Elektrische stuurbekrachtiging
- Drytooler
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 sep 2012 08:04
- Locatie: Isny im Algeäu
- Contacteer:
Elektrische stuurbekrachtiging
Op het syncro forum zijn er al een aantal mensen die een Electrische stuur bekrachtiging van een GB Opel corsa hebben in gebouwd.
Dit zou relatief simpel zijn maar ik loop toch tegen van alles aan.
De versie die ik gebruik is normaal ook in hoogte instelbaar maar dat wil ik niet in de bus.
Poging tot foto verslagje..
Het demonteren van de t3 en Corsa stuurkolommen en het puzzelen hier aan.
De corsa en t3 stuurkolom 1 2 stukken geslepen
De corsa buis past precies in de t3 buis zo blijft de originele bevestiging en het stuurslot behouden.
Deze heb ik vervolgens vast gelast.
De onderste Corsa beugel gedemonteerd en in stukken geslepen
De t3 onderbeugel aan de corsa beugel gelast ja ik moet nog even meer oefnen met lassen is al weer 2 jaar terug dat ik voor het laatst gelast heb
Vervolgenns de t3 stuur stang afgeslepen en over de splines van de corsa stuurstang gehamerd. en daarna vast gelast.
Dat ziet er zo uit in de bus
Iets te hard gehamerd dus paste de moer niet meer..(en heb dus geen M22 schroefdraad snijder)
Dus maar M10 in de buis getapt en nu zit het ook vast
De onderkant ben ik nog niet over uit.. Moet ergens een stuk corsa stuur stang vandaan halen denk ik
Dit zou relatief simpel zijn maar ik loop toch tegen van alles aan.
De versie die ik gebruik is normaal ook in hoogte instelbaar maar dat wil ik niet in de bus.
Poging tot foto verslagje..
Het demonteren van de t3 en Corsa stuurkolommen en het puzzelen hier aan.
De corsa en t3 stuurkolom 1 2 stukken geslepen
De corsa buis past precies in de t3 buis zo blijft de originele bevestiging en het stuurslot behouden.
Deze heb ik vervolgens vast gelast.
De onderste Corsa beugel gedemonteerd en in stukken geslepen
De t3 onderbeugel aan de corsa beugel gelast ja ik moet nog even meer oefnen met lassen is al weer 2 jaar terug dat ik voor het laatst gelast heb
Vervolgenns de t3 stuur stang afgeslepen en over de splines van de corsa stuurstang gehamerd. en daarna vast gelast.
Dat ziet er zo uit in de bus
Iets te hard gehamerd dus paste de moer niet meer..(en heb dus geen M22 schroefdraad snijder)
Dus maar M10 in de buis getapt en nu zit het ook vast
De onderkant ben ik nog niet over uit.. Moet ergens een stuk corsa stuur stang vandaan halen denk ik
Laatst gewijzigd door Drytooler op 06 okt 2012 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetz Dennis
(Ice) climbing and Syncro stuff
http://www.Dennisvanhoek.nl
Volg Climbuz ook op Facebook:
http://www.facebook.com/Climbuz
been there done it all, can't remember most of it ;)
(Ice) climbing and Syncro stuff
http://www.Dennisvanhoek.nl
Volg Climbuz ook op Facebook:
http://www.facebook.com/Climbuz
been there done it all, can't remember most of it ;)
- menno
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 13 nov 2011 14:12
- Locatie: harlingen
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Klopt als je op deze foto goed kijkt zie je nog net een kruiskopkoppeling er onder zitten. Ok tot zo ver. Hoe komt het nu met het elc gedeelte of zet je alleen het grijze E.C.U Kastje er op? Of moet er nog meer op ? Wat doet de censor die op de bekrachtiging zit, ik zag dat als je kracht zet dan schakelt hij Dus als je stil staat gaat het zwaar dan helpt hij veel. Maar als je recht uit rijd met wat snelheid dan Helpt hij weinig . Maar kun je hem zo ook gebruiken ?.Ik hoop dat iemand hier iets meer van weet.
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/co ... ntroducing
Groeten Menno
nog een mooie link over de sensor afstelling Groeten Menno
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gr Menno
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
- Drytooler
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 sep 2012 08:04
- Locatie: Isny im Algeäu
- Contacteer:
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Huh.. waar is zijn zekeringskastje gebleven?
"
Als Je bus van ná 1985 is vind je alles in de aansluiting van relaisplaats 2.
1 = 31 massa
2 = 30 Const. plus
3 = vrij
4 = 15 Gesch. plus
5 = 1 ontsteking of klem W bij diesel.
6 = vrij
7 = 50 startmotor
8 = vrij
Massa en Constante plus moet je natuurlijk direct op de zekeringkast en de carrosserie nemen.
Op de zekeringkast is klem P geschikt met een brede schuifstekker.
Doe je er wel een zekering tussen? 50 Amp.voor de motor en 10 Amp voor klem 15.
Hij heeft een aantal signalen nodig:
Plus 50 Amp.
Geschakelde plus 1 Amp.
D+ 61 kun je ook aan gesch.plus doen
Ontsteking 1 groene draad aan de bobine
Speedpuls
Voor de laatste kun je een sensor in de Tacho schroeven.
321 907 345 B "Hall-Geber" Te vinden in een golf van 1990 met multifinktionsanzeige.
of die van Tobias.
Bruin aan de massa.
Rood via 40A zekering aan de accu.
Zwart en Rood/Wit aan klem 15 geschakelde plus.
Groen aan klem 1 of bij een diesel aan klem W , of aan de toerenteller.
Blauw/Rood aan de uitgang van de Hallgever achter op de snelheidsmeter. of de speedpulse (is hetzelfde alleen zelfbouw van Tobias)"
Bron Jaap A.k.a Japio
"
Als Je bus van ná 1985 is vind je alles in de aansluiting van relaisplaats 2.
1 = 31 massa
2 = 30 Const. plus
3 = vrij
4 = 15 Gesch. plus
5 = 1 ontsteking of klem W bij diesel.
6 = vrij
7 = 50 startmotor
8 = vrij
Massa en Constante plus moet je natuurlijk direct op de zekeringkast en de carrosserie nemen.
Op de zekeringkast is klem P geschikt met een brede schuifstekker.
Doe je er wel een zekering tussen? 50 Amp.voor de motor en 10 Amp voor klem 15.
Hij heeft een aantal signalen nodig:
Plus 50 Amp.
Geschakelde plus 1 Amp.
D+ 61 kun je ook aan gesch.plus doen
Ontsteking 1 groene draad aan de bobine
Speedpuls
Voor de laatste kun je een sensor in de Tacho schroeven.
321 907 345 B "Hall-Geber" Te vinden in een golf van 1990 met multifinktionsanzeige.
of die van Tobias.
Bruin aan de massa.
Rood via 40A zekering aan de accu.
Zwart en Rood/Wit aan klem 15 geschakelde plus.
Groen aan klem 1 of bij een diesel aan klem W , of aan de toerenteller.
Blauw/Rood aan de uitgang van de Hallgever achter op de snelheidsmeter. of de speedpulse (is hetzelfde alleen zelfbouw van Tobias)"
Bron Jaap A.k.a Japio
Laatst gewijzigd door Drytooler op 06 okt 2012 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetz Dennis
(Ice) climbing and Syncro stuff
http://www.Dennisvanhoek.nl
Volg Climbuz ook op Facebook:
http://www.facebook.com/Climbuz
been there done it all, can't remember most of it ;)
(Ice) climbing and Syncro stuff
http://www.Dennisvanhoek.nl
Volg Climbuz ook op Facebook:
http://www.facebook.com/Climbuz
been there done it all, can't remember most of it ;)
- menno
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 13 nov 2011 14:12
- Locatie: harlingen
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Zo dat zet zoden aan de dijk moet ik eerst even op studeren.Moet ik eerst het grijse ecu hebben om dit te onschijveren.
maar erg bedankt voor de info.
Groeten menno
maar erg bedankt voor de info.
Groeten menno
gr Menno
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
- Drytooler
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 sep 2012 08:04
- Locatie: Isny im Algeäu
- Contacteer:
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
lijkt kei ingewikkeld komt er op neer dat je - +
en een http://www.vw-t3-bus-shop.de/eng/engine ... us-t3.html nodig hebt
en een http://www.vw-t3-bus-shop.de/eng/engine ... us-t3.html nodig hebt
Greetz Dennis
(Ice) climbing and Syncro stuff
http://www.Dennisvanhoek.nl
Volg Climbuz ook op Facebook:
http://www.facebook.com/Climbuz
been there done it all, can't remember most of it ;)
(Ice) climbing and Syncro stuff
http://www.Dennisvanhoek.nl
Volg Climbuz ook op Facebook:
http://www.facebook.com/Climbuz
been there done it all, can't remember most of it ;)
- captain slow
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2807
- Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
- Locatie: Brummen
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Ziet er goed uit allemaal.
Ik heb nog een 'nieuwerwetse' teller liggen van een 91'er waar een electronisch signaal afkomt, kan je deze daar ook voor gebruiken (maw geeft ie genoeg pulsen)?
Ik heb nog een 'nieuwerwetse' teller liggen van een 91'er waar een electronisch signaal afkomt, kan je deze daar ook voor gebruiken (maw geeft ie genoeg pulsen)?
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Zeeeer interessant dit topic !!
Groetjes Franz
Groetjes Franz
T4 Caravelle, inmiddels Camper....
Monkey bike club Leende MTC D'n Blaospijp Leende
Twitter @franzlind
Aprillia RSV Mille Tuono / ETV 1000 Caponord
Monkey bike club Leende MTC D'n Blaospijp Leende
Twitter @franzlind
Aprillia RSV Mille Tuono / ETV 1000 Caponord
- Howlin' wolf
- † R.I.P.
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 09 mei 2010 10:43
- Locatie: Urmond
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Volgens mij heeft Ad Houtstoker deze ook in zijn bus. Mogelijk dat Ad nog tips heeft.
groet, ruud
groet, ruud
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead"
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Ja Ruud dat klopt, een drie tal jaren geleden zijn er een paar besteld en gehaald vanuit Engeland. En een van die is in het bezit van Ad. Ik heb nog even een zoekactie gedaan, maar ik kan het zo snel niet terug vinden. Robert (ac bad dragon) heeft ze toen in Engeland opgehaald.
Ga dit topic ook volgen
Ga dit topic ook volgen
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
heb toch nog het volgende gevonden:
http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php ... rachtiging
http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php ... ng#p149815
http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php ... rachtiging
http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php ... ng#p149815
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
- reindert
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 12 jul 2010 15:38
- Locatie: westland
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
dennis, japie kan ook je snelheidssensor leveren. kost een stukje minder dan in de reguliere shops en werk (ook bij mij) prima!
groeten,
Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
- tifrajo
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 22 jan 2009 11:09
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Die uit Engeland kwamen hier: http://www.ultimate-engineering.co.uk/ vandaan, ik heb er een in de bus gehad en was er zeer tevreden over.
Vriendelijke groeten,
Frans Willem Arnold Jonker V.W.W.G.
Als ik niet sleutel aan de club joker, doe ik dit: http://www.fransjonker.exto.nl
Frans Willem Arnold Jonker V.W.W.G.
Als ik niet sleutel aan de club joker, doe ik dit: http://www.fransjonker.exto.nl
- Drytooler
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 sep 2012 08:04
- Locatie: Isny im Algeäu
- Contacteer:
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Missing link gemaakt vandaag.
Ik miste een stuk opel corsa stuur.
Aangezien mijn bus nu niet kon rijden door het ontbreken van een stuur was het moeilijk aan dit onderdeel te komen.
De oplossing werd geboden door Jaap van het Syncroforum.
Hij had er nog een liggen en in de buurt dus kon hij wel even langskomen .
Hij gaf de tip de stuurbuis van een IBiza te gebruiken in combinatie met het opel stuk in verband met platte stukken.
Deze had ik toevallig liggen dus met een uur klaar .
opel stuur koppelstuk splitsen en alleem het rechter stuk gebruiken.
Onderstuk van de Ibiza stuurbuis afslijpen deze past in de T3 hardy schijf.
Helaas past deze niet gelijk in het Opel deel en zul je de Ibiza stuur buis moeten afdraaien/ vijlen/slijpen....
En vervolgens erin gehamerd en vast gelast kan ook met door boren en vast bouten.
Resultaat:
Stuur draait weer nu nog electrice aan sluiten maar het is nu wachten op mijn hals-censortje
Ik miste een stuk opel corsa stuur.
Aangezien mijn bus nu niet kon rijden door het ontbreken van een stuur was het moeilijk aan dit onderdeel te komen.
De oplossing werd geboden door Jaap van het Syncroforum.
Hij had er nog een liggen en in de buurt dus kon hij wel even langskomen .
Hij gaf de tip de stuurbuis van een IBiza te gebruiken in combinatie met het opel stuk in verband met platte stukken.
Deze had ik toevallig liggen dus met een uur klaar .
opel stuur koppelstuk splitsen en alleem het rechter stuk gebruiken.
Onderstuk van de Ibiza stuurbuis afslijpen deze past in de T3 hardy schijf.
Helaas past deze niet gelijk in het Opel deel en zul je de Ibiza stuur buis moeten afdraaien/ vijlen/slijpen....
En vervolgens erin gehamerd en vast gelast kan ook met door boren en vast bouten.
Resultaat:
Stuur draait weer nu nog electrice aan sluiten maar het is nu wachten op mijn hals-censortje
Greetz Dennis
(Ice) climbing and Syncro stuff
http://www.Dennisvanhoek.nl
Volg Climbuz ook op Facebook:
http://www.facebook.com/Climbuz
been there done it all, can't remember most of it ;)
(Ice) climbing and Syncro stuff
http://www.Dennisvanhoek.nl
Volg Climbuz ook op Facebook:
http://www.facebook.com/Climbuz
been there done it all, can't remember most of it ;)
- menno
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 13 nov 2011 14:12
- Locatie: harlingen
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Geweldig gaat goed zo. Bij mij niet lig met een beklemde zenuw op bed maar dat gaat wel over.Ik moet nog steeds eerst het grijse ecu bakje hebben(tip?)
en de snelheid sensor. Hopelijk leuk het je met het elc. Mischien als het werkt een schema van het geheel.Veel sucses.
Groeten Menno
en de snelheid sensor. Hopelijk leuk het je met het elc. Mischien als het werkt een schema van het geheel.Veel sucses.
Groeten Menno
gr Menno
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
- Drytooler
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 sep 2012 08:04
- Locatie: Isny im Algeäu
- Contacteer:
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
oef Menno Beterschap!
Voor dat kastje.. Sloop? zijn voor NL en GB het zelfde.
Die snelheid sensor 21 907 345 B "Hall-Geber" Te vinden in een golf van 1990.
Voor dat kastje.. Sloop? zijn voor NL en GB het zelfde.
Die snelheid sensor 21 907 345 B "Hall-Geber" Te vinden in een golf van 1990.
Greetz Dennis
(Ice) climbing and Syncro stuff
http://www.Dennisvanhoek.nl
Volg Climbuz ook op Facebook:
http://www.facebook.com/Climbuz
been there done it all, can't remember most of it ;)
(Ice) climbing and Syncro stuff
http://www.Dennisvanhoek.nl
Volg Climbuz ook op Facebook:
http://www.facebook.com/Climbuz
been there done it all, can't remember most of it ;)
- menno
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 13 nov 2011 14:12
- Locatie: harlingen
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Voor dat kastje.. Sloop? zijn voor NL en GB het zelfde.
Die snelheid sensor 21 907 345 B "Hall-Geber" Te vinden in een golf van 1990.
Super Bedankt voor de snelle mail
Groeten Menno
Die snelheid sensor 21 907 345 B "Hall-Geber" Te vinden in een golf van 1990.
Super Bedankt voor de snelle mail
Groeten Menno
gr Menno
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.