Gordels monteren in T2b

Technische vragen/opmerkingen die niet in de andere fora passen
Hemmer89
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 nov 2017 22:25

Gordels monteren in T2b

Ongelezen bericht door Hemmer89 »

Hallo allemaal,

Mijn busje komt uit 1979 en staat op kenteken als bedrijfsauto, maar moet volgens mij alsnog wel gewoon gordels hebben voor de APK volgens mij? Die zitten er op het moment nog niet in, aangezien de bus uit Griekenland komt.
Zo ja, wat zijn jullie ervaringen rondom het monteren van gordels bij de passagiersstoel en het bijrijdersbankje? Ik ben aan het zoeken naar een goede prijs/kwaliteit-optie, aangezien ik natuurlijk wil dat zowel mijn bijrijders als ikzelf veilig zijn, maar ik niet heel mijn portemonnee leeg wil kieperen.

Hoor graag van jullie :)
Vriendelijke griet,

Lennart
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Gordels monteren in T2b

Ongelezen bericht door hippie »

Dit bij de anwb kunnen vinden .
Bouwjaar na 1-1-1971 : verplichte autogordels op de plaats van bestuurder en alle zitplaatsen naast de bestuurder als die aan een portier grenzen.Bouwjaar na 31-12-1989 :op alle naar voren gerichte zitplaatsen moet een autogordel aanwezig zijn, dus ook op de achterbank. Heeft een plaats geen autogordel, dan is dit geen zitplaats!
Moet je alleen nog kijken of je een 2-punts of 3-puntsgordel kunt/wilt monteren .
Ik zag 2-punt gordels nieuw te koop voor 25€ en 3-punt gordels voor 45€ .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Gordels monteren in T2b

Ongelezen bericht door hippie »

Hylke , dat wist ik niet .

Dit nog wel gevonden op een t2 forum .

https://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php ... 29c68a7405
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Gordels monteren in T2b

Ongelezen bericht door RoonT3 »

https://www.universalseatbelts.co.uk/ heb hier gordels vandaan. Duurt ff eerder weekje dan dagje, zijn china productie, maar wel met E4 keurmerk.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Hemmer89
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 nov 2017 22:25

Re: Gordels monteren in T2b

Ongelezen bericht door Hemmer89 »

hylkeanne schreef: 25 feb 2020 22:20 Nee is niet verplicht. Geldt alleen voor personenauto's. Maar ik zou ze er zeker wel inzetten. Veiligheid boven regels.

Hylke
Ga ik inderdaad wel doen, maar wel fijn om te weten dat dit voor de APK niet verplicht is. Bedankt voor de website hierboven ook.
Dat het voor de APK niet verplicht is betekend in ieder geval dat ik er zelf mee kan gaan prutsen, de bus staat bij garage incl APK-afspraak.
Vriendelijke griet,

Lennart
Plaats reactie