Hoi Ralph,
1. Mijn kinderen zijn momenteel 7 en 9, maar we doen dit al jaren op deze manier. Je komt er maar op 1 manier achter... Wat misschien helpt is om niet per dag een bepaalde afstand te willen rijden. Wees flexibel. Stop als ze er geen zin meer in hebben. Dan blijft het voor jullie ook leuk. De terugreis heb ik 15 uur achter elkaar gereden, waarbij we rond het middaguur aan het zwemmen zijn geweest en warm hebben gegeten. Ik denk wel dat mijn kinderen dat in eerdere jaren niet hadden volgehouden.
De dure, maar qua reisgemak zeer aantrekkelijke optie is de boot van Kiel naar Oslo. Kiel is qua afstand goed te doen vanaf NL. Je scheept om een uur of 13.00u in en de volgende dag sta je om 10.00u 's ochtends in Oslo. En Oslo ligt heel gunstig, welk reisdoel je in Noorwegen ook hebt, want alle grote wegen gaan naar Oslo...
2. Geen idee, zou ik uit moeten rekenen. (EDIT: Net even gedaan... ongeveer 140 km per dag exclusief heen- en terugreis).Het zegt ook niet zoveel. Ik rijd veel op onverharde gravelwegen in Zweden en Noorwegen omdat je daarmee op de mooiste (en rustigste plekjes komt). De gemiddelde snelheid is dan echter laag. Ik heb deze vakantie soms wel 2 uur per dag gereden, maar door het avontuurlijke karakter voelt dat niet zo en je rijdt dan soms maar 80 of 100 km, terwijl als je de E-wegen neemt, waar je 80-90 rijdt, je veel meer km's maakt. Onderweg doen we vaak ook even boodschappen, even zwemmen of lopen een mooie wandelroute. Dat breekt het 'rijden' ook mooi. Maar je kunt ook met veel minder afstand echt een fantastische Noorwegen-ervaring hebben. De eerste keer dat wij naar Noorwegen gingen zijn we lang zo noordelijk niet geweest als de afgelopen 2 keer. En de beleving is echt niet anders. Ik kan je voor zuid Noorwegen nog wel een paar tips geven.
3. Ik heb in 3 weken 1 camping gezien...

Dat was vlak na de Trollstigen zuidwaards. Hier waren weinig kleine weggetjes waar je als niet bestemmingsverkeer in mocht (de keerzijde van een mooie, relatief drukke toeristische route). Na een behoorlijk stuk gereden te hebben zagen we een 'boerderijcamping' met 5 of 6 gasten. Voordeel is even lekker douchen (rest van de vakantie in meren en beken gelegen) en wat sokken en onderbroeken wassen.
4. De campings hebben bijna zonder uitzondering allemaal een standaard een driepolige euro-campingstekker. (zo'n blauwe). En de 'normale' stekkers zijn ook gelijk aan hier, dus dat is geen probleem. Maar sinds ik de originele 184 EGI heb verruilt voor een moderne Waeco compressorkoelbox hang ik nooit meer ergens aan de 230V. Voor de manier waarop wij de bus gebruiken is dat ideaal.
Als je "Noorwegen" intypt in de zoekfunctie vind je meer reisverslagen van andere forumleden en mij.