Omdat de oude pulsgever van de cruise control het niet meer deed, heb ik deze vervangen voor een moderne versie van https://www.brickwerks.co.uk/vehicle-sp ... 3-2wd.html
Volgens instructie aangesloten, maar helaas. De snelheid wordt niet vastgehouden. Na 5 tot 8 seconden slaat het snelheidspedaal van de magneet af. Het aantal pulsen is flink toegenomen, kan dat het zijn.
Signaal staat op de witte draad van de John Gold. Volgens mij is er ook een blauwe. Maakt dat een verschil? Heeft iemand ervaring met de pulsgever inbouwd achter de snelheidsmeter? Alvast bedankt voor de input.
(Lokale garage kwam er niet uit. Advies was een specialist zoeken)
De aangegeven pulsgever is niet voor de originele cruisecontrol, ik ga er van uit dat je die niet hebt ?
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Nee dat klopt. Deze pulsgever is gemaakt voor de t3 maar geen idee of deze goed werkt met deze versie cruise control. Volgens de maker is hij geschikt voor verschillende systemen.
Joost alias Snowsurfer t2a '69 1.6 dubbele Webers verlaagd csp python uitlaat
t3 '85 Club Joker hoogdak alles origineel
Met andere woorden dat gaat niet werken bij mij. Ik dacht de oude pulsgever, wat een tussenstuk is tussen de snelheidskabel en de meter, te vervangen voor deze. Te simpel gedacht.
Toch maar voor de magneten op de aandrijfas gaan. Daar ga ik helaas zelf niet meer aan beginnen. Lijkt mij nog een lastig klusje.
Joost alias Snowsurfer t2a '69 1.6 dubbele Webers verlaagd csp python uitlaat
t3 '85 Club Joker hoogdak alles origineel
Je hebt dus niet de originele cruise control ? Want daar heeft gowesty (en ik dacht brickwerks ook) een vervanger voor de sensor.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Ik heb alleen ervaring met Waeco en Euro CCs, maar meestal kan je een inwendige deler voor het aantal pulsen instellen (soms met DIP switches, soms via installatie mode (SW)). Dus wellicht moet je terug naar de installatiehandleiding.
Zelf had ik na vervanging van JX door AGG ook een niet werkende CC. Ik had de W-aansluiting van de dynamo vervangen door aansluiting ECU. Deze gaf een te lage spanning puls, dus het een klein schakelingetje toe moeten voegen om e.e.a. weer werkend te krijgen. Wat voor motor heb jij?
Wbx motor. Een nieuwe cc aanschaffen zie ik niet zo zitten. Is verder prima aangesloten en alles werkt verder oké. Misschien even verder googelen op de gebruiksaanwijzing. Anders toch voor de magneten op de aandrijfas gaan.
Volgens mij geeft deze pulsgever veel te veel pulsen af. De magneten geven er 1 of twee af, deze wel 6.
Joost alias Snowsurfer t2a '69 1.6 dubbele Webers verlaagd csp python uitlaat
t3 '85 Club Joker hoogdak alles origineel
Ik zou gowesty mailen en vragen hoeveel pulsen deze geeft.
Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot