Compressor perikelen
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Compressor perikelen
Erik
het schoot me opeen weer binnen dat ik jaren geleden een spiksplinternieuwe afslag ventiel had gekocht voor mijn kleine compressor
het is er alleen nooit van gekomen om hem erop te zetten en na jaren ook niet meer terugbracht . daarom nu wat krassen ligt al jaren in de la stof te happen
weet niet of het wat is voor je maar klein prijsje 40 euro heeft toen over ...... gekost
het schoot me opeen weer binnen dat ik jaren geleden een spiksplinternieuwe afslag ventiel had gekocht voor mijn kleine compressor
het is er alleen nooit van gekomen om hem erop te zetten en na jaren ook niet meer terugbracht . daarom nu wat krassen ligt al jaren in de la stof te happen
weet niet of het wat is voor je maar klein prijsje 40 euro heeft toen over ...... gekost
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Re: Compressor perikelen
Hallo Erik,
In een bericht hieronder heb je het erover dat je wel één van de twee ventielen kunt weghalen. Dat kan niet.
Er zitten altijd twee ventielen op een compressor;
A; een ontlastventiel, waarvan Frits hiervoor uitlegt hoe dat werkt. Die zit op de drukregelaar. Dit is géén overdrukbeveiliging. Zie hieronder.
B; een overdrukventiel in een aansluiting, die de druk heeft van de tank. Die zorgt dat de tank niet onder een te hoge druk komt te staan als de drukregelaar b.v. uitvalt en de compressor doorpompt. Dat is dus een beveiliging.
In een bericht hieronder heb je het erover dat je wel één van de twee ventielen kunt weghalen. Dat kan niet.
Er zitten altijd twee ventielen op een compressor;
A; een ontlastventiel, waarvan Frits hiervoor uitlegt hoe dat werkt. Die zit op de drukregelaar. Dit is géén overdrukbeveiliging. Zie hieronder.
B; een overdrukventiel in een aansluiting, die de druk heeft van de tank. Die zorgt dat de tank niet onder een te hoge druk komt te staan als de drukregelaar b.v. uitvalt en de compressor doorpompt. Dat is dus een beveiliging.
Rick
Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Compressor perikelen
rick
misschien toch een klein correctie van mij kant als google op pressostaat compressor komt wel degelijk dat ding van mij eruit
dan verder als ik dit bekijk zou daar dus beveiliging in zitten . als ik even snel doorlees .
dan als ik google op
Mechanische drukschakelaar voor compressor zou het er toch in moeten zitten al zullen er verschillende systemen zijn die ik niet op afstand kan bekijken .
en dan google is op afstelling Mechanische drukschakelaar voor compressor komt er ook weer van aan lees voer uit
https://www.multistrobe.nl/a-28267944/d ... k-22-380v/
misschien toch een klein correctie van mij kant als google op pressostaat compressor komt wel degelijk dat ding van mij eruit
dan verder als ik dit bekijk zou daar dus beveiliging in zitten . als ik even snel doorlees .
dan als ik google op
Mechanische drukschakelaar voor compressor zou het er toch in moeten zitten al zullen er verschillende systemen zijn die ik niet op afstand kan bekijken .
en dan google is op afstelling Mechanische drukschakelaar voor compressor komt er ook weer van aan lees voer uit
https://www.multistrobe.nl/a-28267944/d ... k-22-380v/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: Compressor perikelen
Goed nieuws, de compressor heb ik weer aan de praat! Hier nog even het verhaal.
De tips van de eenweg schakeling brachten mij op het idee om deze nieuw aan te schaffen, maar ik bleek op de verkeerde plek te zoeken. Er werd hier ook al genoemd dat het wellicht de terugslagklep kon zijn:
Deze heb ik losgehaald, alle prut eruit en schoongemaakt met WD40. Na het terugplaatsen en het instellen op 8 bar sloeg de compressor weer netjes af. Yes!
Daarmee de boel eindelijk netjes kunnen inrichten voor gebruik, en ik ben er blij mee:
[
Wat ik nog niet helemaal werkend heb is de olievernevelaar. Ik had het flesje gevuld, maar hij spuit alles er uit. Geen idee waar dit aan ligt. De knop leek niet echt instelbaar ofzo.
De tips van de eenweg schakeling brachten mij op het idee om deze nieuw aan te schaffen, maar ik bleek op de verkeerde plek te zoeken. Er werd hier ook al genoemd dat het wellicht de terugslagklep kon zijn:
Deze heb ik losgehaald, alle prut eruit en schoongemaakt met WD40. Na het terugplaatsen en het instellen op 8 bar sloeg de compressor weer netjes af. Yes!
Daarmee de boel eindelijk netjes kunnen inrichten voor gebruik, en ik ben er blij mee:
[
Wat ik nog niet helemaal werkend heb is de olievernevelaar. Ik had het flesje gevuld, maar hij spuit alles er uit. Geen idee waar dit aan ligt. De knop leek niet echt instelbaar ofzo.
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
- Marcel.S
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
- Locatie: Kullen Dalarna
- Contacteer:
Re: Compressor perikelen
Is dat zo'n rood ding? , heb je zo'n starters set gekocht van 24 euro ?
Dan kan het de kwaliteit zijn .
Dan kan het de kwaliteit zijn .
Re: Compressor perikelen
He Erik, wat voor slang/buis is dat groenmetallic iets? Ik ga deze winter ook lucht in mijn garage installeren. Altijd leuk om meerdere opties te bekijken.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: Compressor perikelen
Klopt, maar lijkt me toch niet dat dit bij het eerste gebruik stuk zal gaan. Bovendien zit er garantie op. Is het ook in te stellen? Ik ken het namelijk niet, maar het leek me wel goed voor het gereedschap om er tussen te hangen.
Klopt, gewoon een persluchtslang (de meter) gekocht bij een installatiebedrijf hier in de buurt. Zelf losse koppelingen gekocht en alles op maat gemaakt. Eigenlijk heel eenvoudig, maar wel leuker natuurlijk want dan kan je het allemaal op wens maken. Volgens mij heb je ook dunnere stalen buizen oid.
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
-
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 23 feb 2008 15:52
- Locatie: Texel
Re: Compressor perikelen
Wil je er ook verf mee spuiten ?
Rene
Rene
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: Compressor perikelen
Op den duur wel maar voorlopig gebruik ik alleen andere gereedschappen. Of verzamel ik gereedschap dat ik nog niet heb maar wat wel handig is voor de restauratie.
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
-
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 23 feb 2008 15:52
- Locatie: Texel
Re: Compressor perikelen
ik heb er geen olie nevelaar tussen zitten , dit werkt niet met verfspuiten en andere dingen die je vetvrij wil hebben
ik smeer de luchtmachines apart
Rene
ik smeer de luchtmachines apart
Rene
- Marcel.S
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
- Locatie: Kullen Dalarna
- Contacteer:
Re: Compressor perikelen
Ik had zo.n setje ook , de verfspuit en de lucht spuit werken nog de rest deed het slecht en de banden lucht pomp was na een jaar al uitgedroogd slangetje en de tule brak spontaan af, dus verwacht er niet te veel van een leuk start setje zodat je snel alles 1 voor 1 kan vervangen voor knap spul , tip als je de boel vervangt bewaar de tules en metertje is best wel eens handig
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: Compressor perikelen
Hehe, inderdad, alles op zijn tijd. Ik dacht ik begin maar eens 'budget', want het spul werkt tenslotte best prima. Kan ik altijd nog 'upgraden'. Klopt het dat je die olievernevelaar kan instellen?? Er zitten iets van twee knoppen bovenop.
Los druppelen kan ook hoor, is het dan gewoon een kwestie van voor gebruik even een paar druppeltjes in het luchtkanaal? Liever heb ik het automatisch natuurlijk.
Los druppelen kan ook hoor, is het dan gewoon een kwestie van voor gebruik even een paar druppeltjes in het luchtkanaal? Liever heb ik het automatisch natuurlijk.
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
- Marcel.S
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
- Locatie: Kullen Dalarna
- Contacteer:
Re: Compressor perikelen
Er zit een draai dop voorop de vernevelaar daar kun je stellen .
- Marcel.S
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
- Locatie: Kullen Dalarna
- Contacteer:
Re: Compressor perikelen
Ik heb hem niet meer
- Marcel.S
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
- Locatie: Kullen Dalarna
- Contacteer:
Re: Compressor perikelen
Klopt
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: Compressor perikelen
Zowel het glazen (ahum, kunststof...) bolletje is te verdraaien en er staan getallen bij. Ook de schroef is aan te draaien.
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249