LG20 wordt warm

Verlichting, zekeringen, accu, radio, koelkast etc.
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14984
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: LG20 wordt warm

Ongelezen bericht door Theo Postma »

mijn opmerking was voor Kris.
En ja een ctec is ook een domme investering.

Theo
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: LG20 wordt warm

Ongelezen bericht door RoonT3 »

https://www.bluepowershop.nl/lader-omvo ... ector.html

Ik heb deze en moet zeggen dat van alle laders over 30 jaar heen dit wel de fijnste tot nu toe is. Laat hem vooral zijn eigen ding doen want als je zelf het laadprogramma kiest moet je wel opletten want daarmee kreeg ik een accu aan de kook.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: LG20 wordt warm

Ongelezen bericht door RVB »

Lastig volgen dit topic.

Maar Wouth; de spanning lijkt op het eerste gezicht te weinig. Hier een link naar een beschrijving van de werking van de Lg20. Ook waar je op moet letten als..., omdat ze kunnen disfunctioneren. Het is wel in het Duits. Wat mij oo viel is dat het ding door ouderdom zelfs een veel te hoge laadspanning kan gaan genereren, (17v) met alle gevolgen voor accus en maar ook aangesloten apparatuur.

https://www.t3-infos.de/t3-infos_f.html#ladegeraet

Via die link kan je ook een pdf file vinden, waarin staat hoe de lg20 moet worden aangesloten bij n mosaic joker. Ik denk genoeg aanleiding om te achterhalen hoe eea bij jou zit.

https://www.t3-infos.de/images/Westfali ... t_LG20.pdf

Groetjes, Rolf
Gebruikersavatar
wouth
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1414
Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
Locatie: arnhem

Re: LG20 wordt warm

Ongelezen bericht door wouth »

Super Rolf !! [[thumbup]]
Vooral die laatste gaat mij op weg helpen! [[toast]]

Und Deutsch ist klein problem :mrgreen:
I am Wouth and I approve this message
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3047
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: LG20 wordt warm

Ongelezen bericht door krisg »

De Spanning van een LG20 is vrij eenvoudig bij te regelen.
Maar, ik begreep toch dat je 12V meet als je motor draait, dat is dan zonder walstroom vermoed ik, dus komt het van de dynamo, niet van de LG20... of heb ik iets gemist ?
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Gebruikersavatar
wouth
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1414
Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
Locatie: arnhem

Re: LG20 wordt warm

Ongelezen bericht door wouth »

Bijna goed Kris [[thumbup]]

Ik meet 13,2 volt als ik op walstroom sta aangesloten.
Ik meet 12 volt als ik zonder walstroom de motor laat draaien en gas geef, dus niet de te verwachten minimale 13 volt [[sad]]
De motor start nog steeds iedere morgen probleemloos, dus ik neem aan dat de startaccu door de dynamo wordt opgeladen.

Mijn conclusie: de dynamo geeft geen laadstroom naar de leefaccu.

Nu nog uitzoeken hoezo en waarom niet.
I am Wouth and I approve this message
Cheetah
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 973
Lid geworden op: 11 mei 2014 11:46
Contacteer:

Re: LG20 wordt warm

Ongelezen bericht door Cheetah »

haha ...

lekker zelf weten dan,,,
Groet Albert

http://www.karmann -coachbuilts.com
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3047
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: LG20 wordt warm

Ongelezen bericht door krisg »

Ik zou toch eerst meten aan de dynamo, gewoon omdat het weinig werk is en zekerheid geeft dat het daar goed zit.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
VoormaligLid19
op verzoek verwijderd
Berichten: 674
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00

Re: LG20 wordt warm

Ongelezen bericht door VoormaligLid19 »

Theo Postma schreef: 30 nov 2018 23:53 En ja een ctec is ook een domme investering.
Mijn ctec werkt goed hoor. :D
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14984
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: LG20 wordt warm

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Ik ben er nu 2 kwijt geraakt, gewoon stuk.
En 2 accu's naar zijn grootje.
Heb het wel gehad met deze dingen.

Theo
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3047
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: LG20 wordt warm

Ongelezen bericht door krisg »

na lange tijd ? intensief gebruik ?
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14984
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: LG20 wordt warm

Ongelezen bericht door Theo Postma »

nee een paar maand maar, en stuk.
Het leek alsof het werkte, maar niet dus.

Theo
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: LG20 wordt warm

Ongelezen bericht door Bob »

Wij hebben er een stuk of 50 in de loods hangen om de motoraccu's op peil te houden. De laatste serie nu al een jaar of 5, elke dag. Denk dat er maar 2 of 3 overleden zijn in de loop der tijd.
Echt wel klasse druppelladers. [[thumbup]]
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: LG20 wordt warm

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Ik heb gemerkt dat je de (victron blue smart)druppellader aan moet sluiten en er dan vooral af moet blijven. Anders begint die weer opnieuw met een (verkorte) laadcyclus elke keer dat de spanning/aansluiting los is geweest. Als je hem met rust laat gaat die na de cyclus in een soort slaap modus waarna die 1x per week een verversing uitvoert.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: LG20 wordt warm

Ongelezen bericht door RVB »

Ronald schreef:
Anders begint die weer opnieuw met een (verkorte) laadcyclus elke keer dat de spanning/aansluiting los is geweest.
Klopt. Ik heb op dat punt overigens meer vraagtekens bij de laadregelaars van zonnepanelen. Daarbij staat vast dat ze elke dag opnieuw met hun cyclus beginnen. Als je de accu niet gebruikt omdat je bus stil staat dan kan je het beste:
1 een goede druppellader er aan hangen
2. Als het instelbaar is de hoogte van de spanning in de verschillende fases verlagen.
3. Loskoppelen en af en toe laden.

Goede accus kunnen gerust een maandjes stil staan. Ik had ooit gelaccus, die waren na 5 maanden in de winter 0.10 volt aan spanning verloren. 13.13 naar 13.03. Die waren in rust echt gelukkiger dan dat ze dagelijks een laadboost zouden krijgen.

Groetjes Rolf
Gebruikersavatar
kroonhome
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 feb 2013 23:38
Locatie: Midden Delfland

Re: LG20 wordt warm

Ongelezen bericht door kroonhome »

Beste allemaal,

Bij toeval zat ik dit topic door te kijken en zag daar het probleem van Wouth dat de dynamo de HH accu niet meer oplaad. Het zelfde probleem heb ik ook gehad met mijn Westfalia Club Joker, bleek dus het scheidingsrelais te zijn wat bij de HH accu zit.
Op het eerste gezicht zou je zeggen dat dit een standaard relais is, maar dat is niet geheel juist. Het verschil is dat er een extra diode inzit die de spanning in één richting doorlaat. Het oude onderdeel nummer is: 411 915 511 B audi/VW, is niet meer te krijgen maar een nieuw vervangend relais is bij VW bekend onder nummer 701 915 511 nr. 96. Ik moet er wel bij zeggen dat dit de situatie was voor 2015 en zoals het origineel in een Westfalia is toegepast, hopelijk kan VW dit relais nog steeds leveren.
Hierbij wat foto's van de rekening en het oude scheidingsrelais:
scheidingsrelais HH accu.jpg
CIMG6980.JPG
CIMG6981.JPG
CIMG6986.JPG
Succes er mee... [[thumbup]]

Groetjes,
Arjan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
T3 Club Joker 1984 1.9l benzine, WBX 78 pk.
T4 California Freestyle 2003 2,5l TDI, AXG 151 pk.

Groetjes,
Arjan
Plaats reactie