LG20 wordt warm
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: LG20 wordt warm
mijn opmerking was voor Kris.
En ja een ctec is ook een domme investering.
Theo
En ja een ctec is ook een domme investering.
Theo
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: LG20 wordt warm
https://www.bluepowershop.nl/lader-omvo ... ector.html
Ik heb deze en moet zeggen dat van alle laders over 30 jaar heen dit wel de fijnste tot nu toe is. Laat hem vooral zijn eigen ding doen want als je zelf het laadprogramma kiest moet je wel opletten want daarmee kreeg ik een accu aan de kook.
Ik heb deze en moet zeggen dat van alle laders over 30 jaar heen dit wel de fijnste tot nu toe is. Laat hem vooral zijn eigen ding doen want als je zelf het laadprogramma kiest moet je wel opletten want daarmee kreeg ik een accu aan de kook.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Re: LG20 wordt warm
Lastig volgen dit topic.
Maar Wouth; de spanning lijkt op het eerste gezicht te weinig. Hier een link naar een beschrijving van de werking van de Lg20. Ook waar je op moet letten als..., omdat ze kunnen disfunctioneren. Het is wel in het Duits. Wat mij oo viel is dat het ding door ouderdom zelfs een veel te hoge laadspanning kan gaan genereren, (17v) met alle gevolgen voor accus en maar ook aangesloten apparatuur.
https://www.t3-infos.de/t3-infos_f.html#ladegeraet
Via die link kan je ook een pdf file vinden, waarin staat hoe de lg20 moet worden aangesloten bij n mosaic joker. Ik denk genoeg aanleiding om te achterhalen hoe eea bij jou zit.
https://www.t3-infos.de/images/Westfali ... t_LG20.pdf
Groetjes, Rolf
Maar Wouth; de spanning lijkt op het eerste gezicht te weinig. Hier een link naar een beschrijving van de werking van de Lg20. Ook waar je op moet letten als..., omdat ze kunnen disfunctioneren. Het is wel in het Duits. Wat mij oo viel is dat het ding door ouderdom zelfs een veel te hoge laadspanning kan gaan genereren, (17v) met alle gevolgen voor accus en maar ook aangesloten apparatuur.
https://www.t3-infos.de/t3-infos_f.html#ladegeraet
Via die link kan je ook een pdf file vinden, waarin staat hoe de lg20 moet worden aangesloten bij n mosaic joker. Ik denk genoeg aanleiding om te achterhalen hoe eea bij jou zit.
https://www.t3-infos.de/images/Westfali ... t_LG20.pdf
Groetjes, Rolf
- wouth
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
- Locatie: arnhem
Re: LG20 wordt warm
Super Rolf !!
Vooral die laatste gaat mij op weg helpen!
Und Deutsch ist klein problem
Vooral die laatste gaat mij op weg helpen!
Und Deutsch ist klein problem
I am Wouth and I approve this message
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3051
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: LG20 wordt warm
De Spanning van een LG20 is vrij eenvoudig bij te regelen.
Maar, ik begreep toch dat je 12V meet als je motor draait, dat is dan zonder walstroom vermoed ik, dus komt het van de dynamo, niet van de LG20... of heb ik iets gemist ?
Maar, ik begreep toch dat je 12V meet als je motor draait, dat is dan zonder walstroom vermoed ik, dus komt het van de dynamo, niet van de LG20... of heb ik iets gemist ?
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
- wouth
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
- Locatie: arnhem
Re: LG20 wordt warm
Bijna goed Kris
Ik meet 13,2 volt als ik op walstroom sta aangesloten.
Ik meet 12 volt als ik zonder walstroom de motor laat draaien en gas geef, dus niet de te verwachten minimale 13 volt
De motor start nog steeds iedere morgen probleemloos, dus ik neem aan dat de startaccu door de dynamo wordt opgeladen.
Mijn conclusie: de dynamo geeft geen laadstroom naar de leefaccu.
Nu nog uitzoeken hoezo en waarom niet.
Ik meet 13,2 volt als ik op walstroom sta aangesloten.
Ik meet 12 volt als ik zonder walstroom de motor laat draaien en gas geef, dus niet de te verwachten minimale 13 volt
De motor start nog steeds iedere morgen probleemloos, dus ik neem aan dat de startaccu door de dynamo wordt opgeladen.
Mijn conclusie: de dynamo geeft geen laadstroom naar de leefaccu.
Nu nog uitzoeken hoezo en waarom niet.
I am Wouth and I approve this message
-
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 11 mei 2014 11:46
- Contacteer:
Re: LG20 wordt warm
haha ...
lekker zelf weten dan,,,
lekker zelf weten dan,,,
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3051
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: LG20 wordt warm
Ik zou toch eerst meten aan de dynamo, gewoon omdat het weinig werk is en zekerheid geeft dat het daar goed zit.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
-
- op verzoek verwijderd
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00
Re: LG20 wordt warm
Mijn ctec werkt goed hoor.
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: LG20 wordt warm
Ik ben er nu 2 kwijt geraakt, gewoon stuk.
En 2 accu's naar zijn grootje.
Heb het wel gehad met deze dingen.
Theo
En 2 accu's naar zijn grootje.
Heb het wel gehad met deze dingen.
Theo
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3051
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: LG20 wordt warm
na lange tijd ? intensief gebruik ?
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: LG20 wordt warm
nee een paar maand maar, en stuk.
Het leek alsof het werkte, maar niet dus.
Theo
Het leek alsof het werkte, maar niet dus.
Theo
Re: LG20 wordt warm
Wij hebben er een stuk of 50 in de loods hangen om de motoraccu's op peil te houden. De laatste serie nu al een jaar of 5, elke dag. Denk dat er maar 2 of 3 overleden zijn in de loop der tijd.
Echt wel klasse druppelladers.
Echt wel klasse druppelladers.
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: LG20 wordt warm
Ik heb gemerkt dat je de (victron blue smart)druppellader aan moet sluiten en er dan vooral af moet blijven. Anders begint die weer opnieuw met een (verkorte) laadcyclus elke keer dat de spanning/aansluiting los is geweest. Als je hem met rust laat gaat die na de cyclus in een soort slaap modus waarna die 1x per week een verversing uitvoert.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Re: LG20 wordt warm
Ronald schreef:
1 een goede druppellader er aan hangen
2. Als het instelbaar is de hoogte van de spanning in de verschillende fases verlagen.
3. Loskoppelen en af en toe laden.
Goede accus kunnen gerust een maandjes stil staan. Ik had ooit gelaccus, die waren na 5 maanden in de winter 0.10 volt aan spanning verloren. 13.13 naar 13.03. Die waren in rust echt gelukkiger dan dat ze dagelijks een laadboost zouden krijgen.
Groetjes Rolf
Klopt. Ik heb op dat punt overigens meer vraagtekens bij de laadregelaars van zonnepanelen. Daarbij staat vast dat ze elke dag opnieuw met hun cyclus beginnen. Als je de accu niet gebruikt omdat je bus stil staat dan kan je het beste:Anders begint die weer opnieuw met een (verkorte) laadcyclus elke keer dat de spanning/aansluiting los is geweest.
1 een goede druppellader er aan hangen
2. Als het instelbaar is de hoogte van de spanning in de verschillende fases verlagen.
3. Loskoppelen en af en toe laden.
Goede accus kunnen gerust een maandjes stil staan. Ik had ooit gelaccus, die waren na 5 maanden in de winter 0.10 volt aan spanning verloren. 13.13 naar 13.03. Die waren in rust echt gelukkiger dan dat ze dagelijks een laadboost zouden krijgen.
Groetjes Rolf
- kroonhome
- Weet waar de oliepeilstok zit
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 12 feb 2013 23:38
- Locatie: Midden Delfland
Re: LG20 wordt warm
Beste allemaal,
Bij toeval zat ik dit topic door te kijken en zag daar het probleem van Wouth dat de dynamo de HH accu niet meer oplaad. Het zelfde probleem heb ik ook gehad met mijn Westfalia Club Joker, bleek dus het scheidingsrelais te zijn wat bij de HH accu zit.
Op het eerste gezicht zou je zeggen dat dit een standaard relais is, maar dat is niet geheel juist. Het verschil is dat er een extra diode inzit die de spanning in één richting doorlaat. Het oude onderdeel nummer is: 411 915 511 B audi/VW, is niet meer te krijgen maar een nieuw vervangend relais is bij VW bekend onder nummer 701 915 511 nr. 96. Ik moet er wel bij zeggen dat dit de situatie was voor 2015 en zoals het origineel in een Westfalia is toegepast, hopelijk kan VW dit relais nog steeds leveren.
Hierbij wat foto's van de rekening en het oude scheidingsrelais: Succes er mee...
Groetjes,
Arjan
Bij toeval zat ik dit topic door te kijken en zag daar het probleem van Wouth dat de dynamo de HH accu niet meer oplaad. Het zelfde probleem heb ik ook gehad met mijn Westfalia Club Joker, bleek dus het scheidingsrelais te zijn wat bij de HH accu zit.
Op het eerste gezicht zou je zeggen dat dit een standaard relais is, maar dat is niet geheel juist. Het verschil is dat er een extra diode inzit die de spanning in één richting doorlaat. Het oude onderdeel nummer is: 411 915 511 B audi/VW, is niet meer te krijgen maar een nieuw vervangend relais is bij VW bekend onder nummer 701 915 511 nr. 96. Ik moet er wel bij zeggen dat dit de situatie was voor 2015 en zoals het origineel in een Westfalia is toegepast, hopelijk kan VW dit relais nog steeds leveren.
Hierbij wat foto's van de rekening en het oude scheidingsrelais: Succes er mee...
Groetjes,
Arjan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
T3 Club Joker 1984 1.9l benzine, WBX 78 pk.
T4 California Freestyle 2003 2,5l TDI, AXG 151 pk.
Groetjes,
Arjan
T4 California Freestyle 2003 2,5l TDI, AXG 151 pk.
Groetjes,
Arjan