'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

ZO, het laatste voor dit weekend.

Niet geheel klaar wat ik gehoopt had. Morgenavond nog de leiding naar achter vastzetten en de kabels binnen afwerken. Dan is het echt gebeurt.

De kabel van de tanksensor/schakelaar is te kort, verlengen dus. Hier komt de techniek t.b.v. telefoonkabels uit mijn diensttijd nog van pas. Verbindingen gesoldeerd en een krimpkous erover.
kabel-verlengen.jpg
De reservewielbak voorzien van extra steunen naar het chassis. Montage nu met 6 M8 boutjes en 1 M12 van voor. De originele bevstigingsbout verlengd en een klos ertussen voor de afstand te overbruggen. De voorkant is ca 9 cm lager nu.
tank-ophanging.jpg
De tank erin gehangen en gemonteerd, alles aangesloten en op zijn plek.
Net nog vanaf de vooras de LPG leiding naar achter vast zetten en aansluiten op de verdamper. Binnen de kabels nog goed leggen en dan kan de bus naar de specialist om elektrisch aan te sluiten en af te stellen.
tank-ingebouwd.jpg

grt Ronald
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Per
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:54
Locatie: Omg. Nijmegen Uden

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door Per »

Hoi Ronald & andere,

Een beetje met verbazing, bewondering en enthousiasme heb ik je draad op dit forum gelezen.
Je hebt al mooie dingen gedaan om je bus op te knappen en te concerveren.

Ik heb volgens mij sinds deze week het kleinere maar wel oudere broertje (1986) van "das beige" bij mij in de garage staan. "das helfenbein" (licht ivoor) is een hulp verleners busje van de bergwacht-pfullingen oftewel de alpine reddings dienst van Duitsland. Ik heb hem afgelopen maandag gekocht en terug gereden. Woendag bij de RDW aangeboden en hij is goedgekeurd en toegelaten. Ik moet nog even wachten op het kenteken en de BPM afhandeling. Wat nu extra lang duurt want dat doet sinds januari de douane niet meer maar de belastings dienst en die zijn nog niet helemaal ingewerkt. Hieronder even wat foto's: zie link in onderschrift.

:halt:

Vraagjes
Waarom heb je gekozen voor een gas installatie met verdampt gas inspuiting en niet voor een vloeistof inspuiting? Hoe zit het met de veiligheid en bodem ruimte met je gastanks? Zouden de gas tanks de bodem kunnen raken als je aan het terrein rijden bent? (het zou maar gebeuren dat een grote steen je installatie vernield)
Ik ben zelf ook aan het zoeken naar de juiste gasinstallatie.

Hoeveel Mike Sander vet heb jij er doorheen gejaagd?
Die wil ik ook gaan gebruiken voor conserveren van de bus ik las daar bij autobild goede resultaten over.

Gr. Perry
Laatst gewijzigd door Per op 19 feb 2010 00:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Perry
1986, wbx dg
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Hoi Perry,

Geweldig dat je geslaagd bent met de bus. [[thumbup]] Misschien nog op de syncrolist melden, men is toch wel benieuwd denk ik.

De keus voor de VSI installatie is omdat ik hier goede referenties over gehoord heb en er een VSI specialist op 5 km van de deur woont. Vooral het verminderde gevaar op backfire vind ik belangrijk alsook het over kunnen zetten op andere injectiemotoren (bv als ik een sub zou willen) Ik doe het ook graag goed(koop) maar zie het niet zitten om heel het land door te moeten als er iets afgesteld moet worden. Er zullen zeker andere injectie systemen zijn die je kan opbouwen bij een MV of DJ. Bij de vloeistof injectie hoor je trouwens vaak dat de pomp in de tanks een zwak punt zijn. Mogelijk achterhaald hoor, schijnbaar hebben ze in de nieuwe tanks dit aangepast. Dus voor mij voornamelijk de goede referenties over het systeem en de zeer correcte behandeling/afhandeling bij de specialist [[thumbup]] De gastank voor onder moet je jezelf niet te druk om maken. Ik heb nog niet nagemeten maar denk daar nog 30 cm over te hebben. Ik ben niet echt van plan te gaan terrein rijden. Wil je dit wel zou ik een andere locatie zoeken. De meesten bouwen hem dan onder de achterbank. Ga je maar incidenteel het terrein in kan je er nog over denken om net als bij mij een verstevigde reservewielbak te plaatsen. Beschermt de tank beter.

Ik heb geloof ik 5 kilo vet besteld, zo'n emmer. Daar heb ik denk ik nog geen kwart van verbruikt in de bus.

Heb je meer vragen vuur ze maar af hoor!

ps. de wagen is nu geheel afgesteld op LPG en rijd voortreffelijk. Met de temperaturen rond het vriespunt hier schakelt die na ca. 2 km over op LPG. Zonder hikken of stotteren, geheel naadloos. Ben benieuwd hoe het gebruik uit valt. Op benzine heb ik een gemiddelde van 1 : 6,48 en ga nu de excel sheet maken voor het LPG/benzine verhaal.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Afgelopen dagen zijn wij op pad geweest en heb ik bij Peer [[thumbup]] een CARBOX laadruimte beschermer opgehaald. Een zeer gave PE bak die goed past en zelfs voor levensmiddelen vervoer geëigend is. Hoewel het een groot ding is zal die zijn nut wel bewijzen in het dagelijks gebruik. Als ik mijn klimspullen
Afbeelding
en gereedschappen
Afbeelding
nu achterin gooi zit de olie en zaagsel tenminste niet meer tussen de isolatie en aan de rubber mat.

Dus voor geïnteresseerden;

CARBOX type 135-80-A
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
y939
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 jan 2010 15:50
Locatie: Geldrop
Contacteer:

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door y939 »

Ik vind het fijn omdat ze nog dienstig zijn kan naar enkele jaren onnut in de rek. [[toast]]
groetjes peer
Gebruikersavatar
Dré2100
Wandelende vraagbaak
Berichten: 4350
Lid geworden op: 02 nov 2008 08:36
Locatie: Tuitjenhorn

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door Dré2100 »

RoonT3 schreef:
ps. de wagen is nu geheel afgesteld op LPG en rijd voortreffelijk. Met de temperaturen rond het vriespunt hier schakelt die na ca. 2 km over op LPG. Zonder hikken of stotteren, geheel naadloos. Ben benieuwd hoe het gebruik uit valt. Op benzine heb ik een gemiddelde van 1 : 6,48 en ga nu de excel sheet maken voor het LPG/benzine verhaal.
Hoi Roon,

Respect voor hoe je de instalatie hebt ingebouwd! [[thumbup]] Knap werk! [[applaus]]
ik weet zeker dat je hier een hoop kilometerplezier mee gaat beleven en
hopelijk valt het verbuik mee voor je, ik rij nu gemiddeld 1 : 5,5 met LPG i.p.v 1 : 6,3 met benzine
dus als je iemand lachend bij de LPG pomp ziet staan, dat ben ik! :mrgreen:
-------------------------------------------
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

dré2000 schreef:
Hoi Roon,

Respect voor hoe je de instalatie hebt ingebouwd! [[thumbup]] Knap werk! [[applaus]]
ik weet zeker dat je hier een hoop kilometerplezier mee gaat beleven en
hopelijk valt het verbuik mee voor je, ik rij nu gemiddeld 1 : 5,5 met LPG i.p.v 1 : 6,3 met benzine
dus als je iemand lachend bij de LPG pomp ziet staan, dat ben ik! :mrgreen:
Hoi Dré,

Tot nu na ca 700km ongeveer 1 : 5,24. Dit met snelweg kilometers van ca. 120-130 km/uur. Bij 100km/uur gaat het eerder naar de 1:6 zie ik aan de cijfertjes. Valt mij een beetje tegen, hehe, ligt voornamelijk aan mijn rechtervoet denk ik maar. Ik zal bij het naregelen van de instalatie over een paar honderd kilometer nog eens nagaan wat er verbeterd kan worden. De LPG specialist had een voorkeur voor een andere lambdasonde (merk NGK) omdat deze sneller zou reageren wat mogelijk beter opgepakt zou worden door de aansturing van de lpg injectie.

We zullen zien.

Wat ik onderweg ook nog merkte, per 3 kilometer wijkt de kilometerteller ca. 100 meter af, dat die dus te weinig afgelegde afstand aangeeft. Dat komt op ca. 3%

grt Ronald
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Vandaag eens extra werklampen / achteruit rijlampen gemonteerd en aangesloten.
opbouw-00086.jpg
Ze schakelen automatisch met het standaard achteruitrijlicht in. Dus in de achteruit en je ziet de zon opgaan :mrgreen:

Ik heb dit via een relais aangesloten zodat ik vanaf voor de lampen vanaf de tweede accu manueel kan inschakelen. Hiermee is bv op de camping wat extra licht om s'avonds je tent op te zetten of om zomaar wat extra uit te lichten. In ieder geval via de tweede accu geen platte startaccu.

Hier het schema met gebruik van een 5 polige relais. (standaard te krijgen bij de flaps)
opbouw-00087.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
y939
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 jan 2010 15:50
Locatie: Geldrop
Contacteer:

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door y939 »

Cool, ik ga ook voor zo een similaire oplossing kiezen. Het was mij alleen niet duidelijk waar de kenteken maag zitten. In Duitsland zijn daarvoor regelgeving. Omdat ik het nu bij jij zie heb ik alweer en haakje an mij vragenlijst. Ik zie de bak is goed van dienst... [[thumbup]]
groetjes peer
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

y939 schreef:Cool, ik ga ook voor zo een similaire oplossing kiezen. Het was mij alleen niet duidelijk waar de kenteken maag zitten. In Duitsland zijn daarvoor regelgeving. Omdat ik het nu bij jij zie heb ik alweer en haakje an mij vragenlijst. Ik zie de bak is goed van dienst... [[thumbup]]
Hoi Peer,

de kentekenplaat zit wel 'ietsje' te hoog hoor! Dit mag in Nederland maximaal 2 meter boven het wegdek zijn. Bij mij is het ca. 2.1 meter :wink:

Voor de APK moet de plaat enkel vanaf 20 meter leesbaar zijn. (alhoewel de APK regels ook zeggen dat het voertuig aan de permanente eisen moet voldoen maar dat daar vervolgens niet op wordt gekeurd......)
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Gisteren en vandaag eens eindelijk begonnen aan het ombouwen van mijn aanhanger. Het chassis van deze kar heb ik 1996 laten maken bij Lesscher in Rijssen geloof ik. Echter ging die failliet en heb ik 'mijn' onderdelen in de faillissementsverkoop voor veel minder kunnen kopen. Later toen de kentekenregistratie voor aanhangers boven 750 kg verplicht werd heb ik de aanhanger alsnog via de RDW (route A) laten keuren. Dus met kenteken!

Oorspronkelijk zou boven het chassis (wat met rongen bedoelt is voor hout vervoer) een losse laadvloer met borden komen welke kon kippen m.b.v. hydroliek. Die onderdelen waren er echter niet :-(

Ik heb afgelopen najaar een laadbak gekocht met alu borden en had al jaren een kiepframe van een bedford liggen. Ook een hydro-unit en een extra olietankje slingert al jaren rond ;-)

Gisteren dus de boel eens door geslepen, pas gemaakt, en in elkaar gelast...... Nu nog wat steunen maken voor het hydroliek/accu deel en alles in elkaar fitten.

Dan heb ik eindelijk een 2500kg kipper. (eigen gewicht ca. 750 kg)

Hopelijk gaat het werken, tis nogal eens proefondervindelijk bij me :buiken:

wat heeft dit met Das Beige Syncro te maken? Nou die mag de kar trekken :-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 05 apr 2010 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
GoodOldDiesel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 aug 2009 13:29
Locatie: N-W-F

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door GoodOldDiesel »

Kijk dat is pas aanpakken, eerst een syncro kopen, dan een passende aanhanger bij maken.

Ik heb mijn bedenking bij je achterlichten, die verstralers. Twee verstralers a 55watt is 110watt totaal gedeeld door 12volt is een bijna 10Ampere. Voor het achteruitrijcircuit schakel je met relais, maar voor 2e accu met een schakellaar. Daar de meeste schakellaars bedoeld zijn voor 6 tot 8 Ampere, zal je hier al een zwaar exemplaar voor nodig hebben.

Waarom laat je de voeding niet altijd via de 2e accu lopen? Dan kan je gewoon een schakellaar gelijk aan die van de achteruitrijlampen zetten. Even 2 diodes tussen dat je lampen in je achterlichtunits niet meebranden.
Gr,

Evert M
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Hoi Evert,

Op deze manier hoeft er maar een kabel gebruikt te worden van voor naar achter. Ik gebruik een echte Hella schakelaar die doorgaans voor de volle 8A berekend zijn. Nu gebruik je de achterlampen via de tweede accu maar sporadisch. Net bij het lossen of laden van de aanhanger in de wintermaanden misschien. De lampen zijn 8A afgezekerd, dus die zekering verwacht ik dan eerst te sneuvelen. Ik wil alleen nog kijken om mijn remlichten en achteruitrijlicht via een schakelaar/relais te plaatsen zodat ik deze kan uitzetten. (zoals in de stroperij gedaan wordt, dan rij je het veld en en niemand ziet je van verre zonder lichten in het donker)

Verder, de kar was er echt eerder, heb hem laten maken voor achter de T4 die 1800kg mocht trekken ;-) Hoe meer gewicht op kenteken hoe beter.....

Ik heb het groene tankje maar gedemonteerd en laat van de week een RVS tankje lassen waar ik dan de appendages op zet. Ik heb al een mooie RVS koker van 15x15 cm en twee plaatjes om te dichten. Alleen nog wat gaten boren en lasbusjes halen voor de ontluchter en verbinding naar de pompunit. De cilinder heeft een slag van 40 cm en diameter van 10 cm. Dus Pi*0,05*0,05*0,4= ca. 3,1 liter. De unit heeft een tankje van doorsnede 10 x 20 cm lang. Pi*0,05*0,05*0,2= ca 1,5 liter en dan gaat de pomp en teruglooprelais er nog af want die zitten in de tank. RVS tank wordt dan ca. 0,15*0,15*40 = 9 liter. Dan kan ik bv ook kijken om een hydrolische krik/steunpoot te maken :mrgreen: Beter mee verlegen dan om verlegen. :roll:

Ik zit er nog over te denken om de pomp met een pasring rechtstreeks op de RVS tank te bouwen. Moet ik nog even zoeken naar een passend stuk pijp inwendig 108 mm. Alhoewel, de kunststof tanks op de kipkarren op de zaak zitten gewoon met een grote slangklem op de pomp gemonteerd.

Ik kom er wel uit :???:

Nou, ik ben eruit ;-)

Alles werkt na het vullen met 10 liter hydroliek olie. Ik kwam alleen op een verrassende manier erachter hoe de kip hoogte beveiligd is..... Dan pist die de olie eruit door het ontlucht gaatje aan de andere kant van de zuiger. Dus als je te hoog kipt komt de zuiger voorbij dat gaatje en spuit de olie eruit. Erg raar en niet van deze tijd....... Ik moet dus gewoon een onderbreek schakelaar ertussen maken dat wanneer de bak op hoogte is (voor het olie pissen) de pomp(relais) uitschakelt.

Ben benieuwd hoeveel gewicht(lading) de pomp uiteindelijk omhoog krijgt......

edit -> zo met de paasdagen eens tuin onder handen aan het nemen. Ik heb de bak vol met oude compost laten laden (3 bakken van een hydraulische wielkraan) en dat is ca. 2 m3. De oude en natte compost woog ca. 1,6 ton op de brug!

Het kippen ging krakkend en wel, na een halve meter hoorde je de pomp soepeler draaien omdat de geometrie zijn werk ging doen. Bij een meertraps cilinder heb je gewoon groot voordeel dat met het zwaarste werk je de grootste druk kunt opbouwen tegen de zuiger. Met het steiler worden van je laadvloer heb je minder kracht nodig en kunnen de kleinere trappen het werk aan. Ik denk dat ik in ieder geval voorlopig er wel mee weg kom op 12V, indien nodig zet ik de boel om met een tweede accu naar 24V. De onderbreek schakelaar zit er ook tussen, werkt perfecto, geen oilspil meer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Weer een stap gezet in de bodemloze put.......

Vanmiddag een set van 5 st. 7J x 15" ET23 Mangels velgen opgehaald met nog acceptabele Cooper discover A/T banden 215/75/15

Ik wil toch wat kleinere wielen ivm caravan/aanhanger.

Ze zijn ca 3 cm. lager dan de 205/80/16 GoodYear ATS die er nu op liggen. De Mangels ga ik nog opknappen en dan eens zien of ik die blijf rijden of de originele 16"ers. Of natuurlijk beide sets houden ;-)


grt Ronald

edit,
Ik heb ze vanavond nog even gemonteerd. Nou dat geeft al een ruim verschil in acceleratie en schakelmomenten. Ik denk dat dit wel ongeveer de maat gaat worden. Ik merk wel dat de 215 breedte stukken zwaarder sturen dan de 205 16". Het zij zo :| Schuifdeur loopt nog op een cm van de banden langs.

Van de week rijd ik nog op de Mangels, moet toch een kleine 2 ton aan oud ijzer afvoer en een rit van 600km maken. Daarna gaan de 16ers er weer onder. Dan de Mangels oplappen, stralen en spuiten. Ik denk dat ze Beige worden met een rode streep, of reflecterend/fluoriserend velgrandstriping.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Hallo,

Nou, gisteren een rit met de bus van ca. 300km gemaakt en de Mangels+banden rijden best goed. Sturen wel zwaar maar geven wel meer rijcomfort. Ik denk dat het verbruik ook hoger ligt.... dat is dan minder. Je merkt ook best goed het verschil in het verkeer. Nu met 130 op de teller rij je met het verkeer mee, met de 16ers was dat rond de 115/120.

Ook gister de LPG nog even laten controleren en er waren verder eigenlijk geen problemen of eigenaardigheidjes. Alleen stationair is er ca. 5% meer afgeregeld omdat de bus sporadisch stilviel als je na een lange snelwegrit bv stopte voor een verkeerslicht. Afgelopen rit verder geen problemen gehad dus dat lijkt ook opgelost.

Komend weekend de wielen weer wisselen en de Mangels maar gaan opknappen. Daarna eens bedenken wanneer welke wielen te gaan rijden.

Ik heb waarschijnlijk een paar beugels voor spiegels gescoord, nu nog een paar goede spiegels zoeken. Voorlopig een paar simpele denk ik, ik heb wel wat dingen op het oog maar die kosten meer dan (het dubbele van) een nieuwe set beugelspiegels. [[head]] Dus dat wordt een tijdlang ebayen en webshoppen, dan kom ik ze wel weer tegen.......


edit;

weer thuis na ca. 260 km rit en over de rit op de mangels 1:5,5 gereden. Dat is zelfs iets zuiniger dan het totaal LPG gemiddelde van 1:5,37 tot nog toe. Het verschil in rijgedrag tussen de 205/80/16 en de 215/75/15 is erg groot.

Op de 15" veel minder zijwind gevoelig en bv in slipstream/luchtverplaatsing van vrachtwagens. Ook veel comfortabeler van gevoel met het wegdek, minder 'stuiteren' de 15" is Li100 t.o. 16" Li108. Het verschil in wandhoogte zal ook uitmaken. Met de bredere 7J ET23 t.o. 5,5J ET34 van de 16" is het ook een verschil, je merkt vooral in bochten een veel betere wegligging/stabiliteit.

Hieronder een van de mangels met behoorlijk wat slik erin. Dat zorgt toch voor behoorlijke onbalans. Typisch alleen op de achterwielen zo erg met slik/vuil erin geplakt. Voor niet of veel minder en dit was ook zo met de 16".
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 14 apr 2010 20:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

De beugels voor de beugelspiegels zijn vanmiddag gearriveerd. Het was een onaangename verrassing dat het LT beugels blijken te zijn. Brede weliswaar, maar passen doet dat niet vanzelf. Ik heb 1 origineel gat van de spiegels gebruikt en ertussen een gat bijgeboord. Het overbodige gat dichtgekit en de kruiskopschroef erin als dichting. Met de dremel het voetje van de beugel bewerkt zodat dit netjes over de schroefkop sluit en gelijk onder aan het randje een insparing gemaakt voor straks de kabels van de spiegelverstelling en verwarming. Jawel, als het goed is elektrisch verstelbare spiegels via het knopje in je deur.

Boven met 3 st. klinkmoertjes en RVS inbusje gemonteerd. De beugel heb ik iets moeten verbuigen om spanningsloos te laten passen. Alleen passen de voetjes boven ook natuurlijk niet 100% en met het vastzetten blijkt het aluminium dus wel erg bros te wezen. Daar is toch al het een en ander gescheurd nu. [[head]] Maar goed, mocht het niet houden moet ik dit aanpassen met een zelfmade steuntje in rvs oid.

Hopelijk met het weekend de spiegels in huis.....en dan nog bedrading trekken. Ik zoek nog een spiegelschakelaar wie o wie heeft dat op het schap en wil hier over onderhandelen ;-) Anders naar de sloop om wat (tijdelijks) te zoeken.

grt Ronald
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Plaats reactie