Stoelverstelling

Inrichting, bekleding, etc.
Gebruikersavatar
BusBart
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1027
Lid geworden op: 29 mei 2007 17:00
Locatie: st Pardoux, Theneuille dept. Allier

Re: Stoelverstelling

Ongelezen bericht door BusBart »

Hylke, je spreekt jezelf tegen op enkele punten. de dingen die mij zo opvallen is dat je schrijft dat je race remblokken (die eigenlijk volgens de specificaties alleen op het circuit gebruikt mogen worden) op je bus hebt zitten in het normale verkeer (zo begrijp ik wat jij schrijft).
Zo ver ik weet mag je die blokken dus niet op de openbare weg gebruiken vanwege dat ze niet presteren als ze nog niet warm gereden zijn. en jij doet dat wel op de openbare weg?

In dat geval ben je verkeerd bezig denk ik. niet alleen voor je eigen veiligheid, maar ook die van een ander.

Verder schrijf je in het begin (pag 2) dat je door montage van grotere remmen zodanig veel overberemming hebt dat je erover denkt ABS te gaan monteren.
Laat ik je daar even uit de droom helpen, ABS is er NOOIT voor bedoelt geweest de remafstand korter te maken! (vandaar al die ongelukken in de introductieperiode van ABS waar ze allemaal achterop hun voorligger knalden),
maar om tijdens het hard remmen het voertuig bestuurbaar te houden. Het tegendeel is hier zelfs eerder waar, de remafstand word eerder langer! Uit mijn eigen ervaring, Ik kwam bij ons het dorp inrijden met de snelheid die ik gewoonlijk rijd, en nu had het gevroren en gesneeuwd, spekglad, en ik had een Audi quattro onder m'n kont, waarmee ik afremde om op de vereiste 50km/h te komen. dat ding had ABS, en remde dus wel, maar niet zoals ik de gewoonte had,in m'n eigen bus (ook met sneeuw), en zodoende schoof ik met die Audi al remmende vrolijk de kruising over (wat ik dus helemaal niet wilde.)
dus trek je eigen conclusie.
groet,Bart



1990 EX defensie 1.9D, 5 bak "boite meccano" .

I always enjoy my travels to France. It is a living museum. (Quote from"expedition portal")

"My mind works like lightning, one brilliant flash and it's gone!"
Gebruikersavatar
BusBart
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1027
Lid geworden op: 29 mei 2007 17:00
Locatie: st Pardoux, Theneuille dept. Allier

Re: Stoelverstelling

Ongelezen bericht door BusBart »

(citaat)Wel fijn dat Ferodo een disclaimer heeft die stelt dat de vernoemde remmen absoluut niet op de openbare weg gebruikt dienen te worden.

All Ferodo brake pads citing race or racing on their packaging are solely developed for motorsport use. They are intended for race use only. They have not been developed for use on public roads and must not, under any circumstances, be used on public roads. The nature of racing prevents Federal Mogul from warranting or guaranteeing any aspect of the behavior or performance of the brake pads, specifically because motorsport is inherently dangerous and the use of Ferodo racing brake pads in motorsport results in inherent strains and uses over which Federal-Mogul has no control.

Federal-Mogul warrants only that the Ferodo racing brake pads have been manufactured in accordance with the manufacturing specifications and design for such pads.(einde citaat)

Hier zie je dus dat jij jezelf weer eens tegenspreekt, verder heb ik geen behoefte die ABS te testen, ik rijd auto's zonder ABS en dat bevalt mij prima.

het valt mij op dat je eerder in deze post vrij aggressief tegen Rhoon t3 bent, en nu ook weer tegen mij, hiervoor ben je al eens gewaarschuwd door Theo, ik denk dat hij daar gelijk in heeft. nu zie ik dat je ook behoorlijk op je achterbenen staat ten opzichte van mij, Ik zie niet in waarom, ik heb je niets misdaan.
verder heb ik er ook helemaal geen behoefte aan, daar komen uiteindelijk alleen maar van die stomme oorlogen van. Dus als je niet anders kunt reageren als op deze manier, op mensen die je even ergens op willen attenderen, dan vraag ik je nu gewoon helemaal niet meer te reageren, dan blijft het hier iig kalm zonder dat mensen zich onnodig opwinden.

Grt, Bart
groet,Bart



1990 EX defensie 1.9D, 5 bak "boite meccano" .

I always enjoy my travels to France. It is a living museum. (Quote from"expedition portal")

"My mind works like lightning, one brilliant flash and it's gone!"
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Stoelverstelling

Ongelezen bericht door luizenbos »

Hylke

waarom wil ons nu zo duidelijk je stand punt door drukken :wink: ieder 1 die een bus rijd is geacht defensief te rijden
en dus ook op te letten helpt al een stuk meer .

daar kom bij dat niemand zit te wachten op race remmen als je 50 door de stad rijd in die enkele nood stop . wand daar gebeuren nog altijd de meeste ongelukken .

zie ook niet in waarom je grotere remmen op je auto zet al zijnde veiligheid voor die enkele keer dat je even boven de 130 komt maar goed doe mijn een plezier en leg het me maar niet uit :!: dus ieder moet doen wat die zelf wilt laten we het hier bij laten .

groetje Frits
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: Stoelverstelling

Ongelezen bericht door Bob »

Kom op jongens. Hylke heeft altijd gelijk. Dat weten we onderhand toch wel?
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Stoelverstelling

Ongelezen bericht door Ewout »

......
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Plaats reactie