bij deze "het vervolg"
Re: bij deze "het vervolg"
Na twee pogingen zijn de riemen gisteren binnen gekomen .
Wat me opviel is het lengte verschil tussen oud een nieuw . Had 4 opvulschijven mee besteld en die ook nodig .
Heb eerst twee draadeinden geplaatst voor eenvoudige montage .
Plaatje van montage .
Wat me opviel is het lengte verschil tussen oud een nieuw . Had 4 opvulschijven mee besteld en die ook nodig .
Heb eerst twee draadeinden geplaatst voor eenvoudige montage .
Plaatje van montage .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Re: bij deze "het vervolg"
Waar het mee begon .
Kachel en de ruimte waar die zat is weer schoon .
Foto's wat ik aantrof . Kachel heeft proef gedraait nu nog in de bus plaatsen .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Re: bij deze "het vervolg"
Zoals het er nu uit ziet .
Maandag maar eens verder met de uitlaat van de kachel .
Net ook in de bus proef even aan gezet en loopt nu op beide snelheden wat die eerst niet leuk vond .Maandag maar eens verder met de uitlaat van de kachel .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14949
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: bij deze "het vervolg"
Dank .
Niet dat we vandaag niks doen .
Had de nieuwe al een tijd in huis maar geen tijd of zin .
Vandaag deze vervangen . Had gedacht/ gehoopt dat ze op lengte waren maar nee . Maar ze zitten er weer in .
Niet dat we vandaag niks doen .
Had de nieuwe al een tijd in huis maar geen tijd of zin .
Vandaag deze vervangen . Had gedacht/ gehoopt dat ze op lengte waren maar nee . Maar ze zitten er weer in .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Re: bij deze "het vervolg"
Er is hier al een topic over maar kan die niet vinden .
We hebben links-midden een schuifraam van langlotz en het afwerkrubber van het schuif gedeelte is gekrompen door leeftijd .
Ik heb het rubber er heel uitgekregen en ligt nu te weken in warm water in de hoop dat ik die iets kan oprekken . Daarna met kit weer terug plaatsen .
Omdat ik toch met rubbers bezig ben .We hebben links-midden een schuifraam van langlotz en het afwerkrubber van het schuif gedeelte is gekrompen door leeftijd .
Ik heb het rubber er heel uitgekregen en ligt nu te weken in warm water in de hoop dat ik die iets kan oprekken . Daarna met kit weer terug plaatsen .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door hippie op 14 aug 2023 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1561
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: bij deze "het vervolg"
Slim! Mijn andere hobby auto (Peus 205 CTI) heeft ook gekrompen deurrubbers, eens kijken of ik die ook kan opwarmen/rekken. Een nieuwe set cabrio deurrubbers kost meer dan € 600,-
, dus wel een experimentje waard.

Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Re: bij deze "het vervolg"
Is niet gelukt , maar rubbertje zit nog op de plek dankzij de lijmkit .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Re: bij deze "het vervolg"
Eind mei problemen met een lege start accu , zie hier.
viewtopic.php?p=346755#p346755
Twee en een halve week weg geweest en weer een lege startaccu ,gisteren met behulp van een andere auto de bus weer gestart en een uurtje rond gereden .
Bij thuiskomst de radio en hhaccu afgekoppeld .
Vandaag maar eens op zoek naar lekspanning . 1e foto = radio en hhaccu afgekoppeld
2e foto = stadslicht aangezet om te testen .
3e foto = radio aangesloten
4e foto = radio en hhaccu aangesloten
( 1e meting was 0.24)
Scheidings releis in mei al vernieuwd , mijn vraag is kan een slim scheidings relais blijven "hangen" en zo de startaccu leeg trekken ?
Morgen op zoek of ik iets verkeerds heb gedaan !
viewtopic.php?p=346755#p346755
Twee en een halve week weg geweest en weer een lege startaccu ,gisteren met behulp van een andere auto de bus weer gestart en een uurtje rond gereden .
Bij thuiskomst de radio en hhaccu afgekoppeld .
Vandaag maar eens op zoek naar lekspanning . 1e foto = radio en hhaccu afgekoppeld
2e foto = stadslicht aangezet om te testen .
3e foto = radio aangesloten
4e foto = radio en hhaccu aangesloten
( 1e meting was 0.24)
Scheidings releis in mei al vernieuwd , mijn vraag is kan een slim scheidings relais blijven "hangen" en zo de startaccu leeg trekken ?
Morgen op zoek of ik iets verkeerds heb gedaan !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door hippie op 17 okt 2023 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14949
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: bij deze "het vervolg"
ik zou de stroom meting stand wat kleiner zetten.
Alles wat rond de 10 enof 80 mA zit is in orde.
Meer als 100 milli ampere vind ik teveel.
Theoretisch zou een auto schakel relais niet kunnen hangen in de maak stand.
Maar je ziet dat als je het relais aangesloten hebt, er toch stroom gaat lopen, das ws de standbij stand van het ding?
Theo
Alles wat rond de 10 enof 80 mA zit is in orde.
Meer als 100 milli ampere vind ik teveel.
Theoretisch zou een auto schakel relais niet kunnen hangen in de maak stand.
Maar je ziet dat als je het relais aangesloten hebt, er toch stroom gaat lopen, das ws de standbij stand van het ding?
Theo
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: bij deze "het vervolg"
ik mis de meting hh-aangesloten zonder radio. En welke relais zit erin ?
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14949
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: bij deze "het vervolg"
Radio doet 0,01 en met de HH er bij zit het op 0.14 A.
Ik denk dat het dan duidelijk is wat de HH zonder radio zal doen?
Das nooit meer denk ik dan.
Theo
Ik denk dat het dan duidelijk is wat de HH zonder radio zal doen?
Das nooit meer denk ik dan.
Theo
Re: bij deze "het vervolg"
Zal ik doen en dan kijken of er dan ook lekstroom op de hhaccu is , alles is/was uitgeschakeld .
Hhaccu staat nu het schuurtje aan de lader , die is nog geen half jaar oud ( hopelijk geen schade ).
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: bij deze "het vervolg"
Welk relais en welke lader heb he ?
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Re: bij deze "het vervolg"
Victron ip65 en en syrix ct .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Re: bij deze "het vervolg"
Dank voor het antwoord .Theo Postma schreef: ↑16 okt 2023 19:10 ik zou de stroom meting stand wat kleiner zetten.
Alles wat rond de 10 enof 80 mA zit is in orde.
Meer als 100 milli ampere vind ik teveel.
Theoretisch zou een auto schakel relais niet kunnen hangen in de maak stand.
Maar je ziet dat als je het relais aangesloten hebt, er toch stroom gaat lopen, das ws de standbij stand van het ding?
Theo
1e slime relais zit er sinds juni 2019 in en geen probleemen mee gehad , maat van me heeft er ook 1 en die zit er al langer in zonder problemen .
Nu 2x in 1 jaar
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny