Opknap project James

Deel je werk met het forum,
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door krisg »

Mooie kleur maar die wieldoppen in het groen, zou je dat wel doen...
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Gebruikersavatar
koenen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:29
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door koenen »

Ze waren zwart, of in elk geval nog voor een deel. De groene kleur leek mij wel een frisse tint voor de doppen. Heel mooi zijn ze niet meer, her en der wat butsen, dus ik weet ook nog niet of ze er op blijven. En ik kan ze altijd nog weer zwart of grijs schilderen als ze me niet aan staan.
Gr. Koen
T3 1.9d 1983
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door Bob »

Dit vond ik wel mooi staan; witte velgen, chromen wieldoppen en chromen velgranden.
(kan geen duidelijker foto vinden)
10609608_10202776902159709_7019522682917829602_n.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
koenen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:29
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door koenen »

De chromen doppen staan inderdaad goed, helemaal in combinatie met de chromen randen.
Gezien de tijd kies ik nu even voor een snelle oplossing, oftewel alleen de doppen voorzien van een kleurtje. De velgen moeten ook nog een keer opnieuw, maar dat komt na de vakantie wel ;)
Gr. Koen
T3 1.9d 1983
Gebruikersavatar
koenen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:29
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door koenen »

Afgelopen weekend de bus klaar gemaakt om weer eens mee te rijden 8) Er stond een familiedag op het programma. Een aantal ervan was een maand geleden bij mij thuis en zagen er geen heil in dat de bus überhaupt ooit nog weer zou rijden, laat staan dat we er dit jaar mee op vakantie zouden kunnen...
Wat is er dan leuker om met de bus te verschijnen :mrgreen: het resultaat was een aantal monden die open vielen :buiken:
Direct de rit gecombineerd met het ophalen van een aantal interieur zaken zoals een keukenblok en een aantal panelen/deurtjes.

Intussen ook weer verder met het bekleden van de stoelbakken, panelen e.d. dat hoop ik dit weekend afgerond te hebben.
Ik ben het eens met de mening over de groene wieldoppen. Na de vakantie zullen ze wel weer zwart worden denk ik. Al moet ik zeggen dat ik er intussen ook wel weer aan gewend raak...

Ook bericht gehad dat de kussens af zijn, vanavond maar eens ophalen, evenals een draaibare tafel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr. Koen
T3 1.9d 1983
Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3180
Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contacteer:

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door Marcel.S »

Lekker bezig 👍
Watertank al gelukt? Kan eventueel met gaatjes band , je heb ze met kunstof omwikkeling dat snijd niet.
Bij de meeste instalatie winkels te koop.
Gebruikersavatar
koenen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:29
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door koenen »

Watertank hangt er nog niet onder, maar de bevestiging ervoor is al wel klaar. Ik dacht inderdaad eerst ook dat gaatjes band, maar er zitten inkepingen aan de zijkant waar een bout doorheen kan (zoals in het voorbeeld plaatje). Om ervoor te zorgen dat de bout niet weg kan heb ik 4 hoekijzers pas gemaakt zodat deze precies in de inkeping valt.
De bouten komen door de vloer te zitten. Deze komen ook door de houten vloer, zodat ik hem ook kan demonteren zonder mijn hele vloer los te breken. Watertank zal er dus pas onder komen nadat de vloer er in zit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr. Koen
T3 1.9d 1983
Gebruikersavatar
koenen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:29
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door koenen »

Alsof er niet nog genoeg te doen is, heb ik er een uitzoekklusje bij...

Gisteravond werd ik gewekt door de buurman (mijn zwager), omdat de ventilator van de bus nog draaide [[uuhhmm]]
Hup uit bed, en ja hoor de koelvin draaide volop... Ok het was nog best warm, maar zo warm nu ook weer niet ;)
Heb de accu losgekoppeld om weer snel in bed te kunnen kruipen. Dit weekend maar eens uitzoeken wat het is.

De bus staat sinds afgelopen zondag stil, gisteren er niet meer aan gedaan dan de deur een keer open en dicht.
Er is een nieuwe radiateur in gekomen en direct een nieuwe sensor... de koelvin heb ik toen direct gecontroleerd op werking (dat nu dus opnieuw bevestigd is). Zal wellicht toch de sensor niet goed zijn :?:
Er zit geen schakelaar in om de koelvin handmatig aan te zetten, tenminste ik heb geen weet van een schakelaar en ook in de kabel tussen sensor en vin zit niets tussengeknutseld.
Iemand toevallig ervaring met een sensor die door defect de stroom doorlaat?
Gr. Koen
T3 1.9d 1983
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Moet de schakelaar zijn die stuk is.
Ventilator staat rechtstreeks via een zekering met de accu.

Theo
Gebruikersavatar
koenen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:29
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door koenen »

Ik heb nog niets kunnen ontdekken qua problemen met de schakelaar. heb de accu weer aangesloten, met de verwachting dat de ventilator weer zou gaan draaien... niet dus. aansluitingen en kabels nagelopen, maar kan niks ontdekken aan slechte verbindingen etc. Het zint me nog niet, maar ik kijk het nog even aan. De bus dit weekend ook wel weer gebruikt en de accu aangesloten gelaten, maar de ventilator bleef stil.

Nog wel wat verbindingen opgeschoond, omdat de remlichten en dashboardverlichting het beide niet deden. in beide gevallen was het opschonen van de stekkerverbindingen de oplossing om ze weer correct te laten werken.

Dit weekend ook weer wat verder gekomen met het interieur, houten vloer zit erin en gisteren direct maar een zeiltje gehaald en erin gelegd. besloten om een houten plaatje te maken waar de verwarming in de vloer zit. Als het goed is gebruik ik die toch niet veel, vind een luikje in de vloer waarop het zeil/patroon mooi doorloopt dan mooier dan het aluminium rooster. Plus dat er zo minder vuil in zal komen.
De 'nieuwe' bestuurdersstoel is ook pas gemaakt en de stoel bakken zijn bekleed. Komende week de overige panelen bekleden en in het weekend de carterpan en distributie maar eens vervangen om ook dat deel af te ronden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr. Koen
T3 1.9d 1983
Gebruikersavatar
koenen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:29
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door koenen »

Zijpanelen gemaakt en bekleed en het keukenblokje staat erin.
Ook ik ontkwam er niet aan om de luchtaanvoerbuis in de linkerachterhoek te vervangen. Ik heb gekozen voor een Ven-Flex pu slang met een binnendiameter van 76mm. Deze buis wat ovaal gedrukt en na wat geprutst om hem door het kanaal te krijgen zit die er mooi aan nu :)
Afbeelding

Nu eerst de motor maar eens aanpakken, carterpan vervangen, distributieriem e.d.
Gezien de tijd tot eind juli wordt het daarna op basis van prioriteit verder met het interieur.
Eerst de slaapbank, het iets doorgezakte hoogdak ondersteunen met aluminium kokers in combinatie met hout, elektra er verder in, zijkasten verder maken, kasten in het hoogdak boven cabine en achterin en verdere afwerking van het interieur. Ben benieuwd hoever ik overal mee kom.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr. Koen
T3 1.9d 1983
Gebruikersavatar
koenen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:29
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door koenen »

De motor is voorzien van een nieuwe distributieriem, v snaren, carterpan, waterpomp en verse olie. Kon gelukkig het timing gereedschap lenen bij de automaterialenzaak, scheelt weer :)
Daarna dit weekend aan de knutsel gegaan met de bedbank een de betimmering van het kastje daarnaast.
Omdat mijn bed 2m lang is, hebben we het zitvlak wat naar voren geplaatst om alles aan te laten sluiten. Zo hebben we ook ruimte tussen de matras achter en de bodem weten te creëren. dat was nog wel wat gepuzzel om de scharnieren op een mooie plaats te krijgen, maar het is gelukt.
komende week maar eens verder met de ophoging onder de matras achter en verdere betimmering.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr. Koen
T3 1.9d 1983
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 837
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Koen , ik vind het er prachtig uitzien , volgens mij komt het helemaal goed .
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Gebruikersavatar
koenen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:29
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door koenen »

Wat gaat er toch veel tijd zitten in dat interieur, ik moet eerlijk toegeven dat ik me daar wat op verkeken heb. Maar vol goede moed ga ik verder, het einde is in zicht 8)
De bovenraampjes voorzien van verduisteringsfolie, daarnaa kon ik het doorgezakte dak stutten en de bovenkastjes pasmaken.
Het afwerken van het plafond in het middendeel zal niet voor deze vakantie lukken, maar ach daarom kunnen we rustig op vakantie.
Het bed achter is opgehoogd en zoals je ziet heeft onze Kees het bed al goedgekeurd :D
Ook het plafond boven het bed is afgewerkt met een wereldkaart, ideaal om s ochtends de route uit te stippelen :lol:
Verder de fietsendrager en luifel vast geplaatst en hem nu officieel gedoopt tot Mr James.
Nog 2.5 week om de laatste puntjes op de i te zetten

Toen mijn ouders met hun t4 samen met mijn zus en de kids in de vouwwagen een nachtje proef gingen kamperen bij ons in het weiland kon ik het niet laten om de camping compleet te maken met onze t3 8) 8)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr. Koen
T3 1.9d 1983
Gebruikersavatar
koenen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:29
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door koenen »

Het todo lijstje voor de vakantie wordt steeds kleiner gelukkig.

Intussen achterhaald waarom de snelste stand van de radiateur fan het niet doet, het 40A relais is kapot. Intussen wel een knopje bijgeplaatst om de fan via relais ook handmatig te kunnen schakelen. Dus origineel blijft intact, alleen de schakelaar als optie erbij. Moet zeggen dat dit relais wel goed verstopt zat boven in het hoekje links boven de zekeringkast en de massapunten.
Verder zijn de gordijntjes af, heeft mijn vriendin een vliegengordijn gemaakt. Nieuwe huishoudaccu erin.
Dit weekend wil ik er nog een cyrix scheidingsrelais tussenbouwen zodat die onderweg ook bijlaadt.
Ook moet ik nog even controleren waarom de ruitensproeier ermee opgehouden is... wellicht een slecht contact bij het motortje of het motortje zelf heeft de geest gegeven. Hij had af en toe al een paar pogingen nodig voordat die ging sproeien.
Laatst gewijzigd door koenen op 19 jul 2018 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Koen
T3 1.9d 1983
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Opknap project James

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Goed bezig zo.
Mooi is ook het plafon [[thumbup]]

Theo
Plaats reactie