Dakdragers : hoe klem je de klemmen ?

Lak, plaatwerk, chroom, bumpers, ramen etc.
YT-88
Kan een VW bus herkennen

Dakdragers : hoe klem je de klemmen ?

Ongelezen bericht door YT-88 »

Goedendag. Kan iemand me helpen aan close up foto’s van hoe je dakdragers klemt in en om de goten van een T3 ? Vallen die klemmen heel natuurlijk om het zwartje randje dat boven aan de goten zit en om de goten zelf ? Of moet je in dat randje inkepingen maken ? Ik vraag het omdat de dragers die ik wil monteren net niet helemaal lekker lijken te passen. Een foto van “hoe het hoort” te zitten kan me helpen. Met zoeken hier en op het wereld wijde web kwam ik niet veel verder. De dragers zijn van Thule. Dank alvast en groet.
Harry
Kire
Heeft het instructie boekje gevonden

Re: Dakdragers : hoe klem je de klemmen ?

Ongelezen bericht door Kire »

Die Thule dragers (ik heb er ook twee) staan gewoon in de goot met de voet en het vastzetdeel grijpt om de goot heen en vervolgens draai je de knop vast. Momenteel zitten ze niet op de bus, dus ik kan niet even een foto maken. Ik heb ook iets hogere, maar verder dezelfde dragers, voor een Land Rover Defender (het oude model met dakgoten), maar die dragers staan ook binnen en zitten niet op de LR.
Je moet wel de breedte van de voeten goed zetten. Je kunt de voeten verschuiven over de rechthoekige buis.

Je hoeft nergens iets weg te halen of een inkeping te maken.

Groet,

Erik.

p.s. even in de vakantiefoto's gekeken voor een foto:
Thule drager.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
YT-88
Kan een VW bus herkennen

Re: Dakdragers : hoe klem je de klemmen ?

Ongelezen bericht door YT-88 »

Dank. Maar mijn dragers hebben andere voetjes. Ik zal er zaterdag eens foto’s van schieten.
Harry
Plaats reactie