we hebben kunnen ontspannen en genieten tijdens de vakantie [[thumbup]]

cheers,
marcel
Hang los !
-------------
Verlaagde VW T3 1980 2.0 CU westfalia Joker 2
Plaats reactie