Montagepositie drukleiding bovenop tank luchtgekoelde T3
Montagepositie drukleiding bovenop tank luchtgekoelde T3
Laatste tijd had ik wel veel last van een benzine lucht. Ik had al eens de tank vervangen en alle leidingen. Laatst ook nog eens een ontluchtingstankje vervangen... zonder gewenste resultaat.
Nu kwam ik er vandaag achter waar het vandaan kwam. De drukverdeel-leiding was losgeschoten. Zie foto 1.
Inmiddels heb ik hem terug erin gedrukt. Wel gek dat hij los zat. Daarom vraag ik mij af; waardoor gaat hij los, en zit hij op de goede plaats zo?
Als je op de 2e foto vanaf het gele verdeelstuk de leiding volgt naar ‘boven’ op de foto, dan zie je aan het einde een steun waar hij rechts langs loopt. Ik vraag mij nu echter af of hij niet aan links er langs hoort te lopen?
De foto is gemaakt vanuit de wielkast aan de linkerzijde.
Nu kwam ik er vandaag achter waar het vandaan kwam. De drukverdeel-leiding was losgeschoten. Zie foto 1.
Inmiddels heb ik hem terug erin gedrukt. Wel gek dat hij los zat. Daarom vraag ik mij af; waardoor gaat hij los, en zit hij op de goede plaats zo?
Als je op de 2e foto vanaf het gele verdeelstuk de leiding volgt naar ‘boven’ op de foto, dan zie je aan het einde een steun waar hij rechts langs loopt. Ik vraag mij nu echter af of hij niet aan links er langs hoort te lopen?
De foto is gemaakt vanuit de wielkast aan de linkerzijde.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gr, Cas
Re: Montagepositie drukleiding bovenop tank luchtgekoelde T3
Nog weinig reacties... Wil iemand met een luchtgekoelde t3 met CU of CT motor een foto maken vanuit de linker wielkast? Daar zou ik ook al blij mee zijn
gr, Cas
- blauw
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 01 sep 2006 21:00
- Locatie: Utrecht
Re: Montagepositie drukleiding bovenop tank luchtgekoelde T3
Of het helpt, weet ik niet, maar ik vond deze foto. Van de rechterzijde van een wbx.
Niet wat je vraagt, maar misschien kan je er iets van aflezen.
Maar een geurtje kan uit een klein kiertje komen... en er zijn nogal wat aansluitingen aan de tank. Bij onze bus ziet de vulkraag er niet meer zo mooi uit. Dat wil ik binnenkort vervangen.
Groeten,
Arjan
Niet wat je vraagt, maar misschien kan je er iets van aflezen.
Maar een geurtje kan uit een klein kiertje komen... en er zijn nogal wat aansluitingen aan de tank. Bij onze bus ziet de vulkraag er niet meer zo mooi uit. Dat wil ik binnenkort vervangen.
Groeten,
Arjan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Caravelle uit '86 met DG motor van na '85, omgebouwd tot camper.
- blauw
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 01 sep 2006 21:00
- Locatie: Utrecht
Re: Montagepositie drukleiding bovenop tank luchtgekoelde T3
Hier een link waar je misschien iets aan hebt: https://www.brickwerks.co.uk/brickwerks ... -gubbings/.
Groeten, Arjan
Groeten, Arjan
Caravelle uit '86 met DG motor van na '85, omgebouwd tot camper.
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: Montagepositie drukleiding bovenop tank luchtgekoelde T3
Hij moet natuurlijk gewoon in dat gat rechts ervan. De leiding van het rechter compartiment loopt naar het linker, ik meen over de handremkabel. Dus als de tank in het verleden (een stuk) naar beneden is gehaald kan het zijn dat het verdeelstuk uit de rubberen tule in de tank is geschoten. Of als je hem er niet ver genoeg in hebt geduwd.
Als de slang onder spanning zit zou hij ook los kunnen komen.
Op YouTube zijn er diverse filmpjes over de montage van de tank te vinden. Bijvoorbeeld deze
Overigens zie ik rechts op de foto nog een los eind slang. Waar komt dat vandaan? Als de slang onder spanning zit zou hij ook los kunnen komen.
Op YouTube zijn er diverse filmpjes over de montage van de tank te vinden. Bijvoorbeeld deze
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Re: Montagepositie drukleiding bovenop tank luchtgekoelde T3
Hoi Arjan, Coen,
Dank voor het meedenken. Dat de gele plug terug in het gat moet daar ben ik het mee eens, dus dat heb ik ook gedaan.
Waar mijn vraag vooral over gaat is het volgende;
De ‘drukleiding’ loopt tussen de kabel van de handrem en het plaatwerk van de cabine door. Echter, in het midden van de auto zit bij een luchtgekoelde auto een montagebeugel waar de grote luchtslang voor de verwarming aan gemonteerd zit. Die zit zover ik weet niet op een watergekoelde.
Mij vraag is nu; moet de ontluchtingsslang vóór de beugel langs ( dus links op de foto) of er achter langs ( dus rechts op de foto, zoals nu het geval is).
Dank voor het meedenken. Dat de gele plug terug in het gat moet daar ben ik het mee eens, dus dat heb ik ook gedaan.
Waar mijn vraag vooral over gaat is het volgende;
De ‘drukleiding’ loopt tussen de kabel van de handrem en het plaatwerk van de cabine door. Echter, in het midden van de auto zit bij een luchtgekoelde auto een montagebeugel waar de grote luchtslang voor de verwarming aan gemonteerd zit. Die zit zover ik weet niet op een watergekoelde.
Mij vraag is nu; moet de ontluchtingsslang vóór de beugel langs ( dus links op de foto) of er achter langs ( dus rechts op de foto, zoals nu het geval is).
gr, Cas
Re: Montagepositie drukleiding bovenop tank luchtgekoelde T3
Hij schiet los omdat het rubber oud is. Nieuw rubber en je krijgt het er bijna niet meer in (of uit).
Groeten Michiel
Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Re: Montagepositie drukleiding bovenop tank luchtgekoelde T3
Het rubber is nieuw, heb ik vervangen toen ik een nieuwe tank eronder zette.
gr, Cas
Re: Montagepositie drukleiding bovenop tank luchtgekoelde T3
Hoi Cas,
bij mij ziet het er zo uit:
bij mij ziet het er zo uit:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groet,
Jochem
Jochem
Re: Montagepositie drukleiding bovenop tank luchtgekoelde T3
Hoi Jochem, bedankt! Dan loopt hij toch op de juiste
manier! Dan houd ik het erop dat hij eruit is getrokken bij het wisselen van motor en bak, door de schakelstang.
Mvg
Cas
manier! Dan houd ik het erop dat hij eruit is getrokken bij het wisselen van motor en bak, door de schakelstang.
Mvg
Cas
gr, Cas
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: Montagepositie drukleiding bovenop tank luchtgekoelde T3
Kom je nu mee
Over die versnellingsbak heb je niks gezegd.
Over die versnellingsbak heb je niks gezegd.
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!