René schreef:
Heb je enig idee waarom ik geen foto's zie bij jou berichten? nu ik op het quoteknopje druk zie ik wel de links maar ook daarmee kan ik geen foto's oproepen ook niet als ik een nieuwe browser open hiervoor???
René
Heb ik een vraagje voor jou René,
Waarom qoute jij het hele verhaal incl. de foto's eigenlijk mee?
1x de foto's + het verhaal zien is toch genoeg
Mvg René P
echte mannen eten geen honing, ze kauwen op bijen
91 T4 westfalia 2,4 ltr
Renault Megane coupe
Triumph Speed triple 955i
Ik begrijp het ook niet goed waarom sommigen de foto's niet zien...
Ik zie ze gewoon???
Maar nog ander goed nieuws!!!
De motor loopt als een zonnetje!! Ik moet nog enkel de koppeling ontluchten en dan kan ik er terug voor (hopelijk) vele kilometers tegenaan.
Eerste probleem komt naar voor.
De motor krijgt niet genoeg mazout met de originele 1.6 TD pomp...
Weet iemand hier oplossing voor? ik heb ook de 1.9TD pomp liggen maar deze kan ik niet steken vanwege te hoog...
Kan ik mss van de 2 pompen 1 juiste maken, maw die wel genoeg opbrengst geeft?
Ik hoop op enkele antwoorden die mijn probleem knn oplossen...
1 is de opbrengst verhoogd? (geborgd boutje aanzijde v-bak)
2. Werkt de LDA wel?
Als de instellingen van de pomp niet aangepast zijn, spuit de pomp diesel in om 70 pk te ontwikkelen! Als je de opbrengst schroef indraaid spuit hij meer in
Arne schreef:Eerste probleem komt naar voor.
De motor krijgt niet genoeg mazout met de originele 1.6 TD pomp...
Weet iemand hier oplossing voor? ik heb ook de 1.9TD pomp liggen maar deze kan ik niet steken vanwege te hoog...
Kan ik mss van de 2 pompen 1 juiste maken, maw die wel genoeg opbrengst geeft?
Ik hoop op enkele antwoorden die mijn probleem knn oplossen...
Ha Arne,
De pomp van een 1,6TD heeft een iets grotere plunjer dan de pomp van de 1,9TD dus theoretisch kan deze pomp meer brandstof leveren. Ombouwen naar de 1,9TD pomp is dus zeker niet nodig.
Met de 1,9TD pomp haal je ongeveer 75pk en met de 1,6TD pomp ongeveer 5 pk meer.
Het is dus gewoon een kwestie van afstellen en dat is een stukje techniek wat ik zelf graag aan de vakman over laat.
alvast bedankt allemaal voor de goede tips en weetjes.
Het was dus de turbo die de geest had gegeven... Nu een andere turbo opgezet en nu is alles ok.
Temperatuur is nu ook veel beter onder controle door een anderer radiator te plaatsen.
De oude was volledig verstopt!!!
hehe, ondertussen al enkele trips naar de ardennen gemaakt, telkens dik 200 km enkel en niets van problemen en lekker 120 rijden op de autostrade zonder iets van probleem en dit met een volgeladen bus met kampeergerief! heel plezant!