Blazecut: ervaringen en vraag
Blazecut: ervaringen en vraag
Dag allen,
Afgelopen tijd heb ik mijn brandstofslangen gecontroleerd, vernieuwd en een vers brandblussertje in de cabine opgehangen. Toch wil ik ook een brandblussysteem in de motorruimte plaatsen. Mijn oog viel op de Blazecutslang die bij diverse webwinkels te koop is. Heeft iemand ervaringen hiermee? Gunstig of ongunstig?
De vraag die ik daarnaast heb: er zijn meerdere afmetingen: 2,3 en 4 meter (0,5 tot 1,0 kubieke meter inhoud). Welke lengte zou ik boven mijn luchtboksertje moeten hangen? Is 2 meter voldoende voor een eerste blussessie? Dank alvast voor reacties of meningen.
Afgelopen tijd heb ik mijn brandstofslangen gecontroleerd, vernieuwd en een vers brandblussertje in de cabine opgehangen. Toch wil ik ook een brandblussysteem in de motorruimte plaatsen. Mijn oog viel op de Blazecutslang die bij diverse webwinkels te koop is. Heeft iemand ervaringen hiermee? Gunstig of ongunstig?
De vraag die ik daarnaast heb: er zijn meerdere afmetingen: 2,3 en 4 meter (0,5 tot 1,0 kubieke meter inhoud). Welke lengte zou ik boven mijn luchtboksertje moeten hangen? Is 2 meter voldoende voor een eerste blussessie? Dank alvast voor reacties of meningen.
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3038
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: Blazecut: ervaringen en vraag
Dit ga ik volgen...
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Blazecut: ervaringen en vraag
Ik heb geen idee... maar ik zou denken hoe meer hoe beter
Dus zo'n blazecut is helemaal niet zo'n gek idee, mits het niet gaat lekken. Dat hij goed activeert kan je op talloze filmpjes zien.
Dus zo'n blazecut is helemaal niet zo'n gek idee, mits het niet gaat lekken. Dat hij goed activeert kan je op talloze filmpjes zien.
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
- Jeltuh
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 29 mei 2013 20:51
- Locatie: Franeker
Re: Blazecut: ervaringen en vraag
2 meter moet voldoende zijn, 4 meter is altijd genoeg. Ik heb m ook, al is het maar voor het gevoel...
Groeten,
Jelte
Dehler Profi 2.1WBX '88
Jelte
Dehler Profi 2.1WBX '88
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: Blazecut: ervaringen en vraag
Als je meer volume wilt, kun je ook een Firetec systeem monteren.
Deze heb ik in mijn Spijlbus geplaatst:
Deze heb ik in mijn Spijlbus geplaatst:
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
Re: Blazecut: ervaringen en vraag
Interessant, ook, Eric. Waar vind ik dat systeem en wat zijn zo ongeveer de prijzen?
Rolf
Rolf
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: Blazecut: ervaringen en vraag
Hier zijn ze eventueel te koop:VoormaligLid24 schreef: ↑08 nov 2018 00:02 Interessant, ook, Eric. Waar vind ik dat systeem en wat zijn zo ongeveer de prijzen?
Rolf
http://www.vwjim.co.uk/ourshop/prod_375 ... ystem.html
Ik heb hem met een group buy gekocht, dat was via het spijlbussen.nl forum.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
Re: Blazecut: ervaringen en vraag
Ha Steven,
dat doet me erg denken aan de wijze van verven die Mr. Bean ooit introduceerde: volle pot latex met dynamiet daarin.
dat doet me erg denken aan de wijze van verven die Mr. Bean ooit introduceerde: volle pot latex met dynamiet daarin.
Re: Blazecut: ervaringen en vraag
Ook een mooi systeem, Eric en niet heel veel duurder (pond staat vrij gunstig volgens mij). Zitten daar specifiekere voordelen aan? Meer inhoud? Ander 'vuurmechanisme' (kun je hemzelf aanzetten oid)?
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: Blazecut: ervaringen en vraag
VoormaligLid24 schreef: ↑08 nov 2018 18:17 Ha Steven,
dat doet me erg denken aan de wijze van verven die Mr. Bean ooit introduceerde: volle pot latex met dynamiet daarin.
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: Blazecut: ervaringen en vraag
Het grote voordeel zou het volume zijn.VoormaligLid24 schreef: ↑08 nov 2018 18:20 Ook een mooi systeem, Eric en niet heel veel duurder (pond staat vrij gunstig volgens mij). Zitten daar specifiekere voordelen aan? Meer inhoud? Ander 'vuurmechanisme' (kun je hemzelf aanzetten oid)?
Je kunt ook na verloop van tijd de druk weer laten verhogen mocht dat nodig zijn, maar dat heb ik nog van niemand gehoord.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
Re: Blazecut: ervaringen en vraag
Om het topic af te ronden, ik heb een Blazecut besteld en vandaag ontvangen: een exemplaar van drie meter lengte voor de Motorruimte van mijn bus ( 2.0 CU). Volgende week er maar in hangen en hopen dat ik nooit mee maak dat ie afgaat...
Rolf
Rolf
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3038
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: Blazecut: ervaringen en vraag
Staat er, net als op een brandblusser, een houdbaarheidsdatum op ?
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Re: Blazecut: ervaringen en vraag
Nee, er staat geen houdbaarheidsdatum op, wel de week van productie ( in mijn geval 32/2018).
De fabrikant claimt een 'shelf life' van maximaal 10 jaar, beetje afhankelijk van het gebruik ( ben benieuwd in hoeverre een lekker hete motorruimte van de bus dat leven beïnvloedt). Verdere controle van de spanning - gelijk een brandblusser- met een drukmetertje voor de visuele inspectie.
Als ik volgend weekend de bus uit de stalling haal vrot ik hem erin.
Groet, Rolf
De fabrikant claimt een 'shelf life' van maximaal 10 jaar, beetje afhankelijk van het gebruik ( ben benieuwd in hoeverre een lekker hete motorruimte van de bus dat leven beïnvloedt). Verdere controle van de spanning - gelijk een brandblusser- met een drukmetertje voor de visuele inspectie.
Als ik volgend weekend de bus uit de stalling haal vrot ik hem erin.
Groet, Rolf