Trumatic E1800 aansluiting bedieningselement.

Verlichting, zekeringen, accu, radio, koelkast etc.
youpie123
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3652
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:03

Re: Trumatic E1800 aansluiting bedieningselement.

Ongelezen bericht door youpie123 »

Henk4711 schreef:Hi Joep
Ik ben bang dat dit niet gaat lukken (deksel is van koelkast) Volgens mij zuig je ook de uitlaat gassen mee naar binnen,als het lukt zal ik een foto van mijn rooster maken (orgineel ,maar niet meer verkrijbaar dacht ik) Misschien nog bij een of ander caravan bedrijf.
Groeten Henk [[thumbup]]
Hallo Henk,

Klopt wat je zegt. Vandaar dat de kachel ook op storing gaat als de inlaat ook is aangesloten. Nu gooit hij zijn uitlaatgassen naar buiten en haalt de verse lucht van binnen en dat is niet de bedoeling. Foto's van het originele uitlaatsysteem staan overigens op pagina 3 van dit topic.

Het is ook alleen maar een tussenoplossing totdat Peer komt met de definitieve oplossing [[thumbup]]
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
Gebruikersavatar
Dré2100
Wandelende vraagbaak
Berichten: 4350
Lid geworden op: 02 nov 2008 08:36
Locatie: Tuitjenhorn

Re: Trumatic E1800 aansluiting bedieningselement.

Ongelezen bericht door Dré2100 »

Hoi Joep,

mooi om te zien al dat geknutsel en gefrutsel! [[thumbup]]
prachtig, zelfs hele bezems worden ervoor opgeofferd! [[thumpsup]]
je zou het er bijna warm van gaan krijgen!
-------------------------------------------
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
youpie123
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3652
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:03

Re: Trumatic E1800 aansluiting bedieningselement.

Ongelezen bericht door youpie123 »

dré2000 schreef:Hoi Joep, mooi om te zien al dat geknutsel en gefrutsel! [[thumbup]] prachtig, zelfs hele bezems worden ervoor opgeofferd! [[thumpsup]] je zou het er bijna warm van gaan krijgen!
Hoi André,
Ja inderdaad bijna warm :buiken: :buiken: Als er teveel wind op staat gaat de kachel gewoon op storing.
Gelukkig hebben we dan Gertjan in de buurt [[thumbup]] [[thumbup]]

Afbeelding

Nou vond ik natuurlijk weer op Ebay iemand die beter kan freubelen als ik maar helaas ben ik overboden dus ik ga mijn geknutsel maar eens een beetje perfectioneren :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij lijkt er wel op maar het kan beter, niet dan?

Afbeelding

En ook het kapje aan de buitenkant moet nog iets worden aangepast hoor. Henk merkte dat al terecht op, dat kan zo niet werken [[toast]] :buiken: :buiken: dus doorwerken tot het wel perfect wordt [[thumbup]]

Wel heel mooi hoe die kachels zijn ontworpen hoor :he!!!: :he!!!: Zijn niet alle omstandigheden zoals het hoort te zijn dan springt hij op storing. Mooi stukje techniek :wave:
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
Gebruikersavatar
y939
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 jan 2010 15:50
Locatie: Geldrop
Contacteer:

Re: Trumatic E1800 aansluiting bedieningselement.

Ongelezen bericht door y939 »

Ik ben het niet vergeten ook omdat ik iets zieker ben ten tevoren niet. De van mij zijn in behandeling en ik heb nu ook de afdekkapje naar duitsland gestuurd. De vraagprijs zul bij 39 Euro liggen het word een setje van 2 verschillenden gemakt een welke op het origineel lijkt en een welke verlengt is en de slang van binnen bereikbaar is zonder elke keer de kamin af te halen. Ze worden bij een professionele bedrijf welke met RVS en lasertechniek werkt gemakt. Maar omdat materiaalkosten van over 1000 euro voor de eerste setje oplopen moet het wel erg nauwkeurig zijn en ik moest nu nog de hele kamin naar de bedrijf sturen omdat ze het zo origineel als mogelijk doen mogen. Daarom duurt het ook helaas iets langer. Ik krijg mij oude en een nieuwe naar mij gestuurd wanneer ze klaar voor verkoop zijn. Ze gaan alleen nog de origineel spul vermeten en in een programma zetten en ik zul het jullie weten laten wanneer ze klaar zijn en een foto maken. Ik wacht zelf iets ongeduldig. [[thumbup]]
groetjes peer
youpie123
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3652
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:03

Re: Trumatic E1800 aansluiting bedieningselement.

Ongelezen bericht door youpie123 »

y939 schreef:Ik ben het niet vergeten ....
Hallo Peer,
Ik weet dat je het niet vergeten bent [[thumbup]] [[thumbup]] [[thumbup]] Ik wacht net zo ongeduldig op het nieuwe uitlaatsysteem als jij, zoals je kan begrijpen uit mijn berichten :mrgreen:
Met mijn uitprobeersel heb ik wel ondertussen al 2 meetings warm gezeten totdat het te hard begon te waaien. De eerste gasfles (Campinggaz 2,75 kg) is al leeg [[thumpsup]] [[thumpsup]]
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
youpie123
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3652
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:03

Re: Trumatic E1800 aansluiting bedieningselement.

Ongelezen bericht door youpie123 »

Kleine update voor dit topic:

De uitlaat is nog steeds netje met de buitenlucht verbonden maar ik haal al langer de inlaatlucht voor de verbranding van de Trumatic gewoon van binnen, van het interieur. De kachel valt niet meer in storing bij harde wind en blijft netjes doorbranden.
Natuurlijk wil ik niemand op een verkeerd been zetten, genoeg ventilatie is natuurlijk een vereiste voor deze constructie en als niemand meer iets van mij hoort, tsja ..... :roll:
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
Plaats reactie