Iemand Zwitserland gedaan?

Vakantie, reis verhalen, leuke campings of plekken gezien?
Vertel het hier in de herberg
Gebruikersavatar
Gvandaal
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 126
Lid geworden op: 05 okt 2019 20:47

Iemand Zwitserland gedaan?

Ongelezen bericht door Gvandaal »

Momenteel onze doorrit door Zwitserland aan het afronden, weliswaar zonder de bus :( , die was niet op tijd veilig en klaar. Maar ik kom zeker nog eens terug met de bus. Toevallig hier mensen die al met de bus door zwitserland zijn gegaan? Heb hier al enorm veel T3’s gezien, zowel op de weg als op de campings die we zijn gepasseerd.
We hebben wel enkele keren wat steile bergpassen gedaan waarbij ik twijfels heb of het wel een goed idee is om te doen met de bus...
groet,
Geert

1986 Volkswagen T3 1.9TD (camper project)
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 837
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: Iemand Zwitserland gedaan?

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Beste Geert , ik ben heel Europa door geweest ook Zwitserland , nu net in Duitsland geweest met heel vaak de borden 12 % . Met beleid zijn bergpassen geen probleem . Het is wel fijn als je koeling op orde is dan hoef je niet de kachel aan te zetten als het mis dreigt te gaan .
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Iemand Zwitserland gedaan?

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Als je je verstand met afdalen gebruikt, zou ik niet weten waarom je niet met een bus door de bergen kan. Omhoog gaat soms wel erg langzaam, maar je bent miet op de vlucht, toch?
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
ReneK
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 362
Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
Locatie: Goes

Re: Iemand Zwitserland gedaan?

Ongelezen bericht door ReneK »

Zwitserland kwam onlangs ook bij ons spontaan op het verlanglijstje (naast Schotland, Zweden, nog een keer Noorwegen enz....).
Een beetje off-topic misschien maar ik las onlangs dat wildkamperen hier toegestaan is boven 2000m. Heeft iemand hier ervaring mee? Levert dit mogelijkheden op voor de buskampeerder of wordt het dan backpacken (staat overigens ook nog op op het verlanglijstje)?
Groeten, René

VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
leov
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2019 20:28

Re: Iemand Zwitserland gedaan?

Ongelezen bericht door leov »

Beste Geert,
Enkele jaren geleden zijn wij in Zwitserland geweest. Onder andere de Splugenpas en Abulapas gepasseerd. Ook een vakantie in de Italiaanse Alpen (Tirol) doorgebracht. Met onze T3 2.0 CU LBX uit 1982 ging dat prima. Wel met beleid omhoog en dat gaat dan soms in zijn 2e en zelfs op steile stukken in zijn 1e versnelling. Onze ervaring is dat 15% het maximum is (wij hebben stijlere hellingen nooit aangedurfd). Afdalen afwisselend op de motor en remmen om oververhitting van de remmen te voorkomen.
Niet onbelangrijk: een goed functionerende handrem voor het starten en wegrijden op steile hellingen.
Met vriendelijke groet,
Leo
Plaats reactie