Dolomieten

Vakantie, reis verhalen, leuke campings of plekken gezien?
Vertel het hier in de herberg
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Dolomieten

Ongelezen bericht door Coen »

Zondag terug gekomen van twee en een halve week Noord-Italië. 3200 kilometer zonder problemen! 3 liter olie en een halve liter koelvloeistof. Ik zag dat de slang naar het overloopvaatje lekt dus die moet vervangen.
Via Heidelberg, Slot Neuschwanstein (veeeel Japanners :-x :-x) en de Timmelsjochpas van 2500 meter naar Bolzano gereden. Die pas is aan de Italiaanse kant best stijl en lang dus toen rook ik de remmen wel 8)
In de Dolomieten diverse wandelingen gemaakt en tochtjes gedaan.
Toen terug via Rothenburg ob der Tauber (ook weer veeeel Japanners) terug naar Nederland.
Onderweg plenty busjes gezien!! (En anderhalf miljoen BMW GS-en en lawaaierige Harleys.... Waar dat idee van de motor als symbool van individuele vrijheid vandaan komt is mij een raadsel :!: )
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Dolomieten

Ongelezen bericht door Coen »

Ik gooi al jaren ongeveer deze hoeveelheid olie er in. Vorig jaar nieuwe turbo gemonteerd, geen effect. Het is niet dat hij blauw rookt.
Er hangen wel wat drupjes aan, onder andere bij de waterpomp en bij de slang naar de turbo.
Ik zit te denken over een mororrevisie maar hij loopt verder prima. Het is en blijft natuurlijk maar 70 pk en iedereen stuift je voorbij maar met 100 op de TomTom kom je er ook!
Bovendien stellen we de navigatie zo in dat snelwegen vermeden worden. Zie je nog wat van het land en hoef je niet zo hard
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Dolomieten

Ongelezen bericht door insomnia »

Coen schreef:(En anderhalf miljoen BMW GS-en en lawaaierige Harleys.... Waar dat idee van de motor als symbool van individuele vrijheid vandaan komt is mij een raadsel :!: )
Als motorrijder snap ik het wel hoor...... Ik snap jou opmerking ook wel als je alleen maar kuddevolk motoren achter elkaar ziet rijden. :buiken:
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Plaats reactie