Dit najaar opnieuw naar Griekenland geweest

Vakantie, reis verhalen, leuke campings of plekken gezien?
Vertel het hier in de herberg
Gebruikersavatar
leof
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 932
Lid geworden op: 20 aug 2008 09:31

Dit najaar opnieuw naar Griekenland geweest

Ongelezen bericht door leof »

Op 14 september zijn we naar Griekenland vertrokken en op 19 november weer thuis teruggekeerd. We hebben dat al vaak gedaan en onze bus heeft ons steeds trouw heen en terug gebracht. Zo ook dit jaar. Het weer was verhoudingsgewijs wat minder dan eerdere jaren maar het was toch alleszins de moeite waard.

Onze reis ging eerst naar Middelheim in Antwerpen. Kijken naar beelden is onze favoriete bezigheid tegenwoordig.
Afbeelding

Vervolgens naar de Waalse Ardennen om een wel heel speciaal "organisch" huis te bekijken.
Afbeelding

Na een rondwandeling door Basel en bezoeken van het Paul Klee Zentrum in Bern over enkele passen, waaronder de Gotthard, naar Italië gereden. De foto is gemaakt bij de Furka pas. Keurig busje daar. Duitser natuurlijk.
Afbeelding

Ook in Italië enkele beeldentuinen bekeken en via Bari naar Igoumenitsa in het noorden van Griekenland. Na wat strandleven aldaar naar de Vikos kloof.
Afbeelding

Toen werd het weer wat minder en zijn we naar de Pelopponesos vertrokken. Daar was het wel iets beter maar echt strak blauw en 25 graden was het daar toch ook niet. Al lijkt deze foto anders te laten zien.
Afbeelding

Desondanks hebben we daar de nodige weken doorgebracht en zijn tenslotte over voormalig Joegoslavië weer terug naar huis vertrokken. Naar Corona vaccinaties of iets dergelijks is ons nergens gevraagd. En we zijn toch aardig wat grenzen gepasseerd. Aan de Albanese grens stond deze motor. Waar zie je zoiets nog.
Afbeelding

Het busje heeft zich netjes gedragen. Er zijn wel weer wat aandachtspuntjes ontstaan, maar dat zien we in het voorjaar wel. Maak ik wel afzonderlijke draadjes van.
Afbeelding

Volgend jaar weer!
Groeten,
Leo F
----------------------
T3 1985 1Y 1.9D
Gebruikersavatar
servicebus
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2494
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
Locatie: Friesland

Re: Dit najaar opnieuw naar Griekenland geweest

Ongelezen bericht door servicebus »

Dank voor het delen van het verhaal!
Groet Douwe
T4 2.5TDI
http://www.t3roestherstel.nl/

Oude liefde roest wel....
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Dit najaar opnieuw naar Griekenland geweest

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Ik kijk altijd naar het noorden voor busbestemmingen, maar jouw verslagen maken me toch wel nieuwsgierig naar het zuiden. Mooi verslag weer!
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Dit najaar opnieuw naar Griekenland geweest

Ongelezen bericht door Ewout »

Mooi Leo, ik ‘leen’ een paar beelden locaties van je!
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Plaats reactie