Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!
Bij een groothandel voor landbouwmechanisatiebedrijven (Kramp), die hadden het toevallig ook in hun assortiment.
Vandaag is de bestelling (van afgelopen zondag) verwerkt en deze wordt vannacht afgeleverd.
Groet,
Erik.
Vandaag is de bestelling (van afgelopen zondag) verwerkt en deze wordt vannacht afgeleverd.
Groet,
Erik.
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!
Techniekwebshop levert ook 'Kramp' en daar is een rolletje nu -12% aan 73,- nog wat incl. BTW. Je kan als kleinverbruiker niet direct bij Kramp bestellen. Dan moet je echt wel een serieuze werkplaatsafdeling hebben. Via de mechanisatie of techniekwebshop zit weleens verschil. Voornamelijk in de marge die ze nemen.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!
Klopt! Ik bestel dan ook via het mechanisatiebedrijf in het dorp. Techniekwebshop rekent (ook) nog verzendkosten en je moet geen haast hebben met de levering. Ik heb daar ook wel eens wat besteld en het duurt de nodige dagen voordat je de spullen in huis hebt.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!
Misschien zelf maken dat heb toen ook gedaan omdat ze moeilijk te vinden waren ik meen dat die metalen nog ergen heb liggen
het lager is van een skeelers
het lager is van een skeelers
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!
Zelf maken hoeft niet (meer), ik kreeg vandaag een reclame e-mail van Bernd Jäger en die heeft nu ook een set 'kunststof' lagers voor de schuifdeur (Duits fabrikaat) niet goedkoop overigens en vanaf 18 juli pas leverbaar voor de bouwjaren vanaf eind 1984. https://www.vwbulliparts.de/aufbauanbau ... hiebetuer/
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!
Zoo voor dat geld zou ik bijna een serie maken maar nee toch maar niet geen zin meer in
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!
(Leuk dat mijn probeerseltopic aan heeft geslagen)
Vandaag mijn hh accu revitaliseren. Mijn dieselstandkachel kreeg ie niet meer aan de praat. Revitaliseren doe je door de accu flinkt te ontladen. Weer nokkivol te gooien. Weer te ontladen. Nokkivol. Etc. Als je accu gevitaliseerd kan worden is dat te herkennen aan dat het ontlaadproces of het laadproces steeds langer duurt. Je stopt als er geen winst meer is. De vorige keer was mijn winst meer dan 100%. Het ontladen tot een x aan spanning duurde de eerste keer 3 kwartier. De laatste keer meer dan 2 uur.
Nu heb ik voor het ontladen 4x H4 lampen branden en 1 koelventilator. Samen ca. 500 watt. (Op het youtube filmpje sprak de meneer over 200 watt dacht ik) maar ik ben eigenwijs en ongeduldig.
Vandaag mijn hh accu revitaliseren. Mijn dieselstandkachel kreeg ie niet meer aan de praat. Revitaliseren doe je door de accu flinkt te ontladen. Weer nokkivol te gooien. Weer te ontladen. Nokkivol. Etc. Als je accu gevitaliseerd kan worden is dat te herkennen aan dat het ontlaadproces of het laadproces steeds langer duurt. Je stopt als er geen winst meer is. De vorige keer was mijn winst meer dan 100%. Het ontladen tot een x aan spanning duurde de eerste keer 3 kwartier. De laatste keer meer dan 2 uur.
Nu heb ik voor het ontladen 4x H4 lampen branden en 1 koelventilator. Samen ca. 500 watt. (Op het youtube filmpje sprak de meneer over 200 watt dacht ik) maar ik ben eigenwijs en ongeduldig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!
wow oldskool. ik gebruik de herconditioneringsstand op de victron smart lader. Voel ik mij veiliger bij om te laten staan. bij de oudere generaties lader was ik wel eens te laat met checken en waren accus overgekookt.....
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!
De herconditioneringsstand van een lader doet iets anders dan dat wat ik doe. Destijds op Youtube werd ik overtuigd dat deze zg. Oldskool methode het beste werkt. Oldskool is het leegtrekken. Er zijn er zelfs die de polariteit omzetten. (Maar dat gat wel om ander type accu)
Ik heb ook n zekering en blijf in de buurt. Maar het laden zelf doe ik met een intelligente lader die stopt alst niet klopt. Deze methode helpt om accus die lui zijn een beetje wakker te schudden. Doordat ze eigenlijk weinig te doen hebben in mijn bus vind er weinig chemisch proces plaats. Op de loodplaten vind er zodoende afzetting plaats van een goedje dat wat minder geleid. Door juist diep te ontladen veranderen de loodplaten van samenstelling en van vorm en de temperatuur doet ook wat. Het goedje komt zo los. De accu kan zo weer makkelijker geladen en ontladen worden. En nog n ronde mee. (Om mijn standkachel op te starten... hoop ik)
Groetjes Rolf
Ik heb ook n zekering en blijf in de buurt. Maar het laden zelf doe ik met een intelligente lader die stopt alst niet klopt. Deze methode helpt om accus die lui zijn een beetje wakker te schudden. Doordat ze eigenlijk weinig te doen hebben in mijn bus vind er weinig chemisch proces plaats. Op de loodplaten vind er zodoende afzetting plaats van een goedje dat wat minder geleid. Door juist diep te ontladen veranderen de loodplaten van samenstelling en van vorm en de temperatuur doet ook wat. Het goedje komt zo los. De accu kan zo weer makkelijker geladen en ontladen worden. En nog n ronde mee. (Om mijn standkachel op te starten... hoop ik)
Groetjes Rolf
- blauw
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 01 sep 2006 21:00
- Locatie: Utrecht
Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!
Oude lagers van de schuifdeur afgeprutst. Mbv sociale metaalwerkplaats in de buurt, wat een handige ontdekking!
Nieuwe lagers erop en het U-stuk “gezandstraald “ met de rotaties blaster. Fijn gereedschap voor plekken die niet (erg) in het zicht zitten.
Het U-stuk heb ik ingekwast met Brantho Korrux.
Over drie dagen nog een laag.
Groeten, Arjan
Nieuwe lagers erop en het U-stuk “gezandstraald “ met de rotaties blaster. Fijn gereedschap voor plekken die niet (erg) in het zicht zitten.
Het U-stuk heb ik ingekwast met Brantho Korrux.
Over drie dagen nog een laag.
Groeten, Arjan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Caravelle uit '86 met DG motor van na '85, omgebouwd tot camper.
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!
Met die rotatie blaster krijg je ook goed bodembescherming eraf. Je hebt dan wel een reliëf op je plaatwerk Gaat ff wat heftiger dan een naaldbikhamer.
Ik gebruik veel een 3M clean&strip schijf (ook om lasnaden op te poetsen). Heb er eens met 1 stuk wel een hele fiat600 mee blank gezet. (buitenkant bovenbouw, de onderkant met de rotatiestripper)
Ik gebruik veel een 3M clean&strip schijf (ook om lasnaden op te poetsen). Heb er eens met 1 stuk wel een hele fiat600 mee blank gezet. (buitenkant bovenbouw, de onderkant met de rotatiestripper)
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- blauw
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 01 sep 2006 21:00
- Locatie: Utrecht
Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!
Ik zie dat je met zo’n stripschijf ook de onderkant kunt doen. Bij echt aangetast roestig oppervlak is de rotating blaster misschien te prefereren.
Groeten , Arjan
Groeten , Arjan
Caravelle uit '86 met DG motor van na '85, omgebouwd tot camper.
- blauw
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 01 sep 2006 21:00
- Locatie: Utrecht
Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!
Hoi, afgelopen dagen flink aan het kit verwijderen en aan het puzzelen geweest. Veel te veel geld uitgegeven aan borstelmateriaal, verfmateriaal en weet ik niet wat. Geen geld meer voor een Noorse boskat .
Ik probeer de hele linker kant zo goed als roestvrij te maken nadat vorig jaar het onderste deel van het middenpaneel gedaan is. Dit kom je dan o.a. tegen.
Wielkast achter.
Wielkast voor.
En dat terwijl ik altijd dacht dat het met onze bus wel meeviel…er is aan de andere kant ook nog genoeg te doen…eerst deze kant maar.
Ik moet wel zeggen dat het overgrote deel er goed uitziet na meer dan 35 jaar rondrijden.
Groeten,
Arjan
Ik probeer de hele linker kant zo goed als roestvrij te maken nadat vorig jaar het onderste deel van het middenpaneel gedaan is. Dit kom je dan o.a. tegen.
Wielkast achter.
Wielkast voor.
En dat terwijl ik altijd dacht dat het met onze bus wel meeviel…er is aan de andere kant ook nog genoeg te doen…eerst deze kant maar.
Ik moet wel zeggen dat het overgrote deel er goed uitziet na meer dan 35 jaar rondrijden.
Groeten,
Arjan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Caravelle uit '86 met DG motor van na '85, omgebouwd tot camper.
Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!
De roestduivel slaapt nooit...
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!
Gistermiddag de startmotor maar eens onder handen genomen.
Op terugreis vanuit het Zwarte Woud weigerde de startmotor dienst. Aanslepen of aanduwen (van een helling laten lopen) en de motor liep direct.
Startmotor helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Achteraf gezien was demontage en schoonmaken van het startrelais genoeg geweest.
Er zat dikke smeer tussen stalen kern en het huis, waardoor de stalen kern te veel weerstand had om (makkelijk) te kunnen verschuiven.
Na schoonmaken en licht invetten met keramisch vet, gaat alles weer lekker soepel.
Startprobleem opgelost. Sleutel omdraaien en de motor loopt.
Groet,
Erik.
Op terugreis vanuit het Zwarte Woud weigerde de startmotor dienst. Aanslepen of aanduwen (van een helling laten lopen) en de motor liep direct.
Startmotor helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Achteraf gezien was demontage en schoonmaken van het startrelais genoeg geweest.
Er zat dikke smeer tussen stalen kern en het huis, waardoor de stalen kern te veel weerstand had om (makkelijk) te kunnen verschuiven.
Na schoonmaken en licht invetten met keramisch vet, gaat alles weer lekker soepel.
Startprobleem opgelost. Sleutel omdraaien en de motor loopt.
Groet,
Erik.
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!
Vanavond laat met pech gestrand: gaf gas om de oprit van de snelweg op te rijden, grote plof en weg was het vermogen.
Gelukkig was de wegenwacht er binnen 20 minuten. Oudere monteur met liefde voor oude auto’s . Diagnose: waarschijnlijk rotor kapot, maar kon niet uitgebreid onderzoeken omdat de bus langs een drukke weg stond. dus sleepje naar huis gekregen en morgen bij daglicht kijken of het inderdaad de rotor is (en de ANWB man appen wat de definitieve oorzaak was, wilde hij graag weten ).
Gelukkig was de wegenwacht er binnen 20 minuten. Oudere monteur met liefde voor oude auto’s . Diagnose: waarschijnlijk rotor kapot, maar kon niet uitgebreid onderzoeken omdat de bus langs een drukke weg stond. dus sleepje naar huis gekregen en morgen bij daglicht kijken of het inderdaad de rotor is (en de ANWB man appen wat de definitieve oorzaak was, wilde hij graag weten ).
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991