Zwitserland2015

Vakantie, reis verhalen, leuke campings of plekken gezien?
Vertel het hier in de herberg
Nelson
Komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2016 16:31

Zwitserland2015

Ongelezen bericht door Nelson »

Dag allemaal,

Dit is mijn eerste berichtje op dit forum. Sinds juli 2015 zijn wij in het bezit van een fijne T3 2.1 '87 met Dehler Profi-opbouw die ons op een unieke manier laat genieten van bijzondere velden en wegen. Na een paar keer proefcamperen in de buurt besloten we mid-oktober een week naar Berner-Oberland te Zwitserland te reizen. De bestemming was camping Aaregg (http://www.aaregg.ch/). We waren reeds vaker in Zwitserland geweest maar dan met tent of in een huisje. Uiteraard voor vertrek de bus technisch laten checken bij de plaatselijke specialist om vervolgens met veel vertrouwen op pad te kunnen gaan. Uit praktische overweging namen we de snelste weg richting onze bestemming (Dusseldorf, Frankfurt, en dan de gehele 5 richting Basel). Dit traject wordt gekenmerkt door veel (vracht)verkeer, maar ondanks dat konden we prima meekomen met de gemiddelde snelheid van andere weggebruikers. Zelfs bergop rondom Frankfurt was geen probleem! Chapeau voor de T3. Overigens raad ik de 81 nabij Stuttgart als alternatieve route naar Zwitserland van harte aan. Veel pittoresker en relatief rustiger.
Voor het donker kwamen we aan in Brienz. Het was kil en regenachtig, dus helaas niet het ontvangst waarop we hadden gehoopt. De ligging van de camping maakte gelukkig veel goed. Snel de opblaasbare bustent opgezet (ideaal!), eten gekookt, even snel koffie en naar bed. Goed geslapen, maar het was voor vrouwlief iets te koud. Helaas is de standkachel van de bus stuk, dus verwarmen tijdens de nacht was geen optie (of is dat sowieso geen optie 's nachts?). De volgende dag besloten om richting Wallis te rijden, hopende daar meer zon te vinden. En ja hoor, net na het uitrijden van de autotrein Kandersteg-Goppenstein voelde we de indian summer ons tegemoet komen. Goede keuze. Omdat we niet weer de hele dag wilden rijden besloten we op de camping in Visp (Muhleye) te staan. Dat was een prima beslissing. Lang zonlicht, uitzicht op mooie natuur en toch dichtbij de stad, en last but not least: schitterend nieuw sanitair. Daar mijn eerste echte douche sinds 48 uur genoten, en dat beviel erg goed.
https://www.dropbox.com/s/1nt0drpn4g494 ... 7.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/d570zk31qs2hv ... 1.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/4yvr0lpd6kzhs ... 9.JPG?dl=0
Na een paar dagen begon het toch weer te kriebelen om de hoogte op te zoeken. We besloten daarom naar het Binntal te reizen en daar een nachtje door te brengen op de enige, boerencamping.(Camping Giessen). We kwamen na een relatief lange, bochtige weg uit in een schitterende vallei en de camping was werkelijk een schot in de roos: wat een zon, wat een ruimte en wat een prachtig uitzicht. We waren de enigen (!) dus we hebben de camper zo neergezet dat we vanuit de 'woonkamer' prachtig uitzicht hadden op het massief tegenover ons.
https://www.dropbox.com/s/3wt9ug3xc1b3o ... 8.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ypjsegwk6qnmz ... 2.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/b720tno79tjz1 ... 6.JPG?dl=0
's Nachts was het wel erg koud (-6) en het duurde vergeleken met Visp lang voordat de zon begon te schijnen (rond 11 uur). Ons verblijf in Binn had daardoor het karakter van twee seizoenen. Winter: 16:00 - 11:00; Zomer: 11:00 - 16:00. Vooral voor mijn vriendin was dit soms een beetje afzien, maar omdat het mijn verjaardag was bleven we er tot het einde van de week. :) Uiteraard in het dal schitterend gewandeld en een paar mooie stenen gevonden. Aan het einde van de dag heerlijk apfelstrudel met chocolademelk gedronken in Herberg Bergkristall.
De dag voor vertrek naar Nederland hebben we voor het comfort overnacht in een pension in Auserbinn. Vanaf daar in één beweging de reis naar huis volbracht.
De T3 heeft zich deze vakantie in verschillende omstandigheden bewezen als een zeer betrouwbare reispartner. Technisch gezien een hele fijne bus om mee te rijden (gemiddeld 1 op 9, halve liter olie op 2050km). Op de parkeerplaats in Auserbinn wel een paar oliespatjes gezien, en dat bleek - vorige maand bij de apk - een lekkende krukaskeerring te zijn. Die is inmiddels weer netjes dichtgedraaid.

Tot zover.
Hartelijke groet,

Mark
Laatst gewijzigd door Nelson op 19 mei 2016 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Mark
Gebruikersavatar
Jeltuh
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 500
Lid geworden op: 29 mei 2013 20:51
Locatie: Franeker

Re: Zwitserland2015

Ongelezen bericht door Jeltuh »

Mooie bus! Nog een Dehler [[thumbup]]
Groeten,
Jelte

Dehler Profi 2.1WBX '88
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: Zwitserland2015

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Mooi verslag. Toffe foto's!

Gewoon weer eens een succesvolle reis dus :)
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Zwitserland2015

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Mooi man, zo´n Dehler! Welkom!
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 837
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: Zwitserland2015

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Mark mooi verhaal , ondanks dat ik een stand kachel heb verwarming meestal elektrisch met een kacheltje voor minder als € 20,-. kan je 24/7 laten branden maakt geen geluid en houdt mijn bus vorstvrij ook bij -10 graden met mijn klapdak omhoog .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Zwitserland2015

Ongelezen bericht door insomnia »

We hebben een electrische 400 watt / 600watt olie gevulde radiatorkachel. Dat straalt minder snel na aanzetten maar eenmaal warm is het wel prettige warmte
Maar mooi verslag/avontuur (als je direct de foto plaatst op het forum of de link waardoor de foto direct zichtbaar is dan leest het wel nog makkelijker :wink:)
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Plaats reactie