Phoe wat gaat de tijd hard al weer n maand geleden dat ik hier voor het laatst wat heb laten horen

Stil gezeten heb ik niet maar er waren even andere klusjes zoals het interieur half uitbouwen voor de motor ombouw keuring

Die is nu achter de rug en na wat herstel werkzaamheden aan de kastjes konden ze weer terug gemonteerd worden. Voor het installeren van de plafonkast had ik 2 jaar geleden een plaat gemaakt om deze aan te bevestigen. Helaas had ik me toen niet gerealiseerd dat de bus niet recht maar een beetje schuin toe loopt. Die plaat was mede daardoor ook wel toe aan vervanging/verbetering. Gelukkig stond er nog een restje plaat in de kelder en kon ik daar mooi een nieuwe uit maken. Deze keer sluit hij mooier aan, heb ik van te voren de gaten geboord voor de speaker kabels en om het af te maken geen bouten met ringen maar inslag moeren gebruikt. Het is natuurlijk even een gok of die de krachten net zo goed kunnen verdelen maar de bouten was geen doen om er aan te komen voor het vast maken.
plafonplaat.png
Voor de keuring ook de koelkast er even uit gehaald dan kom in gelijk de rails plaatsen voor de lade. Het hout van mijn kastjes is helaas niet overal even goed. Maar goed, dat mag ook wel na 40 jaar. Ik kan er prima mee leven. Voor de stevigheid en het gemak met meten even 2 extra plaatjes gemaakt om de rails op te monteren. De lade is werk voor een andere keer als ik wat meer tijd heb.
laderails.png
Verder ook het water eindelijk afgemaakt of nouja dat dacht ik

Omdat ik geen gaten wilde boren in mijn enige nog strakke zijkant op aanraden van een vriend aan de slag gegaan van met een tuinslang aansluiting. (De foto's daarvan moet ik jullie even schuldig blijven.) Het komt er eigenlijk op neer dat ik nu een verloop naar een tuinslang met koppeling gemonteerd heb om te vullen en een slang met kraantje voor het ontluchten. Oke goed alles zit er in dus tijd om te testen. Eerst lekte het op de verloop stukjes slangenklemmetjes wat strakker. Dat probleem op gelost. De tank vult zit gestaagd en ik denk yes eindelijk alles gefixt

Maar nu komt het op n gegeven moment duurt het toch wel verdacht lang voor ik water uit de ontluchting hoor komen. Ik begin te twijfelen lekt het daar niet? Maar dan begint het toch te stromen dus kraan uit. Slang afgekoppeld alles goed. Ontluchting dicht gedraaid en ik kijk in het kastje en daar zie ik n plasje water verschijnen... shit. Goed niks aan te doen. Zoveel mogelijk alles droog gemaakt en gekeken waar dan het water vandaan komt. Bij het open van de deksel bleek deze boven op nat. Vermoedelijk is het rubber van de grote draaidop boven op niet meer helemaal goed. Dus rustig aan opzoek naar een nieuwe o-ring wel weer een onmogelijke maat natuurlijk

De dop onder de bus lekte ook n beetje zag ik toen ik de tank leeg liet lopen. Nu zag ik dat die onderste dop nieuw verkrijgbaar is maar voor ene prijs dat ik toch eerst even wil kijken of ik deze niet op nieuw water dicht krijg. Afijn na 2 jaar stoeien met de originele tank ben ik er nog niet uit behalve dat als ik ooit over nieuw begin ik een meer standaard tank ga zoeken haha.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mvg Klaas.
T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia