Engeland 2013

Vakantie, reis verhalen, leuke campings of plekken gezien?
Vertel het hier in de herberg
Gebruikersavatar
Tjeerd
† R.I.P.
Berichten: 1695
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:11
Locatie: Haarlem

Engeland 2013

Ongelezen bericht door Tjeerd »

Voor de mensen die denken(net als ik) dat het allemaal vlak is vergeet het maar het is zelfs nog beter als op het vaste land, als je nu langs de diepte rijd kan je zelfs zien hoe ver het naar beneden is (je zit immers links en je rijd links) en volop heuvels en hellingen dus als je er heen gaat om te rijden vooral doen mij bevalt het wel.
Heel af en toe dat ik mij vergis in de helling of dat deze toch wat te steil is maar de bus komt boven(met een rij volgauto's) en ze maken het zelf ook niet gemakkelijk met teksten op de weg zowel onderaan de helling als bijna boven SLOW maar dan heb je toch al geen snelheid meer :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc

nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Gebruikersavatar
Tjeerd
† R.I.P.
Berichten: 1695
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:11
Locatie: Haarlem

Re: Engeland 2013

Ongelezen bericht door Tjeerd »

En kruisingen met een witte stip in het midden noemen ze ook al roundabout(rotonde) en daar hebben ze heel veel van, van de grote rotondes wel te verstaan, het is even wennen linksom rijden(kan bijna niet anders) en rechts voor laten gaan. Ook het verkeer wat links uit straten op je af komt rijden is vreemd en af en toe schrikken want je zit er zo dicht bij. Snelheid controles/camera's hebben ook heel veel van volgens mij was het uitverkoop in ieder geval van de borden, sommige apparaten zie je niet staan, maar ze zullen er wel zijn :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc

nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Gebruikersavatar
Tjeerd
† R.I.P.
Berichten: 1695
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:11
Locatie: Haarlem

Re: Engeland 2013

Ongelezen bericht door Tjeerd »

Wat het weer betreft het is schitterend weer hier af en toe 's morgens wat nevelig zeker in Schotland daar zit je wat hoger en in de wolken, zaterdag 24-8 een zware regenbui gehad nabij York proberen een camping op te zoeken zaten nagenoeg allemaal vol i.v.m. de vakanties in Engeland toch een gevonden waar ik terecht kon op de York golf camping site. Mooie kleine camping bij een golfbaan uitstekende voorzieningen.
Zondag was het een schitterende dag 28 graden dus lekker nietsdoen en in de zon zitten bakken.
De camping was wel even lekker bijkomen na een paar nachten niet toegestaan(wild) kamperen. En ook nog even een ruïne bezocht er zijn er zoveel om te bekijken, maar deze was niet heel groot en vroeger na een overwinning half gesloopt door de winnende partij en dus niet meer opgebouwd(misschien maar goed ook met de huidig prijzen van onderhoud, zouden ze toen ook voorkennis gehad hebben :mrgreen: )
En ondanks de navigatie en kaarten raak je nog wel eens uit de koers, bij wijze van spreken dan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc

nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: Engeland 2013

Ongelezen bericht door Cees »

Ziet er leuk uit Tjeerd, zo te zien geniet je er wel van [[thumbup]]
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Gebruikersavatar
Robin '84 T3 TD
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 849
Lid geworden op: 20 apr 2009 12:02
Locatie: Zwolle

Re: Engeland 2013

Ongelezen bericht door Robin '84 T3 TD »

Mooi hoor Tjeerd.
Wij zaten dit jaar in Oxford, The Cotswolds en Wales.
Engeland is zo mooi.
Schotland staat ook nog op ons lijstje :wink:

Heeft de Bus het goed gedaan?
Robin, rijd in een modified VW T3 camper.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.
Gebruikersavatar
Tjeerd
† R.I.P.
Berichten: 1695
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:11
Locatie: Haarlem

Re: Engeland 2013

Ongelezen bericht door Tjeerd »

Natuurlijk doet de bus het goed en de enige(belangrijke) meter die er inzit doet het ook goed, ongeveer 450 km en dan weer volgooien, het valt me wel op dat de diesel 4 pence per liter duurder is maar ja dat gaat er niet in dus goedkope brandstoffen zijn bij Tesco(een supermarkt keten)Esso en BP rond de 136,9 pence(1,58 euro ongeveer ligt aan de wisselkoers)
Ben trouwens nog steeds daar nu even op het Stonehenge Touring Park in je raad het al Orcheston vlakbij Salisbury.
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc

nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Gebruikersavatar
menno
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 412
Lid geworden op: 13 nov 2011 14:12
Locatie: harlingen

Re: Engeland 2013

Ongelezen bericht door menno »

Mooi daar Tjeerd super.In 2009 waren wij daar op vakantie.
wij zijn daar de Ben nevis op gewandeld.jpg
Groeten Menno
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gr Menno
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
Gebruikersavatar
Vissekop
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1327
Lid geworden op: 14 apr 2010 22:32
Locatie: Haarlem

Re: Engeland 2013

Ongelezen bericht door Vissekop »

Hoi Tjeerd,

Hebben we elkaar net gemist - zijn net terug uit Schotland / Engeland!

Ook begonnen met de boot vanuit Ijmuiden (lekker dichtbij, ook voor jou!), toen verder schotland in - Naast de Ben Nevis gestaan, van daaruit afgezakt en via London / Dover terug.

Hadden wel iets beter weer als jij, zo te zien!

Geniet ervan,

Remko.
Groeten, Remko

Voorheen: T3 camper ('de Smurvenbus'), 1984, 1Y, Westfalia interieur
Daarna: T4 Westfalia California, 1991
Nu: Originele, Nederlandse Westfalia T3 Joker, speciale 'Globetrotter' editie. 1985 DG WBX.
Gebruikersavatar
servicebus
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2495
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
Locatie: Friesland

Re: Engeland 2013

Ongelezen bericht door servicebus »

Mooi Tjeerd [[thumbup]]
Groet Douwe
T4 2.5TDI
http://www.t3roestherstel.nl/

Oude liefde roest wel....
Gebruikersavatar
Tjeerd
† R.I.P.
Berichten: 1695
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:11
Locatie: Haarlem

Re: Engeland 2013

Ongelezen bericht door Tjeerd »

Ja ik denk dat ik het goed doe en die foto met regen en bewolking dat is maar een moment opname overwegend goed weer dus ik vermaak mij wel.
Wat ik in het begin geschreven heb over het niet vlak zijn is niet helemaal waar, je hebt ook hele grote vlakke stukken alleen die liggen weer hoog dus het blijft klimmen en dalen aan de randen hiervan :mrgreen:
Wild parkeren/kamperen is niet overal toegestaan heb ik gemerkt dan staan er van die hele mooie borden [[sad]] Maar ik heb wel een paar mooie plekken gehad.
Ook als voetganger moet je blijven opletten, de wegen buiten de stad en dorp zijn niet echt ingericht op voetgangers. Dat heb ik vandaag gemerkt toen ik even naar Stonehenge ben gelopen, totaal ongeveer 12 mijl, dan loop je toch gauw maar even in de berm als er auto's aankomen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc

nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Gebruikersavatar
Tjeerd
† R.I.P.
Berichten: 1695
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:11
Locatie: Haarlem

Re: Engeland 2013

Ongelezen bericht door Tjeerd »

Nog even een paar foto's erbij, ook weer dingen die mij opvallen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc

nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Gebruikersavatar
Tjeerd
† R.I.P.
Berichten: 1695
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:11
Locatie: Haarlem

Re: Engeland 2013

Ongelezen bericht door Tjeerd »

Vervolg foto's.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc

nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: Engeland 2013

Ongelezen bericht door captain slow »

Leuk verslag Tjeerd, en die munten kon ik ook niet aan wennen. Stonehenge is wel mooi, maar je mag er niet meer tussendoor lopen, is op zich wel jammer.
Een 'paar' km of miles verderop hen je Avebury Henge, dat is 'iets' minder commercieel maar ook mooi om te zien. Hier een plaatje
Afbeelding

Veel plezier nog Jan [[bye]]
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
Gebruikersavatar
Tjeerd
† R.I.P.
Berichten: 1695
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:11
Locatie: Haarlem

Re: Engeland 2013

Ongelezen bericht door Tjeerd »

He Jan daar ben ik ook geweest alleen van dichtbij gezien maar zo heb je wel een beter overzicht, en ook nog Silburry Hill aanschouwd en de Kenneth Long Barrow (grafheuvel) gezien je kan er ook nog een meter of 10 in en zelf is die heuvel ongeveer 90 meter lang en 3 hoog. En ja Stonehenge is misschien commercieel beter uitgebuit hij is ook kleiner en anders van opzet en je mag op afspraak buiten de openingstijden er wel doorheen lopen maximaal 26 personen.
Ook dit land is te groot om alles te bekijken je moet van te voren gewoon een lijstje maken dan kan je altijd nog wat laten vallen
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc

nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: Engeland 2013

Ongelezen bericht door captain slow »

Sillburyhill wel langs gereden, maar wist niet wat het was. Had al wel een vermoeden want ik had gelezen over de grootste door mensen gebouwde heuvel.
Kenneth Long Barrow ziet er ook wel indrukwekkend uit, op het www, in t echt ook niet gezien.

Groetjes Jan [[bye]]
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
Gebruikersavatar
Tjeerd
† R.I.P.
Berichten: 1695
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:11
Locatie: Haarlem

Re: Engeland 2013

Ongelezen bericht door Tjeerd »

Nog een paar foto's.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc

nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Plaats reactie