3 maanden op reis!

Vakantie, reis verhalen, leuke campings of plekken gezien?
Vertel het hier in de herberg
Gebruikersavatar
Jeffreyv
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jun 2016 18:48

3 maanden op reis!

Ongelezen bericht door Jeffreyv »

Afbeelding

Midden juni van dit jaar kocht ik mijn eerste bus, een Westfalia uit '82. Hij zal ons door Frankrijk en Italië moeten brengen in een periode van 3 maanden.

Voordat we vertrokken wilde ik ervoor zorgen dat we onderweg geen zware problemen zouden krijgen dus heb ik een brug gehuurd om een grondige inspectie uit te voeren, gelukkig maar.. Als eerste de remmen even checken. De vorige eigenaar had alleen de remblokken vervangen maar niet de schijven, die waren wel aan vervanging toe (18mm). Toen naar de achter remmen, de ankerplaten waren goed doorgerot en de remschoenen mochten ook wel vervangen worden. Gelijk de remcilinders meegenomen. Het blok had maar een korte inspectie nodig want die was in januari gereviseerd. Even verse olie + filter erin en ook de brandstoffilter vervangen.

Toen was de bodem aan de beurt, bij aanschaf wist ik al dat de koelbuizen niet in goede staat waren. Die moesten dus ook vervangen worden want ze waren goed rot! Ook was de bodem aan de bestuurderskant nogal rot, hier heb ik een nieuwe plaat in laten lassen. Gelukkig was de rest keihard. Nadat alles vervangen was heb ik de bodem goed in de tectyl gezet.

Rondom had de bus een beetje last van roest, dit heb ik ook gelijk beetgepakt(slijpen, plamuren, lakken).

Ik zal binnenkort een uitgebreid verhaal + foto's in 'Restauratie en of projecten ' plaatsen.

Nog even een reserve v-snaar inpakken en extra kvs + olie...Hij was er helemaal klaar voor, en wij ook, de reis kan beginnen!

Op 14 augustus startte we de bus en namen we afscheid van thuis voor 3 maanden. We hebben besloten om de reis vast te leggen d.m.v. Een blog. hier staat het volledige reisverslag inclusief een kaart met Onze Route

Afbeelding

We hebben ruim 8000 km afgelegd en hebben het ontzettend naar ons zin gehad! De bus heeft zich voorbeeldig gedragen! Nu staat hij weer voor de deur en gaan we ons voorbereiden op de volgende reis... Scandinavië! Ik verwacht dat ik weer veel aan het forum zal hebben aangezien ik wel een aantal aanpassingen wil maken in en aan het busje.

Voor het uitgebreide reisverslag kunnen jullie altijd op het blog kijken! http://www.wiscom.nl
Vriendelijke groeten,
Jeff

1982 T3 Westfalia 1.6 D Waterboxer
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 837
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: 3 maanden op reis!

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Jeff , mooie reis met een heel mooi uitgebreid verslag
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: 3 maanden op reis!

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Leuk, twee uitersten: Zuid en noord Europa.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
infineonz
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2015 14:35

Re: 3 maanden op reis!

Ongelezen bericht door infineonz »

Ziet er goed uit, ook machtig mooi weer gehad zo te zien.

Volgende trip weer ~3 maand?
Groet Michel
Gebruikersavatar
Jeffreyv
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jun 2016 18:48

Re: 3 maanden op reis!

Ongelezen bericht door Jeffreyv »

3 maanden is wel de bedoeling, het is even aankijken hoe lang we het in het noorden volhouden! We zijn op dit moment bezig om een nieuw blog in elkaar te zetten om onze reizen op samen te vatten en leuke plaatsen te delen. https://www.daretotravel.nl :)
Vriendelijke groeten,
Jeff

1982 T3 Westfalia 1.6 D Waterboxer
Plaats reactie