Vandaag voor de 3de keer een poging gedaan om van het tikken af te komen.
1ste keer leek het goed te gaan maar na een ritje hoorde je er toch weer één tikken.
2de keer tikken als een gek,na een ritje was het een stuk stiller.Maar de volgende dag bij koude start weer te keer gaan ook als je de motor weer starte.
3de keer motor was bijna gelijk stil ook bij het opnieuw starten.Morgen naar de "Siepelrit" is kijken of het stil blijft.
Ik heb dus hydr.stoters van de 4de cilinder alle keren gewisseld voor gebruikte (maar misschien 5000KM gelopen)
één van de stoters kon je met niet al te veel druk onder de pers indrukken.
De stoters die in de motor zaten die ik verwisseld heb zaten er nog geen 1000KM in.
Is er toch iets mis mee.
Groeten
Henk
Tikkende kleppen opgelost ??
- Henk4711
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
- Locatie: Nieuwegein
Tikkende kleppen opgelost ??
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
Re: Tikkende kleppen opgelost ??
Vreemd. Ik weet niet of het dezelfde zijn als voor de diesels, maar ik heb INA gebruikt bij de revisie. Prima.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
Re: Tikkende kleppen opgelost ??
Hi Henk,
heb jij bij de revisie van het blok ook alle oliekanalen schoongemaakt? En de pluggen uit het blok gehaald, om daar ook eventuele vervuiling te verwijderen? eventueel kun je ook nog een engine-flush doen.
Dit is mijn theorie:
Ik kan mij voorstellen dat als een kanaaltje een beetje verstopt zit met troep, dat deze bij koude motor/olie en hoge oliedruk wel olie doorlaat, maar dat zodra de motor warm is en de oliedruk gezakt is, dat hij dan geen olie meer door laat. Dan gaat hij dus bij warme motor tikken, omdat hij niet meer voldoende op druk komt. Bij een koude start is hij dan sowieso te leeg, en duurt het weer even voor hij op druk is.
heb jij bij de revisie van het blok ook alle oliekanalen schoongemaakt? En de pluggen uit het blok gehaald, om daar ook eventuele vervuiling te verwijderen? eventueel kun je ook nog een engine-flush doen.
Dit is mijn theorie:
Ik kan mij voorstellen dat als een kanaaltje een beetje verstopt zit met troep, dat deze bij koude motor/olie en hoge oliedruk wel olie doorlaat, maar dat zodra de motor warm is en de oliedruk gezakt is, dat hij dan geen olie meer door laat. Dan gaat hij dus bij warme motor tikken, omdat hij niet meer voldoende op druk komt. Bij een koude start is hij dan sowieso te leeg, en duurt het weer even voor hij op druk is.
gr, Cas
- Henk4711
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
- Locatie: Nieuwegein
Re: Tikkende kleppen opgelost ??
Cass,ik neem aan dat het revisiebdrijf dat gedaan heeft.Maar bij de laatste wissel was het stil,ook bij het starten.Kom net van de Siepelrit.
Totaal ca.500 km gereden STIL!!!!! Dus zeg het maar
Groeten
Henk
Totaal ca.500 km gereden STIL!!!!! Dus zeg het maar
Groeten
Henk
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
Re: Tikkende kleppen opgelost ??
Spannende aanname! Ik zou bij de volgende oliewissel het schoteltje onder het aanzuigzeefje voor de zekerheid maar controleren op metaaldeeltjes. Vervuiling van olie is immers de grootste boosdoener bij slecht functionerende stoters. Better safe then sorry zou ik maar zeggen.
gr, Cas
- Henk4711
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
- Locatie: Nieuwegein
Re: Tikkende kleppen opgelost ??
Alles al gedaan incl.oliefilter
Groeten
Henk
Groeten
Henk
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
-
- Komt net kijken
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 jan 2018 17:14
Re: Tikkende kleppen opgelost ??
Ik heb dit probleem uiteindelijk "opgelost" door de carterolie een klein stukje boven max te houden. Bij mij is het een dusdanig groot probleem, dat hij uiteindelijk erg begint in te houden en bijna niet meer loopt. Nu al jaren geen last meer. Maar zakt het peil een stuk onder max, dan steekt het probleem meteen de kop op.
Mvg,
Ad
Mvg,
Ad