Wat ik in mijn motor(CU) vond
- Henk4711
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
- Locatie: Nieuwegein
Wat ik in mijn motor(CU) vond
Toch maar eens besloten om mijn motor weer eens uit elkaar te halen,stoorde mij al zo lang naar een bijgeluid Ook het langdurig tikken wilde ik vanaf.
Had de stoters al eens vervangen,maar het duurt zo lang voordat het enigzins verdwijnt.Verder olie lekkage opsporen.
Resultaat tot nu toe: Olie komt naar alle waarschijnlijkheid achter het vliegwiel vandaan (vliegwiel is droog aan de achterkant) Vliegwiel/koppelingshuis is nat.
Aangezien alles nog zo schoon was en de olie blank is het moeilijk om de exacte lekkage te vinden.
Vijf van de stoters lopen leeg.
En als klap op de vuurpijl,het bijgeluid kwam uit de pijp van de verwarming pot.zie foto's
Daar verwacht je geen gereedschap
De motor gaat in ieder geval weer helemaal open om zeker te weten dat er verder niks mis mee is.
Groeten
Henk
Had de stoters al eens vervangen,maar het duurt zo lang voordat het enigzins verdwijnt.Verder olie lekkage opsporen.
Resultaat tot nu toe: Olie komt naar alle waarschijnlijkheid achter het vliegwiel vandaan (vliegwiel is droog aan de achterkant) Vliegwiel/koppelingshuis is nat.
Aangezien alles nog zo schoon was en de olie blank is het moeilijk om de exacte lekkage te vinden.
Vijf van de stoters lopen leeg.
En als klap op de vuurpijl,het bijgeluid kwam uit de pijp van de verwarming pot.zie foto's
Daar verwacht je geen gereedschap
De motor gaat in ieder geval weer helemaal open om zeker te weten dat er verder niks mis mee is.
Groeten
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
Re: Wat ik in mijn motor(CU) vond
Vreemde plaats om gereedschap mee te nemen Henk
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc
nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc
nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Wat ik in mijn motor(CU) vond
Wat moet je met zo een ding daar Henk?
Das voor fijn werk
Theo
Das voor fijn werk
Theo
Re: Wat ik in mijn motor(CU) vond
Oei Henk, ik dacht al de hele tijd ik moet langs Henk om de nieuwe circlip te plaatsen om de ontsteking maar ik zie dat je er geen haast mee hebt!
Groeten Michiel
Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: Wat ik in mijn motor(CU) vond
Dan weet je in ieder geval dat je gereedschap niet uit je bus gestolen wordt als je het daar laat!
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Re: Wat ik in mijn motor(CU) vond
Haha. Het gebeurt de beste, dat blijkt masr weer.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- Dré2100
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4350
- Lid geworden op: 02 nov 2008 08:36
- Locatie: Tuitjenhorn
Re: Wat ik in mijn motor(CU) vond
Was de tang bedoeld om de kooltjes uit het hete vuur te halen? mooie stunt Henk!
Groeten,
André
Groeten,
André
-------------------------------------------
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Wat ik in mijn motor(CU) vond
Dat was geen los schotje binnen in
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- marcel w
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 03 jan 2010 17:44
- Locatie: onderdendam
Re: Wat ik in mijn motor(CU) vond
ha ha,geweldig!!
groet marcl
groet marcl
rijd nooit sneller den je bescherm engel vliegen kan!!!
1982 postbus met hele grote gaten en geen motor projectje
1982 postbus met hele grote gaten en geen motor projectje
- Henk4711
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
- Locatie: Nieuwegein
Re: Wat ik in mijn motor(CU) vond
Deze was echt wel van mij Steven
OP deze aansluiting komt een korte haakse pijp die recht omhoog staat door de motor beplating,bij het afstellen van de ontsteking moet de verbindingspijp naar de dynamo er tussen uit om het merkteken goed te zien (deze blaast de lucht door de kachelpot naar voren) op dat moment heb je een groot gat naar beneden toe.
Hier is dus ongemerkt de tang ingevallen en "geroosterd"
Groeten
Henk (die nu wel beter oppast )
OP deze aansluiting komt een korte haakse pijp die recht omhoog staat door de motor beplating,bij het afstellen van de ontsteking moet de verbindingspijp naar de dynamo er tussen uit om het merkteken goed te zien (deze blaast de lucht door de kachelpot naar voren) op dat moment heb je een groot gat naar beneden toe.
Hier is dus ongemerkt de tang ingevallen en "geroosterd"
Groeten
Henk (die nu wel beter oppast )
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
- Henk4711
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
- Locatie: Nieuwegein
Re: Wat ik in mijn motor(CU) vond
Motor striptease
Groeten
Henk
Groeten
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Wat ik in mijn motor(CU) vond
En weer eentje uit elkaar, zit daar ook nog iets vergeten in Henk?
Theo
Theo
- Henk4711
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
- Locatie: Nieuwegein
Re: Wat ik in mijn motor(CU) vond
Nee TheoTheo Postma schreef:En weer eentje uit elkaar, zit daar ook nog iets vergeten in Henk?
Theo
Dit is de zelfde motor,alleen nu in onderdelen.
Een inlaatklep had te veel ruimte in de geleider en verder voor alle zekerheid alles controleren.
Groeten
Henk
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
Re: Wat ik in mijn motor(CU) vond
Eigenlijk ben je wel een geluksvogel Henk, jij vind nog eens wat
Ik kom eerdaags weer eens bij je buurten, natuurlijk bel ik dan van te voren
Groet Cees
Ik kom eerdaags weer eens bij je buurten, natuurlijk bel ik dan van te voren
Groet Cees
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
- Henk4711
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
- Locatie: Nieuwegein
Re: Wat ik in mijn motor(CU) vond
is al weer effe geleden
Wat er verder nog gevonden is : Diepe groef in cilinder wand,oorzaak een uitgelopen pistonpen veer.
Ik zag ook dat van de expander (olie schraapveer) een lipje was afgebroken waardoor er minder veerspanning is.
Ook voor alle zekerheid de kleppen verwijderd ter controle.Hierbij kwam ik er achter dat bij de inlaat kleppen in de kop een opstaande giet rand zat wat niet voor een optimale doorstroming zorgt.Met dremel en schuur rolletje de boel zo goed mogelijk glad gemaakt.Daarna de inlaat en uitlaat poorten met ATF olie gevuld om op lekkage te controleren,waarvan een paar inlaat kleppen na een nachtje toch wat olie door lieten.Met schuren niet voor elkaar gekregen dus maar even weggebracht.
Maandag kop ophalen en dan weer verder bouwen.
Ik heb nu ook een goede (dure) zuigerveren tang en een vliegwiel blokkeer blokje gekocht.Op Ebay werd ook een tang aangeboden (gebruikt) maar die ging weg voor 59 euro ex.verzend kosten.Ik heb dus een nieuwe besteld (Gedore) bij Conrad voor 98 euro.
Moet weer goed komen
Groeten
Henk
Wat er verder nog gevonden is : Diepe groef in cilinder wand,oorzaak een uitgelopen pistonpen veer.
Ik zag ook dat van de expander (olie schraapveer) een lipje was afgebroken waardoor er minder veerspanning is.
Ook voor alle zekerheid de kleppen verwijderd ter controle.Hierbij kwam ik er achter dat bij de inlaat kleppen in de kop een opstaande giet rand zat wat niet voor een optimale doorstroming zorgt.Met dremel en schuur rolletje de boel zo goed mogelijk glad gemaakt.Daarna de inlaat en uitlaat poorten met ATF olie gevuld om op lekkage te controleren,waarvan een paar inlaat kleppen na een nachtje toch wat olie door lieten.Met schuren niet voor elkaar gekregen dus maar even weggebracht.
Maandag kop ophalen en dan weer verder bouwen.
Ik heb nu ook een goede (dure) zuigerveren tang en een vliegwiel blokkeer blokje gekocht.Op Ebay werd ook een tang aangeboden (gebruikt) maar die ging weg voor 59 euro ex.verzend kosten.Ik heb dus een nieuwe besteld (Gedore) bij Conrad voor 98 euro.
Moet weer goed komen
Groeten
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
Re: Wat ik in mijn motor(CU) vond
Leuk dat je er nog een foto van hebt genomen.... waar ga je deze "inbouwen" ?
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper