Stuurkolom vastzetten vraag na uitbouw dashboard

Chassis, remmen, schokbrekers, uitlaat en banden etc.
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Stuurkolom vastzetten vraag na uitbouw dashboard

Ongelezen bericht door RVB »

Ik heb het dashboard uitgebouwd en dus stuur en hendels los. De stuurkolom hangt nu wat los. Ik heb de afgelopen tijd de bus af en toe moeten verplaatsen. Dus stuur er op. En dan bleek hij soms onder uit de bevestigingspinnen te schieten. Eigenlijk snap ik niet hoe het precies werkt. Er zit ook een veer en klem... die lijken het stuur steeds naar onder te drukken, wasrdoor hij weer uit die pinnen schiet.

Nu wil ik het dashboard inbouwen en de kolom weer vastzetten. Mijn idee was om eea in omgekeerde volgorde aan te houden als de demonteren. Ik heb dat ook eerder gedaan. Maar ik begon te twijfelen toen ik in de instructieboeken las dat er bepaalde afstanden zijn tussen plastic huls en de top van het stuur. En speciaal VAG gereedschap etc. Wie deed dit klusje en kan mij gerustellen en wijzen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt.

Groetjes Rolf

P.s.: extra: link met fotos voor uitbouwen dashboard: http://www.benplace.com/dash.htm
Gebruikersavatar
motnamol
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 359
Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: Stuurkolom vastzetten vraag na uitbouw dashboard

Ongelezen bericht door motnamol »

Hoi > wat ik meestal doe is de stuurkolom om hoog trekken zover mogelijk dan de bouten vast zetten . Als je het stuur monteert dan trek je ook de stang omhoog.
groeten Tom

T3 1.9 d met dk v bak
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Stuurkolom vastzetten vraag na uitbouw dashboard

Ongelezen bericht door RVB »

motnamol schreef: 04 feb 2022 13:34 Hoi > wat ik meestal doe is de stuurkolom om hoog trekken zover mogelijk dan de bouten vast zetten . Als je het stuur monteert dan trek je ook de stang omhoog.
Dank je.. Volgens mij deed ik ook zoiets. Die instructieboekjes zijn weer de onnodige paniekzaaiers... weg er mee.. 🤣...

groetjes Rolf
Gebruikersavatar
motnamol
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 359
Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: Stuurkolom vastzetten vraag na uitbouw dashboard

Ongelezen bericht door motnamol »

Wie kan mij helpen aan een moer met sleutelmaat 27mm van een T2 of van een kever om het stuur vast te zetten op de stuurkolom. Dus NIET maat 24 mm
groeten Tom

T3 1.9 d met dk v bak
timeaa
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2020 21:16

Re: Stuurkolom vastzetten vraag na uitbouw dashboard

Ongelezen bericht door timeaa »

motnamol schreef: 10 feb 2023 13:07 Wie kan mij helpen aan een moer met sleutelmaat 27mm van een T2 of van een kever om het stuur vast te zetten op de stuurkolom. Dus NIET maat 24 mm
https://bus-ok.nl/T2-stuurmoer-12-73-79-M16-N01116415
Groet van Tim

Vanagon 1900 diesel 1987
Gebruikersavatar
motnamol
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 359
Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: Stuurkolom vastzetten vraag na uitbouw dashboard

Ongelezen bericht door motnamol »

Bedank tim.
groeten Tom

T3 1.9 d met dk v bak
Plaats reactie