Re: LPG tanken onderbouw Westfalia tank lukt niet meer
Geplaatst: 16 okt 2021 18:07
Je hebt een vlotter op de vuller en een drijver op je meter. Je kan bij beide een probleem hebben;
#1 inbouwpositie tank. De tankaansluitingen (vlakke deel waar de aansluitingen in zitten) lijken haaks op de grond te staan, verticaal dus. Bij LPG tanks hoort dit onder een hoek te zijn 45 graden geloof ik en op de tank staat een merkteken hoe te plaatsen (was tenminste wel zo bij de tanks die ik zover heb ingebouwd). Probleem kan dan zijn dat door de meer gekantelde stand de vlotter en drijver niet juist werken. Dus eerder afsluit en minder aangeeft.
#2 vlotter van de afsluiter kan je iets buigen zodat je vulgraad kan 'regelen' maar dan moet je weten wat je doet en paar keer tank leegrijden.
#3 drijver van de tankmeter idem. Deze vlotter kan je bijbuigen maar handiger is om je wijzerschaal los te maken en te draaien tot de juiste stand. (en dan vastlijmen) Dus als je zeker weet dat de afsluiter op 80% vult dan je meter corrigeren.
(edit kijk nu naar wat andere westfalia tanks en zo te zien horen die dan ook verticaal met de appendages)
Misschien eens helemaal leegstoken en dan kijken hoe en wat met vulgraad en meter
Tank 100% zou ik niet meer doen. Heb dit zo gehad op de syncro met ringtank onder de neus maar met volle warmte erop blies de tank echt wel af. En dat ging lang door en wordt je erg nerveus van. (vooral van de omstander die dan zo nodig de brandweer moet bellen) Dat rode dopje vliegt eraf en kan nog net een vlieg doodslaan. Is een zelfde pvc dopje als wat in een nieuwe buis gestoken zit om die inwendig schoon te houden.
#1 inbouwpositie tank. De tankaansluitingen (vlakke deel waar de aansluitingen in zitten) lijken haaks op de grond te staan, verticaal dus. Bij LPG tanks hoort dit onder een hoek te zijn 45 graden geloof ik en op de tank staat een merkteken hoe te plaatsen (was tenminste wel zo bij de tanks die ik zover heb ingebouwd). Probleem kan dan zijn dat door de meer gekantelde stand de vlotter en drijver niet juist werken. Dus eerder afsluit en minder aangeeft.
#2 vlotter van de afsluiter kan je iets buigen zodat je vulgraad kan 'regelen' maar dan moet je weten wat je doet en paar keer tank leegrijden.
#3 drijver van de tankmeter idem. Deze vlotter kan je bijbuigen maar handiger is om je wijzerschaal los te maken en te draaien tot de juiste stand. (en dan vastlijmen) Dus als je zeker weet dat de afsluiter op 80% vult dan je meter corrigeren.
(edit kijk nu naar wat andere westfalia tanks en zo te zien horen die dan ook verticaal met de appendages)
Misschien eens helemaal leegstoken en dan kijken hoe en wat met vulgraad en meter
Tank 100% zou ik niet meer doen. Heb dit zo gehad op de syncro met ringtank onder de neus maar met volle warmte erop blies de tank echt wel af. En dat ging lang door en wordt je erg nerveus van. (vooral van de omstander die dan zo nodig de brandweer moet bellen) Dat rode dopje vliegt eraf en kan nog net een vlieg doodslaan. Is een zelfde pvc dopje als wat in een nieuwe buis gestoken zit om die inwendig schoon te houden.