interieur opnieuw bekleden en doek klapdak vervangen

Inrichting, bekleding, etc.
Marco1970
Komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2018 15:46

interieur opnieuw bekleden en doek klapdak vervangen

Ongelezen bericht door Marco1970 »

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een VW t3 westfalia joker. Nu wil ik het interieur opnieuw laten bekleden en liefst met dezelfde originele stof. Heeft er iemand tips waar ik dat t beste kan zoeken.
En heeft iemand een goed adres voor het vervangen heeft het doek van t hefdak. Liefst in t zuiden aangezien ik uit Heerlen kom
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: interieur opnieuw bekleden en doek klapdak vervangen

Ongelezen bericht door RVB »

Welke stof heb je. Niet alles is leverbaar. Google eens op gunzl classic parts.. ze heten nu anders, maar zo kom ik op hun site. Die hebben hadden de stof beschikbaar.

Vr.gr. rolf
Gebruikersavatar
VW_Sk8r
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 437
Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
Locatie: Delft

Re: interieur opnieuw bekleden en doek klapdak vervangen

Ongelezen bericht door VW_Sk8r »

Plaats even een foto dat brengt deze topics echt tot leven en laat ons iets makkelijker mee denken. Als je stof enkel vies is zou ik aanraden om deze eerst proberen te reinigen. Bijv. met een stoomreiniger. Gunzl heeft inderdaad een hoop westfalia stoffen op voorraad, schrik echter niet van de prijzen. Je kunt ook nog kijken bij Busok is wat dichter bij huis. Mocht je gaan her bekleden, ga je dit dan zelf doen of uit besteden?
Een nieuw tentdoek plaatsen is volgens mij ook wel zelf te doen als je een beetje handig bent. Raad wel aan om dat met z'n tweeën te doen.

Ps. sluit voortaan je berichten ook even af met je naam :wink:
Mvg Klaas.

T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: interieur opnieuw bekleden en doek klapdak vervangen

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Als je ouwe doek er bijna 30 jaar op zit, zou je dan echt een goedkoop tentdoekje kiezen of kijk je dan toch even naar kwaliteit?

Met de synthetische doeken of katoen/polyester mengelingen etc. is de ervaring dat het doek niet altijd strak trekt bij het opzetten. Veel naspanwerk bij montage om het goed te krijgen etc. of extra elastiek ertussen. Daarmee komt het volgende probleem dat het doek langs je hefscharnieren extra snel kan slijten of geperforeerd raken. Zeker de dunnere moderne stoffen als airtex schijnen dat probleem te hebben.

Wat ik zo hoor is dat een kwaliteit katoenen tent/zeildoek het beste tot zijn recht komt. Dat hoeft niet perse duurder te zijn dan een 'modernere' stof. Ik weet ook niet of ik voor een standaard tent zou gaan als in de webshops. Is wel makkelijk maar soms wil je zelf bepalen hoe die in elkaar gestoken wordt met vensters, verluchting etc.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: interieur opnieuw bekleden en doek klapdak vervangen

Ongelezen bericht door luizenbos »

Het doek is niet zo duur ik denk dat daar wel overheen te komen is maar het arbeid loon he ..... :mrgreen: kijk hier maar eens voor wat prijsjes

of je moet zelf een beetje handig zijn

https://www.esvocampingshop.com/nl/tentdoek-zeildoek/
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Plaats reactie