Twee keer pech maar toch ook geluk...

Vakantie, reis verhalen, leuke campings of plekken gezien?
Vertel het hier in de herberg
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Twee keer pech maar toch ook geluk...

Ongelezen bericht door Coen »

Wij zijn weer thuis maar het ging niet vanzelf. Op de E411 begon ineens het lampje van het koelwater te branden. Aan de kant. Bleek dat de aandrijfrol van de waterpomp afgebroken was. Anwb (weer) gebeld en naar garage gebracht. Zoon gevraagd of hij ons op kon halen.
Na wat rond bellen bleek het gelukkige toeval dat mijn neef in Gesves zat, 6 kilometer verderop! Die heeft ons opgehaald en voorbij Brussel gebracht waarna Zoon ons kon oppikken op een parkeerplaats aan de E19.
Vandaag wordt de bus gerepareerd, morgen ga ik hem ophalen.
Eerder in de week was het busje er in Chambery ook al mee gestopt. Waarschijnlijk iets met de ontsteking. Anwb gebeld. Na 4 uur wachten opgepikt. Depannage stond in de verkeerde stad😖
Toen naar garage gesleept. Ging minstens week duren. Ingewikkeld vanwege de leeftijd aan de bus. Maar daar wordt een mens niet blij van. Gelukkig was er een tweedehands automaterialenbedrijf op 500 meter afstand. Voor 20€ een andere bobine en hij reed weer😅
Mijn vader zei: ik had die bus al lang een schop gegeven. Maar blijkbaar ben je er aan gehecht.
Overigens prachtige vakantie gehad met in totaal zo’n 2800 kilometer. Franse Alpen twee maal en tussendoor de Vaucluse. Daar was het bloedheet.
Bus is inmiddels gerepareerd en vanmorgen heb ik hem met mijn schoonzoon opgehaald in België.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
ReneK
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 362
Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
Locatie: Goes

Re: Twee keer pech maar toch ook geluk...

Ongelezen bericht door ReneK »

Jammer van de pech maar uiteindelijk zijn het een paar kleinigheden en geen grote technische manco's.
Dit soort problemen veranderen vanzelf tot herinneringen die je nog eens glimlachend ophaalt.
Ik heb zelf een aantal jaar geleden de hele kofferbak sleeg staan trekken op het drukke parkeerterrein bij de Mont Saint Michel toen het onding weigerde te starten. Je zag de mensen kijken en denken :D .
Groeten, René

VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Twee keer pech maar toch ook geluk...

Ongelezen bericht door Coen »

Anwb vond in Chambery dat we zelf voor een camping moesten zorgen. ‘Maar we hebben geen tent?!’. Dan zouden we door de autoambulance met busje en al worden gebracht. Dat lijkt mij nog eens een fijne aankomst. ‘Graaf maar een hol’ zou ik zeggen, ‘dan verstoppen ons daar wel zolang’
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
ReneK
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 362
Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
Locatie: Goes

Re: Twee keer pech maar toch ook geluk...

Ongelezen bericht door ReneK »

Aan komen met een T3 trekt vaak al de aandacht maar als deze dan ook nog op een auto ambulance staat dan wordt het toch wat teveel :D .
Zelf hebben we altijd nog een tweepersoons koepel tentje en een compact luchtbed mee voor evt calamiteiten.
Groeten, René

VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
Gebruikersavatar
blauw
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 718
Lid geworden op: 01 sep 2006 21:00
Locatie: Utrecht

Re: Twee keer pech maar toch ook geluk...

Ongelezen bericht door blauw »

Wel een gedoe. Mijn vrouw zit helemaal niet op dit soort dingen te wachten. Die is meteen niet meer aanspreekbaar van de stress. Dus toch knap dat ze nog mee durft 🙂. Deze zomer ging het goed, maar afgelopen jaren hebben we verschillende keren stilgestaan.
-koelvloeistofslang losgeschoten bij ring Antwerpen (zelf gerepareerd Idd alle spullen uit de bus en koelvloeistof gehaald bij tankstation die gelukkig dichtbij was)
-gat in carter gestoten door stang van motorbevestiging bij Parijs op b-weggetje (weggesleept, overnachting in hotel en plastic camper gekregen van anwb-service!)
-niet meer starten vanaf de veerboot op Terschelling (moest anwb bellen van mijn vrouw....samen met deze anwb jongen de reserve benzinepomp die ik bij me had ingebouwd en rijden weer)

Mooi dat je familie je uit de brand kon helpen. En dat de bus het gewoon weer doet.

Groeten, Arjan
Caravelle uit '86 met DG motor van na '85, omgebouwd tot camper.
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Twee keer pech maar toch ook geluk...

Ongelezen bericht door Mitch »

Wow, je aandrijfrol van je waterpomp gebroken, dat wil ik wel eens op foto zien! Volgens mij gaan die dingen niet zomaar dus je zou wel eens kunnen kijken naar een andere oorzaak, of was deze pomp jaaaaaren oud?

Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Twee keer pech maar toch ook geluk...

Ongelezen bericht door Coen »

Foto gaat niet lukken, pomp ligt bij het oudijzer ergens in Wallonië. Ik schat dat de pomp zo’n 40.000 km gedraaid had.
De flens zit op de as geperst. Dus dat kan blijkbaar ook weer losraken. Ik had geen bijgeluiden uit de pomp maar ik neem aan dat het lager het begeven had.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Plaats reactie