T3 2.0 luchtgekoeld
Re: T3 2.0 luchtgekoeld
Koud starten: 1 maal gaspedaal indrukken en loslaten, dan sluiten de chokekleppen, starten en aanslaan als hij niet te lang benzine moet oppompen. En er zal best wel wat onderhoud aan moeten gebeuren gok ik zo verdeelkap rotor bougies eventueel de bougiekabels.
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc
nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc
nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Re: T3 2.0 luchtgekoeld
Vol het gaspedaal in trappen dan toch?Tjeerd schreef:Koud starten: 1 maal gaspedaal indrukken en loslaten, dan sluiten de chokekleppen, starten en aanslaan als hij niet te lang benzine moet oppompen. En er zal best wel wat onderhoud aan moeten gebeuren gok ik zo verdeelkap rotor bougies eventueel de bougiekabels.
Verkoper zei dat hij eerst altijd paar keer gaspedaal deed 'pompen' dus wellicht dat hij hem hiermee altijd verzoop?
Nu stapte hij in en starten maar, verder niks
Groet, Paco
ex T3-owner, stiekum op zoek naar een nieuwe..
ex T3-owner, stiekum op zoek naar een nieuwe..
Re: T3 2.0 luchtgekoeld
Mooi onderhandelingspuntje toch?Theo Postma schreef:Waarom zou iets simpels niet vervangen worden?
Als het idd de verdeler kap is(of iets anders met de ontsteking draden of zo), dan blijf je hier toch niet jaren mee rond rijden?
Theo
Groet, Paco
ex T3-owner, stiekum op zoek naar een nieuwe..
ex T3-owner, stiekum op zoek naar een nieuwe..
-
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 09 sep 2012 20:15
- Locatie: Nijland
Re: T3 2.0 luchtgekoeld
Vol gaspedaal intrappen is alleen bij warme motor. Zoals tjeerd het beschrijft is de goede manier. Mijn bus start zo altijd zonder problemen.
Groet wim
Groet wim
Wim en Elsa
T3 CAMPER 1981 2.0 CU LBX 70PK bamboegeel
Audi A2 2004 1.4 75pk colorstorm sprintblau
Audi A2 2001 1.4 75pk donkergroen metallic
T3 CAMPER 1981 2.0 CU LBX 70PK bamboegeel
Audi A2 2004 1.4 75pk colorstorm sprintblau
Audi A2 2001 1.4 75pk donkergroen metallic
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: T3 2.0 luchtgekoeld
Nou ik zat meer te denken aan een defect.Dropmans schreef:Mooi onderhandelingspuntje toch?
Kan me niet voorstellen dat je dit jaren lang, zo laat voort bestaan.
Theo
Re: T3 2.0 luchtgekoeld
Theo Postma schreef:Nou ik zat meer te denken aan een defect.
Kan me niet voorstellen dat je dit jaren lang, zo laat voort bestaan.
Theo
Daarom ook mijn vraag......
Maar goed, zoals ik geloof ik al ergens had gezegd, mogen we hem gewoon een weekendje mee nemen als we dat willen.
We zijn aan he overwegen om zaterdag op zondag hem ergens op een camping te zetten. Het is niet heel mooi weer meer, dus dan hopen we te ondervinden of het ruim genoeg is met 2 kinderen er bij (vrouw twijfelt over de ruimte als het een keer minder weer is)
Dan zal ik het eens op mijn gemakje proberen met die verdeelkap.
Is het nog een beetje te doen met een nachttemp. van 7 graden, in een T3 met hoogdak? Hou die zijn warmte nog een klein beetje vast, of moet dan de halve nacht de kachel branden?
Groet, Paco
ex T3-owner, stiekum op zoek naar een nieuwe..
ex T3-owner, stiekum op zoek naar een nieuwe..
Re: T3 2.0 luchtgekoeld
Met mooi weer zal het inderdaad allemaal wel gaan, maar met slecht weer zit je toch een beetje bij elkaar op de lip.Steven V schreef:Met 2 kleine kinderen is de bus al gauw te krap is mijn ervaring. Wij hebben voor die gevallen een voortent die aan de bus vast kan. Wij hebben zelfs wel eens met nachtvorst gekampeerd, terwijl ik in de voortent zat, gewoon in mijn trui, voor een gaskachel.
ALs je aan de stroom staat is het te overwegen om een elektrische onderdeken mee te nemen. Wij hebben een hefdak en dat koelt aardig af. Onze kinders sliepen op zo'n onderdeken op de laagste stand als roosjes! Die dingen kosten weinig (kijkshop ofzo) en trekken helemaal niet veel stroom.
Mijn bus houdt warmte niet goed vast. Ik heb ook geen iso-ruiten. Nadat ik een keer op een treffen was, de hele nacht lag te rillen en 's morgens zag dat het 1 graad was in de bus, heb ik een gaskachel ingebouwd. Maar je kunt natuurlijk ook genoeg dekens meenemen
Ik heb wel vaker kou liggen lijden in tentjes, keer met een motortreffen lag 's morgens het ijs op mijn zadel (ik heb reeds een luchtgekoelde boxer, maar dan op drie wielen )
Dit busje heeft een hoog dak en isoruiten, zal allemaal inderdaad wel wat schelen om de temperatuur vast te houden.
Jammer dat we niet een weekendje de bus hebben gepakt toen het nog iets mooier weer was
Groet, Paco
ex T3-owner, stiekum op zoek naar een nieuwe..
ex T3-owner, stiekum op zoek naar een nieuwe..
Re: T3 2.0 luchtgekoeld
Mijn cu starte altijd in 1 x, zowel op lpg als benzine, moet wel zeggen dat ik er een electrische benzine pomp in had.
Opmerking: meganische benzine pomp heeft even nodig om de benzine vanuit de tank te transporteren naar de motor. Dat gebeurt dus als de motor een weekje stil heeft gestaan.
Ontsteking is elektronisch, natuurlijk moet je om de zoveel tijd de verdeelkap vernieuwen.
Succes met de keuze
Opmerking: meganische benzine pomp heeft even nodig om de benzine vanuit de tank te transporteren naar de motor. Dat gebeurt dus als de motor een weekje stil heeft gestaan.
Ontsteking is elektronisch, natuurlijk moet je om de zoveel tijd de verdeelkap vernieuwen.
Succes met de keuze
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Re: T3 2.0 luchtgekoeld
Steven V schreef:Met 2 kleine kinderen is de bus al gauw te krap is mijn ervaring. Wij hebben voor die gevallen een voortent die aan de bus vast kan. Wij hebben zelfs wel eens met nachtvorst gekampeerd, terwijl ik in de voortent zat, gewoon in mijn trui, voor een gaskachel.
ALs je aan de stroom staat is het te overwegen om een elektrische onderdeken mee te nemen. Wij hebben een hefdak en dat koelt aardig af. Onze kinders sliepen op zo'n onderdeken op de laagste stand als roosjes! Die dingen kosten weinig (kijkshop ofzo) en trekken helemaal niet veel stroom.
Mijn bus houdt warmte niet goed vast. Ik heb ook geen iso-ruiten. Nadat ik een keer op een treffen was, de hele nacht lag te rillen en 's morgens zag dat het 1 graad was in de bus, heb ik een gaskachel ingebouwd. Maar je kunt natuurlijk ook genoeg dekens meenemen
En ik weet nog waar dat was
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
- who2010
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 20 jun 2010 19:24
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: T3 2.0 luchtgekoeld
Even terugkomend op de temperatuur in de bus.
Ik heb een CU (die altijd direct start met een hoogdak. wel met isolatie en dubbele "beglazing".
Ook wij hebben vorig jaar, eind November nog gekampeerd, wel aan de paal voor de 220v.
Wij hebben (hoe luxe kan je het maken) vloerverwarming in de bus zitten met een digital thermostaatje.
De verwarming is slechts 160W maar dit bleek genoeg om, bij een buitentemperatuur van 3 graden, de bus binnen lekker warm te houden.
Ik heb wel eerst de vloer geïsoleerd en er licht een houten vloer over de isolatie van 12mm multiplex.
Hier ligt de vloerverwarming op (is maar een paar-tiende mm dik) en daar over ligt zeil.
Verwarmt niet alleen de bus maar je houdt ook nog eens warme voeten als je zit.
De vloerverwarming en de thermostaat heb ik bij www.caravanverwarming.nl/caravanverwarming.html gekocht.
M.vr.gr.
Willem.
Ik heb een CU (die altijd direct start met een hoogdak. wel met isolatie en dubbele "beglazing".
Ook wij hebben vorig jaar, eind November nog gekampeerd, wel aan de paal voor de 220v.
Wij hebben (hoe luxe kan je het maken) vloerverwarming in de bus zitten met een digital thermostaatje.
De verwarming is slechts 160W maar dit bleek genoeg om, bij een buitentemperatuur van 3 graden, de bus binnen lekker warm te houden.
Ik heb wel eerst de vloer geïsoleerd en er licht een houten vloer over de isolatie van 12mm multiplex.
Hier ligt de vloerverwarming op (is maar een paar-tiende mm dik) en daar over ligt zeil.
Verwarmt niet alleen de bus maar je houdt ook nog eens warme voeten als je zit.
De vloerverwarming en de thermostaat heb ik bij www.caravanverwarming.nl/caravanverwarming.html gekocht.
M.vr.gr.
Willem.
Camper, hoogdak, 2L CU, 1980,verkocht en op 24/09/2018 een T4 (LWB, 5cyl. 102 pk TDI) met Reimo klapdak en interieur aangeschaft.
Re: T3 2.0 luchtgekoeld
Daarom hebben originele Westfalia Joker's standkachel van Eberspacher... Dan blijf je ook zonder 'walstroom' lekker warm. Maar -7 met een hefdak was wel de limiet hoor.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
Re: T3 2.0 luchtgekoeld
Het ging mij erom dat de Kachel onder het rijden niet warm word als het vriest.
Dat is een van de hoofd redenen dat ik de mijne verkocht heb.
Dat is een van de hoofd redenen dat ik de mijne verkocht heb.
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3051
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: T3 2.0 luchtgekoeld
Standkachel op 7 voor een minuut of 5 en ik heb al te warm, ook in november
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: T3 2.0 luchtgekoeld
Je wilde toch meer vermogen Cees?Cees schreef:Het ging mij erom dat de Kachel onder het rijden niet warm word als het vriest.
Dat is een van de hoofd redenen dat ik de mijne verkocht heb.
Theo