Beugelspiegels monteren

Lak, plaatwerk, chroom, bumpers, ramen etc.
Gebruikersavatar
Sallemanderhof
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 493
Lid geworden op: 12 mar 2012 14:27
Locatie: Apeldoorn

Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door Sallemanderhof »

Van de week een mooie set beugelspiegels op de kop getikt maar toen ik deze net "even" wilde monteren liep ik tegen een kleine verassing aan: de boutgaatjes van de onderste beugelvoet staan te dicht bij elkaar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De juiste positie is al vanuit de fabriek gemarkeerd aan de achterzijde, maar als ik ga boren is de mooie "verzinking" van de schroefkop aan gort. Zit te denken aan het opvullen van de huidige verzinking (maar hoe & waarmee?) en dan de gaten op de juiste positie te boren en vervolgens opnieuw te verzinken zodat de schroefkop er mooi invalt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet, Danny
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Nee niet zo, die van mij paste gewoon op de gaten.
Moest alleen voor de bovenkant gaten boren in de deur.

Theo
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door Bob »

Bij de LT zitten de gaten dichter bij elkaar.
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door captain slow »

Haha, ik ben met hetzelfde bezig. Ik wist dat het LT-spiegels waren voor ik ze kocht. Nu heeft Berenbussie voor mij in de onderdelencatalogus gekeken en heeft de originele partnummers gevonden voor de onder (251857541) en bovensteun (281857539A) Bovensteun kan ik nog wel vinden op het www, maar onder wordt lastig. Bovensteun lijkt hetzelfde maar staat onder een iets andere hoek. Zoals Steven al aan geeft, dichtproppen met kneedbaar metaal en dan opnieuw boren lijkt mij dan de meest voor de hand liggende oplossing.
Mocht je besluiten om nieuwe steunen te bestellen laat het dan ff weten, misschien kunnen we samen doen ivm de verzendkosten :wink:

Groetjes Jan [[bye]]
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
Gebruikersavatar
René
Gewaardeerd schrijver
Berichten: 5246
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:40
Locatie: Arnhem

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door René »

Je Kunt ook een adapterplaatje maken van een milimeter of 5 a 6 dik waar je weer schroefdraad in maakt welke ietsje verschoven moet worden zodat alles weer past.

René
Als je er iets aan doet doe het dan goed :)
Gebruikersavatar
Sallemanderhof
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 493
Lid geworden op: 12 mar 2012 14:27
Locatie: Apeldoorn

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door Sallemanderhof »

Rene, ook best goed idee. Jan: heb voor de zekerheid even een formuliertje bij HC ingevuld. Als zij (ooit?) kunnen leveren en de prijzen vallen mee kan ik er gelijk 4 bestellen
Als ik de beugels langs het portier houd, past de bovensteun mooi en lijkt het alsof ik daar niets aan hoef te veranderen
Groet, Danny
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door captain slow »

Ja, idee van Rene klinkt ook goed kan je ook nog een beetje spelen met meer naar voren/achteren. Bij mij is als het bovenste beugel tegen de deurstijl zit dat de onderkant nog een ruimte overblijft.

Groetjes Jan [[bye]]
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
Gebruikersavatar
servicebus
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2494
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
Locatie: Friesland

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door servicebus »

2013-05-07 20.50.04.jpg
2013-05-07 20.50.17.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet Douwe
T4 2.5TDI
http://www.t3roestherstel.nl/

Oude liefde roest wel....
Gebruikersavatar
Sallemanderhof
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 493
Lid geworden op: 12 mar 2012 14:27
Locatie: Apeldoorn

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door Sallemanderhof »

Douwe, ik neem aan dat je 1 origineel gat gebruikt hebt? En waar heb je het adaptertje van gemaakt? Zie dat je twee verschillende schroeven gebruikt, waarschijnlijk diefstalpreventie. Een kennis van mij stelde voor om de schroefkoppen vol te gieten met epoxyhars: ben je een aardig tijdje bezig met uitkrabben voordat je daar een bitje in kunt zetten dus voor wie slechte bedoelingen heeft is de lol er snel van af
Groet, Danny
VoormaligLid11
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 451
Lid geworden op: 17 feb 2010 20:49

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door VoormaligLid11 »

Hallo Danny,
ik heb wat langere bouten genomen en aan de binnenkant contramoeren er op geschroefd.
gr.cees.
Gebruikersavatar
servicebus
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2494
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
Locatie: Friesland

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door servicebus »

Danny, het plaatje is gemaakt van aluminium, en de verschillende schroeven is toeval/gemakzucht.
Groet Douwe
T4 2.5TDI
http://www.t3roestherstel.nl/

Oude liefde roest wel....
Gebruikersavatar
Sallemanderhof
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 493
Lid geworden op: 12 mar 2012 14:27
Locatie: Apeldoorn

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door Sallemanderhof »

Genoeg mogelijkheden dus, dank voor de tips!
Groet, Danny
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door captain slow »

Waarom het wiel opnieuw uitvinden, Ruud heeft een mooie how-to op het forum staan.

Groetjes Jan [[bye]]
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
Gebruikersavatar
Sallemanderhof
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 493
Lid geworden op: 12 mar 2012 14:27
Locatie: Apeldoorn

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door Sallemanderhof »

Klopt Jan, had van tevoren ook gezocht op "beugelspiegel" maar stuitte niet op het topic van Howlin' Wolf. Uiteindelijk vanochtend wel gevonden en de rechter spiegel kunnen monteren:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rechter spiegel zat er vanochtend eigenlijk zo op en dacht vanmiddag de linker spiegel ook erop te zetten, maar dat ging toch helaas ff anders. Spiegelvoet is veel smaller dan de rechter kant waardoor het tweede originele schroefgat in de deur niet afgedekt wordt en de hoek van de bovenste steun lijkt anders te zijn dan van de rechter spiegel. Ben inmiddels naar een rubber verwezen en een adapterplaatje voor de onderste steun moeten de constructie compleet maken. Helaas zijn de verzendkosten hoger dan de prijs van het rubber. (Mocht er toevallig iemand nog iets nodig hebben bij Busschmiede dan kunnen we misschien iets regelen)
Groet, Danny
t3t3t3
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2018 20:19

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door t3t3t3 »

Hallo allemaal,

Ik heb bij Boelm een set beugelspiegels besteld. Daar zit het montagemateriaal bij. Vanochtend mee begonnen. Onderste twee bouten sluiten mooi aan. Bovenste drie heb ik geboord. Er zitten buisjes bij met schroefdraad erin. Ik vraag me alleen af of ik ze wel goed erin gezet heb? Kan iemand me helpen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten Jasper
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door RoonT3 »

De rand van de blindklinkmoer hoort aan de buitenkant. Die aan sponningzijde zit verkeerd. Bekijk ook even of je steuntje vlak aan ligt. Heb je daar het rubber bij? Ik boor/frees soms het pasvlak iets uit zodat dit over de rand van de blindklinkmoer valt.

Erin gezet? Je hebt ze toch wel geklonken? (ik monteer ze meestal icm likje carrosseriekit tegen lekkage en extra corrosie bescherming)
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Plaats reactie