Forumlid van de maand Juni 2011

Een beetje aandacht voor de leden van dit forum
Gebruikersavatar
Malamu
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2005 20:00
Locatie: Hengelo Ov.

Forumlid van de maand Juni 2011

Ongelezen bericht door Malamu »

Erik had het al aangekondigd. “Iemand” had aangeboden om deze rubriek te gaan verzorgen. Die “iemand” ben ik dus. Ik begin maar om mezelf eens goed voor te stellen. Ik ben dus zo onbescheiden om mezelf forumlid van de maand juni 2011 te maken. Wie dat niet leuk vind mag nu stoppen met lezen en na 1 juli terug komen.Vanaf 1 juli hoop ik dan maandelijks een meer of minder bekende forummer voor te stellen. In de loop van deze maand wil ik een paar mensen benaderen. Ik hoop uiteraard op een royale medewerking.
Ik ben Wybo Miedema, 60 jaar jong en wonende te Hengelo Ov. Op dit forum (en ook op andere fora) gebruik ik de naam Malamu, een naam die ik jaren gelden heb gekregen in Congo. Mijn vrienden daar kennen mij als Wybo Malamu.
Afbeelding
Ik ben sinds 1987 zelfstandig ondernemer. Ik heb heel wat beeld- en geluidsproducties gemaakt, variërend van educatieve TV-programma’s tot CD’s met cursussen Nederlands voor allochtonen. De markt voor dit werk is de laatste jaren zo sterk gekrompen, “Neef Jan maakt zulke leuke filmpjes…”, dat ik sinds begin dit jaar weer terug ben bij mijn eerste liefde, het geschreven woord. In mijn bedrijfje “Huis der Historie” draait alles om geschiedenis. Wie meer wil weten moet maar eens op de site kijken die rond deze tijd in de lucht gaat.
Sinds 1999 ben ik de bezitter van een T3.
Afbeelding
Deze bus draagt de naam Pax Intrantibus. Dat is Latijn en heeft niets met bussen te maken met uitzondering van de vervoeging. Het betekent “Vrede aan wie hier binnen treedt” en dat vinden we wel een mooie betekenis. De bus is oorspronkelijk een Caravelle uit 1985 met 1.6 D, al in 1988 met een Carthago pakket omgebouwd tot camper. In 2009 hebben we de oorspronkelijke motor vervangen door een 1.9 D. Sinds april 1999 hebben we 110.000 km met de bus gereden in heel Europa. We zijn er mee naar de Noordkaap geweest (2004 en 2009) maar ook naar Gibraltar (2000). Het zuidelijkste punt was ongeveer Sardes in Turkije (2008) en het meest westelijke punt de Ring of Fire in Ierland (2007). Sint Petersburg was (2009) het meest oostelijke punt.
In de loop der jaren hebben we alle bekende T3 euvelen wel een keer langs zien komen. Het nauwkeurig bijgehouden kasboekje komt dan ook tot een astronomisch bedrag. Toch ligt dat bedrag lager dan bij aankoop en afschrijving van een nieuwe camper. En bovendien, het plezier dat we met de T3 hebben gehad is niet in geld uit te drukken. Zelfs de pechgevallen hebben geweldige avonturen opgeleverd waar we met plezier aan terug denken.
Afbeelding
Onze bus is vrijwel uitsluitend voor recreatie gebruikt, een heel enkele keer moest de bus opdraven als er grotere vrachten vervoerd moesten worden. De komende weken bezoeken we een aantal markten en vanwege volume en draagvermogen maken we dan noodgedwongen gebruik van onze bus. Als het een succes wordt moet er een bus bijkomen maar ik beloof niet dat het een T3 wordt. Wie een mooie besteller weet, geen aannemersuitvoering, wordt vriendelijk uitgenodigd een tip te geven.
Wij hebben het voorrecht dat we onze bus in een loods achter ons huis kunnen stallen.
Afbeelding
Bij thuiskomst staat de bus binnen een kwartier al weer droog. Toch gaat het plaatwerk nu op meerdere plaatsen de beruchte bobbels en blaren vertonen. Dit jaar gaan we er nog mee naar IJsland en dan breekt een periode van herstel aan. Ik heb voor mezelf nog niet helemaal helder hoe ik dat aan ga pakken. Zeker is dat ik dat zelf niet ga doen. Ik mis daarvoor de tijd en de vaardigheid.
Afbeelding
Ik hoop dat dit een aanzet is voor een hernieuwde traditie: Het forumlid van de maand.

Wybo Miedema
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: Forumlid van de maand Juni 2011

Ongelezen bericht door Cees »

Hey leuk dat jij dit gaat doen Wybo, lijkt me een leuk topic!
Verheug me nu al op de volgende die, in het zonnetje gezet gaat worden [[toast]]
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Gebruikersavatar
reindert
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1413
Lid geworden op: 12 jul 2010 15:38
Locatie: westland

Re: Forumlid van de maand Juni 2011

Ongelezen bericht door reindert »

terecht lid van de maand, je doet wat extra's voor het forum toch? [[thumbup]]
groeten,

Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
youpie123
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3652
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:03

Re: Forumlid van de maand Juni 2011

Ongelezen bericht door youpie123 »

Heel mooi initiatief Wybo,

Dit brengt de forumleden toch wat dichter bijeen, zeker die wat verder uit elkaar wonen en elkaar niet snel zullen treffen.

Succes met de voortzetting van dit topic [[thumbup]] [[thumbup]] [[thumbup]]
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Forumlid van de maand Juni 2011

Ongelezen bericht door luizenbos »

Leuk dan komt er weer wat reuring en altijd weer leuk om te lezen over de mede forumers :mrgreen:

vg frits
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Forumlid van de maand Juni 2011

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Welkom als redacteur van deze rubriek Wybo [[thumpsup]]
En hopelijk heb je er net zo veel plezier in, als ik het heb met het modereren.
En nu hebben we jou ook wat beter leren kennen. [[thumbup]]

Theo
Gebruikersavatar
Dré2100
Wandelende vraagbaak
Berichten: 4350
Lid geworden op: 02 nov 2008 08:36
Locatie: Tuitjenhorn

Re: Forumlid van de maand Juni 2011

Ongelezen bericht door Dré2100 »

Hoi Wybo,

mooi dat je draad hebt mogen oppikken van Erik [[thumbup]] ik heb dit
gelijk al een leuk forumonderdeel gevonden.
Na verloop van tijd krijgen we zo een mooi smoelenbord :mrgreen:
En gelijk zelf al forumlid van de maand juni als aftrap, dan weten we gelijk
met wie we van doen hebben :wink:
-------------------------------------------
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
Gebruikersavatar
Tjorven
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2010 21:12
Contacteer:

Re: Forumlid van de maand Juni 2011

Ongelezen bericht door Tjorven »

mooi herbegin.....
Tjörven, groetjes uit de Médoc...
Mijn bus: viewtopic.php?f=24&t=15010&start=128

Fiat 124 Spider...2016
Fiat 500C lounge.2010
Fiat Panda 4x4 ...1998
Méhari.............1982
Voormalig lid 91

Re: Forumlid van de maand Juni 2011

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

[[toast]] gefeliciteerd met de titel. Ben benieuwd aan wie het stokje door wordt gegeven
Mogen we ook voorstellen doen [[bye]]
Gebruikersavatar
knurf
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 341
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:31
Locatie: Z-Scharwoude
Contacteer:

Re: Forumlid van de maand Juni 2011

Ongelezen bericht door knurf »

Heel leuk topic en een goed begin...ga het zeker in de gaten houden...
Groeten

Jasper



TUUTJE!!!!
T3 Joker '81
2,0 liter CU
Gebruikersavatar
Jaak
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1551
Lid geworden op: 04 dec 2006 17:36
Locatie: Sittard

Re: Forumlid van de maand Juni 2011

Ongelezen bericht door Jaak »

Hoi Wybo,

Veel sterkte met je job en nog belangrijker heel veel plezier. [[thumbup]]
Groetjes Jaak (sJaak veur de Ollanders :-)
Wij rijden geen VW bus maar een T3 Doka WBX 1.9 1985
Gesloten