Ik heb wel eens gelezen dat rotor en verdeelkap van hetzelfde merk moeten zijn, omdat er wel eens kleine maatverschillen kunnen zijn tussen diverse merken.
Ook zijn er rotoren mét (ontstorings) weerstand en zonder weerstand.
Bij mijn bus heb ik ontstoorde bougiekabels (met weerstand), de rotor heeft geen ingebouwde weerstand.
Groet,
Erik.
p.s. een defecte condensator geeft snellere inbranding van de contactpuntjes.
(Ervaring met elektronische) ontsteking voor 1.9 WBX (DG)
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: Ervaring met elektronische ontsteking voor 1.9 WBX (DG)
Goeie,condensator had ik nog niet aan gedacht. Wordt vervolgd
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: (Ervaring met elektronische) ontsteking voor 1.9 WBX (DG)
De oplossing lijkt gevonden! Na het vervangen van de rotor, verdelerkap, bougiekabels en bobine (alles zonder gewenste resultaat) ontdekte de garagist dat de vacuüm vervroeger vol met olie (!) zat. Gevolg van 35 jaar niet schoonmaken? Vervroeger vervolgens gereinigd en de bus loopt weer als een zonnetje. Nu overeen paar honderd km maar eens zien hoe de rotor eruit ziet. Ik heb goede hoop
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14984
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46